Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dofinansowania UE, informowanie o możliwościach rozwoju - FREEE


horny devil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Pracuję jako Animator Sieci Innowacji i chciałem się zorientować czy ktoś był by zainteresowany bezpłatną wizytą Animatora w przedsiębiorstwie na terenie woj. Śląskiego.

Przesyłam krótki opis działań Animatora Sieci Innowacji oraz programu „Zarządzania, wdrażania i monitorowania Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego (edycja III)” - działanie 8.2.2 POKL 2007-2013

Program ma na celu nawiązanie i zawężenie współpracy pomiędzy sferą nauki a biznesu. Zakres działań animatora to:

• Diagnoza potrzeb w zakresie technologii, produktu, organizacji

• Pozyskiwanie partnerów do współpracy na linii nauki i biznesu

• Prezentacja oferty jednostek B+R wśród przedsiębiorców

• Inicjowanie współpracy między przedsiębiorcami (B2B)

• Współpraca z klastrami

• Poszukiwanie możliwych źródeł finansowania/dofinansowania prowadzonych działań.

Główne cele działań to pobudzanie kreatywności, budowanie sieci współpracy, transfer technologii i rozwój innowacji.

Wizyty Animatora Sieci Innowacji w przedsiębiorstwie są bezpłatne, ponadto animator zobowiązany jest klauzulą poufności.

Skąd przyszła mi idea na to by się pojawił ten wątek? Od nowego roku pojawiło się kilka nowych źródeł finansowania ze strony UE. Co ważne jest to ostatnia taka możliwość. Obecny program kończy się 31.08.2013 (tak potem będę bezrobotny :P ) Na kolejne lata UE nie przewiduje finansowania takiego stanowiska jakie piastuję. Co więcej z tego co mówią głosy UE kolejne dotacje będą na zasadzie zwrotnej (formie kredytu, pożyczki). Więc gdyby ktoś chciał skorzystać, to jest to ostatni dzwonek.

Ktoś zapyta po co?? Nie wiem może jestem naiwny ale chcę by coś w tym kraju jakoś ruszyło.