Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciągłe działanie sprężarki klimatronika


wm77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuję porady

W mojej audi a4 b7 2005 2.0 TDI zdiagnozowałem iż ciągle była włączona sprężarka klimatyzacji. Po wciśnięciu przycisku econ

sprężarka ciągle chodziła. Powodowało to zamrożenie wymiennika w kabinie a przez to zanik nadmuchu. Po odłączeniu kostki

od sprężarki ogrzewanie działa poprawnie. Moje pytanie co może być odpowiedzialne za ten stan? uszkodzony panel klimatronika, zawór sterujący,

Podmienione kostki z poduszką silnika - są takie same. jeśli kostki to jak to stwierdzić?

Proszę o poradę

---------- Post dopisany 20-03-2013 at 21:23 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2013 at 17:51 ----------

ktoś coś podpowiei?:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to pomoze. Sprawdz cewke zaworu oraz cisnienie czynnika w ukladzie.

Zasada działania sprężarek klimatyzacji sterowanych elektrozaworem | Auto klimatyzacja samochodowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego.

Wyczytałem gdzieś na forum ze należy podmienić kostki sprężarki i poduszki pod silnikiem bo to jest częsty błąd, jednak zastanawiam się czy podmieniając kostki nie uszkodzę jakiegoś elementu sprężarkę lub poduszkę np poprzez różne napięcia?

Nie wiem jakie napięcie powinno być na poduszce i kiedy się pojawia wyczytałem że przy 1500 rpm. próbowałem podłączyć miernik ale nie pokazało się żadna wartość napięcia. No chyba że dopiero w czasie jazdy?

Z linku który mi przesłałeś wynika że zawór sprężarki regulowany jest sygnałem napięcia, impulsowo u mnie było stałe napięcie najpierw 12.8 potem ok 10 V to nie wiem czy to było dobrze czy źle?

To niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie ok . Teraz warto by bylo sprawdzic cisnienie czynnika , zbyt mala jego ilosc spowoduje ze bedzie zamarzal tuz za zaworem rozpreznym. To tak jak by wypuszczanie gazu z butli zamarznie sam zawor gdy cisnienie bedzie nieprawidlowe. Na rysunku masz obieg czynnika . Sprawdz vagiem jego wartosci.

image.jpg

---------- Post dopisany at 21:30 ---------- Poprzedni post napisany at 21:29 ----------

a jeszcze jedno czy po wcisnieciu guzika econ wylaczaja sie wentylatory na chlodnicy ?? sprawdz tez vagiem czy nie masz bledow w klimatroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie zauważyłem muszę sprawdzić.

A jeśli będzie dalej chodził to co to znaczy - panel uszkodzony?

Teraz na zewnątrz jest zimno z tego co wyczytałem na forum to klima się chyba nie powinna sama z siebie nie załączyć co?

Jeszcze jedno napięcie na kostce sprężarki jest cały czas niezależnie od tego czy klimatyzacja włączona czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw podepnij vaga bo napewno bedziesz mial tam bledy. Jesli wentylatory chodza ciagle to jest duze prawdopodobienstwo ze sterownik wysyla rowniez sygnal do sprezarki. Napiecie zasilania elektrozaworu najlepiej sprawdzic podlaczajac zaroweczke 12V 3W. Bo te 10V moze pochodzic z ukladu scalonego sterujacego praca elektrozaworu . A po podlaczeniu zarowki gdy wykryje rezystancje napiecie to zniknie. Jest tez opcja zaciecia sie iglicy elektrozaworu. Najpierw jednak , wentylatory, vag i zaroweczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak czujnik padł (ten w chłodnicy) to też czasem wentylator się załączył, najlepiej zapnij VAG-a sprawdź czy są błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...