Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mrowienie na kierownicy. Problem ze znalezieniem przyczyny


Tomi75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

Nie będę ukrywał, że mój post podyktowany jest bezsilnością w rozwiązaniu bardzo irytującego problemu. Zanim zdecydowałem się napisać, przejrzałem setki stron. Przechodząc do rzeczy, problem polega na przenoszeniu drgań (mrowienie ) głównie na kierownicę i podłogę samochodu ( gałka biegów również drży ale to mi mniej przeszkadza). Dzieje się tak podczas postoju na biegu jałowym oraz podczas jazdy. Najbardziej odczuwalne jest na 3 biegu między 50-60 km gdzie plastiki w samochodzie zaczynają wpadać w rezonans. Problem prawie znika kiedy jadę na 5 biegu bez obciążenia silnika (pedał gazu delikatnie wciśnięty). W celu wyeliminowania problemu zrobiłem do tej pory:

+ wymiana plecionki przy wydechu

+ wymiana poduszek pod silnikiem (oryginały)

+ wymiana poduszki pod skrzynią biegów

+ wymian koła dwumasowego + sprzęgło

Zanim problem się pojawił około tysiąc km wcześniej wymieniłem kompletny rozrząd.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi dotyczące rozwiązania problemu.

Silnik 1.9 TDI 130 km

Rocznik: 2003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstyd się przyznać ale jestem trochę dyletantem jeżeli chodzi o parametry silnika. Odpowiem zdawkowo, że po podłączeniu do kompa niby wszystkie parametry były OK. Wiem że to lakoniczna odpowiedź. Dzięki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie i przyczną były wtryski. Widać to było na obrotościomierzu. Po podpięciu do kompa wskazania były prawidłowe. Problem zniknął po wymianie pompowtrysków.

Może gdyby sie pobawić z ustawieniami na wtryskach, to mogłoby pomóc.

Wysłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob logi postepuj zgodnie z instrukcjami diagnostyki vag na naszym forum ja obstawiam pompki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przed wymianą rozrządu było wszystko OK, to ja bym sprawdził kąt synchronizacji PD. Może Ci rozrząd ustawiali bez blokad i teraz masz problem. Kąt ma się mieścić w granicy od -3 do +3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...