Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z okablowaniem radia


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupiłem swoje pierwsze a4 b5. Poprzedni właściciel zostawił radio, które mnie rozczarowało więc zabrałem się za wymianę na Pionka. I tu pojawił się problem - wóz wyjechał fabrycznie bez radia toteż brak kostek do radia, wszystko było podłączone do wiązki, która dalej szła chyba do klimy. Problem jest taki: rozszyfrowałem, który kabel do czego, ale po podłączeniu radio nie śmiga i brak napięcia na przewodach, a bezpiecznik który odpowiada za radio cały (o ile to ten). Co robić? Gdzie szukać przyczyny? Pociągnąć nowe kable?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałes odpalic radio na przekreconej stacyjce ? Ile kabli idzie Ci do radia bo powinny minimum 3. "+", ''-'' i podtrzymanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem na zapłonie i bez. Mam foto, ale mało na nim widać. Do radia były podłączone dwa kable z plusem z wiązki i jedna masa, ale nie wiem skąd pociągnięta. Poza tym we wnętrzu są 4 kable zakończone małymi wtykami, podejrzewam, że fabryka w to miejsce kostki wstawiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kabli idzie Ci do radia bo powinny minimum 3. "+", ''-'' i podtrzymanie.

U mnie oryginalnie są tylko 2 kable, nie ma podtrzymania pamięci.(nie licząc podświetlenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacja fabryczna czy poprzedni właściciel sztukował sobie przewody?

weź miernik do rąk i sprawdź napięcie na przewodach

kolory winny być: czerwony i żółty jako napięcie (+), czarny jako masa (-)

jeśli kolory są u Ciebie inne, instalacja była sztukowana przez poprzednika

i teraz tak:

na czerwonym napięcie powinno pojawić się dopiero po przekręceniu zapłonu

na żółtym napięcie powinno być cały czas

na czarnym wiadomo, nie ma nic

aby radio Ci ruszyło:

żółty przewód w kostce od radia musi dostawać napięcie z żółtego z instalacji samochodu (bądź innego odcienia, ale takiego, który napięcie daje non stop)

czerwony przewód w kostce od radia musi dostawać napięcie z czerwonego lub żółtego z instalacji samochodu

czarny przewód w kostce od radia musi dostawać sygnał z czarnego z instalacji samochodu

jeśli przewodów w instalacji w samochodzie masz 2szt (1x napięcie i 1x masa) to wtedy pomiędzy radiem a kostką ISO dołączoną do radia masz małe złączki na przewodach żółtym i czerwonym, musisz je połączyć, z tym nie będziesz miał problemu, bo w którymś z nich, nie pamiętam czy żółtym czy czerwonym, jest miejsce na podpięcie tego drugiego

nie ma innej opcji - musi grać ! :)

ps. teraz doczytałem, że nie masz napięcia na przewodach :facepalm: w takim razie jak poprzednikowi radio grało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednikowi radio grało, ale po wyjęciu z kieszeni umarło. Sposób połączenia kabli nazwałbym rzeźbiarstwem - kable łączone na kostki elektryczne. Usterka znaleziona - masa była tak dobrze umocowana, że podczas wyciągania radia się urwała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...