A4B5AJM Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Witam Mam B5 AJM i miałem wymieniany termostat, bo auto wolno łapało temp. i w trasie trzymało 78-82 według klimatronika i zegara. Teraz przy obecnych temp. i zasłoniętej chłodnicy kartonem auto nagrzewa się w trasie przy spokojnej jeździe 15-20km, w mieście 5-10km i trzyma tak 80-84 według kanału 49 klimatronika. Przy postoju i wolniejszej jeździe temp. spada, przy szybszej szczególnie po mieście rośnie, rano doszedłem dzisiaj do 86 i później spadało. na kanale 51 jest ciągle 90. Klimatronik wskazuje tak jak vag, bo sprawdzałem. Termostat raczej ok, bo jest to już trzeci z rzędu i praktycznie ciągle to samo. Po trasie sprawdzałem to górny wąż jest ciepły, dolny zimny, auto normalnie grzeje raczej szybko w środku. Teraz zastanawiam się nad wymianą tego czujnika temp. płynu, czy to może mieć wpływ na powyższe objawy? ---------- Post dopisany 19-02-2013 at 17:30 ---------- Poprzedni post napisany 18-02-2013 at 21:37 ---------- ?
wilku213 Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Dokładnie tak jak mówisz. To są objawy tego czujnika. Wymieniasz 4pinowy czujnik tylko na ORI i powinno być ok.
A4B5AJM Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 Ok. Dzięki, jeśli jest szansa, że będzie ok to w przyszłym tyg. sprawdzę czy w całej grupie w salonach mają tą samą cenę i podbije do któregoś.
flex78 Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Jak masz moźliwość to zVAGuj auto grupie silnik odczytując temperaturę silnika i porównaj ją z tą jaką masz na kanale 49 klimatrona Jeżeli różnice będą wysokie to czujnik szwankuje. Spróbuj jeszcze przeczyścić styki w samym czujniku i we wtyczce na wiązce Dodam, że w tym czujniku są dwa obwody pomiarowe temperatury, jeden powiązany jest ze sterownikiem silnika, a drugi z licznikiem. Odczyty z tych dwóch powinny być porównywalne
A4B5AJM Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 Nie mam teraz możliwości podłączenia, przed wymianą termostatu gdy były praktycznie identyczne objawy to klimatronik, zegar, i vag pokrywały się. A właściwie może spróbować go wyczyścić, bo z tego co widziałem tam był trochę uwalony olejem, chyba z turbiny jak była walnięta to leciało w tamte rejony?
flex78 Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Na jaką wartość masz ustawione grzanie na klimatroniku ? W trasie jak jedziesz ok.2500 obrotów powinien trzymać w ololicy 87-90 stopni. Bynajmniej u mnie tak jest, ale wystarczy chwila postoju i mocny nadmuch ciepłego powietrza w kabinie i temperatura spada - to normalne. Silniki diesla mają dużą sprawność cieplną.
A4B5AJM Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 Ostatnimi czasy 20-21 stopni i 2,3 kreski, próbowałem z wyłączoną jechać i nic nie daje, a jeśli zwiększe temp. i moc to temp. spada powoli. Najwyższą temp. uzyskałem w mieście po 2,3 szybszych startach 86, kiedyś w garażu gdzie było ok 30 stopni osiągną 88 na biegu jałowym przy ok 1700 obrotów
A4B5AJM Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 a tam trzeba tylko wyciągnąć tą wtyczkę i później poluzować śrubkę i wyciągnąć ten czujnik?
flex78 Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 odpinasz wtyczkę, wyciągasz spinkę, która trzyma czujnik (zawleczka jest w kształcie U) i tyle. Na czujniku jest gumowy oring, nie zapomnij go założyć bo będzie ciekło Jak cię to przerasta podjedź do mechanika i w minutę wymieni ci ten czujnik
A4B5AJM Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 Rozumiem, że o dobrym czujniku myślę? Jak stanę przed autem to znajduje się on za silnikiem po lewej stronie? A od czego jest ta śruba krzyżakowa w okolicy czujnika?
wilku213 Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Jest to G2/G62 On jest zamontowany króćcu wody z lewej strony bloku silnika.
A4B5AJM Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Opublikowano 2 Marca 2013 WItam Dzisiaj zabrałem się za wymianę czujnika, ale nie moge wyjąć nawet wtyczki. Po jakimś czasie porównałem z inną wtyczką i doszedłem do wniosku , że na tej przy czujniku nie ma tego małego ruchomego plasticzku, który się wdusza. Próbowałem na różne sposoby wciskać, podważać, naciskać w tym miejscu płaskim śrubokrętem i ciągnąć wtyczkę, ale nic :/, a nie chcę na siłe ciągnąć i urwać czegoś. Ma ktoś jakiś pomysł jak ją wyciągnąć?
drarek Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 ja gdy wymieniałem ten czujnik to ciągnąc ten plastik który blokuje czujnik też nie dawałem rady (słaby dostęp), ale jak podważyłem na zewnątrz od dołu końcówki tego plastiku (tak aby wyskoczyły z tych rowków) to wtedy plastik normalnie wychodzi do góry i wyciągasz czujnik.
A4B5AJM Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Opublikowano 3 Marca 2013 Od rana walczę z tym ustrojstwem i za cholerę wtyczka nie chce wyjśc . Rusza się cały czujnik i zaczyna płyn wylatywać, a wtyczka ani drgnie, ktoś kiedyś ją uszkodził i nie mam pojęcia jak ją wyjąć. OK, czujnik wymieniony. Wtyczkę wyjąłem podważając plastik w tej dziurce na środku nożyczkami do paznokci. Po 12-15 km jazdy było pierwszy raz 90 stopni , doszło do 93. Wróciłem do domu i okazało się, że płyn w zbiorniczku zimny, jeden wąż zimny, a drugi ciepły. Na postoju w kilka minut temp. spadła o 10 stopni. NIe powinien przy +5 trzymać tej temperatury podczas postoju?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się