Skocz do zawartości
IGNOROWANY

niedziłający prędkościomierz po zmianie automat 25 aym na manual 1,9 avf tdi


karo-servis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie po zmianie silnika 2,5 automat na 1,9 manual nie działa prędkościomierz.

ABS przekodowałem na manual komputer jest od manuala

zestaw wskaźników nie komunikuje się ze sterownikiem skrzyni biegów, taki mam błąd w vagu

ma ktoś jakieś pomysły?

oczywiście zmieniłem kompletny silnik 2,5 ze skrzynią wiązką i kompem na 1,9 tdi ze skrzynią manual wiązką i komputerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie wiem jak

jak można poprosze o małą podpowiedź

---------- Post dopisany 08-01-2013 at 08:37 ---------- Poprzedni post napisany 07-01-2013 at 19:49 ----------

mam taki opis kodowania licznika ale tu nie ma informacji o skrzyni manual automat

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen / Select 17 (Instrument Cluster)

STG Codierung -> Funktion 07 / Coding -> Function 07

??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen (bis MJ 2000) / ??xxx: Extra-Options (through MY 1999)

+00 - keine Mehrausstattung / no Extra Options / brak dodatkowych opcji

+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv / Brake pad warning active / ostrzeżenie o zużytych okładzinach

+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv / Seatbelt warning active / ostrzezenie o pasach

+04 - Waschwasseranzeige aktiv / Washer fluid warning active / ostrzeżenie o płynie do spryskiwaczy

+16 - Navigation aktiv / Navigation active / aktywacja nawigacji

xx?xx: Länderauswahl / xx?xx: Country / kraj

0 - Deutschland (D) / Germany (D)

1 - Europa (EU) (bis MJ 2000) / Europe (EU) (through MY 1999)

1 - Rest der Welt Linkslenker (RdW) (ab MJ 2000) / Rest of World (left hand steering - RoW) (from MY 2000)

2 - USA (US)

3 - Kanada (CDN) / Canada (CDN)

4 - Großbritannien (GB) / Great Britain (GB)

5 - Japan (JP) (bis MJ 2000) / Japan (JP) (through MY 1999)

5 - Japan Linkslenker (JP) (ab MJ 2000) / Japan (left hand steering - JP) (from MY 2000)

6 - Saudi Arabien (SA) / Saudi Arabia (SA)

7 - Australien (AUS) / Australia (AUS)

8 - Rest der Welt Rechtslenker (RdW) (ab MJ 2000) / Rest of World (right hand steering - RoW) (from MY 2000)

9 - Japan Rechtslenker (JP) (ab MJ 2000) / Japan (right hand steering - JP) (from MY 2000

xxx?x: Zylinderzahl / xxx?x: Cylinder / Ilośc cylindrów

4 - 4-Zylinder / 4-Cylinder

6 - 6-Zylinder / 6-Cylinder

8 - 8-Zylinder / 8-Cylinder

xxxx?: Motorvariante / xxxx?: Engine / Silnik

0 - TDI-Motor / TDI-Engine

2 - 4-Zylinder und 6-Zylinder Otto-Motor / 4-Cylinder and 6-Cylinder Gasoline-Engine

3 - 8-Zylinder Otto-Motor / 8-Cylinder Gasoline-Engine

4 - Turbo-Motor (ab MJ 2000) / Turbo-Engine (from MY 2000)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wroce z pracy to poszukam w dokumentacji i napisze.

Sent from my iPhone using Tapatalk

---------- Post dopisany at 17:44 ---------- Poprzedni post napisany at 16:29 ----------

Kanał 60

+0001 - Elektroniczny układ sterowania silnikiem (serial)

+0002 - elektronika biegu (skrzynia automatyczna)

+0004 - Hamulce (serial)

+1024 - Instrumenty (serial)

Czyli od aktualnej wartości odejmujesz 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z którego roku jest samochód (czyli też licznik) oraz silnik który wlożyleś wraz ze sterownikiem? Numer licznika jeszcze jakbyś podał. Do 07.2002r sygnał prędkości był brany z czujnika w skrzyni a później z czujnika ABS.

Nie została Ci luźna kostka od skrzyni b. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiectak autko autko przed 07 2002 ale w automacie nie było czujnika prędkości przy skrzyni był czarny korek (zaślepka)

silnik 2004 avf

sterownik 2002 z wirusem

pompa abs 2003rok

kurcze szkoda mi tego licznika bo jest z kolorowym fisem :(

mam licznik od tego silnika ale ze zwykłym fisem

fis można przełożyć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj podłączyć ten drugi licznik i zobaczysz czy będzie działał. Wg mnie to coś nie jest tak z sygnałami prędkości skrzynia/abs. Jeszcze jakbyś podal numer licznika tego kolorowego i czerwonego, to coś poszperam w dokumentacji i może się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko. Jak będę coś potrzebował to się odezwe :) i w miare możliwości i wiedzy pomogę.

---------- Post dopisany at 22:43 ---------- Poprzedni post napisany at 22:38 ----------

Kurde nie podłączysz ten drugi licznik bo zmienileś sterownik i immo nie puści.

Zaraz bo sie zamotałem. wymieniles sterownik silnika a licznik został. Przyuczaleś od nowa licznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dlatego :) Bo dziwne dla mnie bylo że sterownik zmieniony a auto odpala. chodzi o przyuczenie immo, ale jak nie ma w ecu silnika to nie trzeba. Czyli drugi licznik zadziała, i tak jak pisałem wcześniej podłącz go i sprawdź czy działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...