Gość djrzulf Opublikowano 9 Grudnia 2006 Opublikowano 9 Grudnia 2006 Witajcie! Miło jest dołączyć do grona posiadaczy Audi Smile Jestem posiadaczem Audi A4 Avant 1.9 TDI z automatyczną skrzynią biegów (tiptronik). Jak ją brałem miała przejechane 80k Km, no to stwierdziłem, że w sam raz nie za dużo. Przejechałem nią 15k Km i zacząłem mieć problemy ze skrzynią biegów: - podczas jazdy lub po dłuższym postoju na panelu gdzie jest informacja o trybie jazdy mruga z inwersją, - często podczas wrzucania wstecznego ® jest efekt tak jakby ślizgającego się sprzęgła i wtedy znów skrzynia przechodzi w tryb awaryjny (co ciekawe wtedy R działa prawidłowo), - w trybie awaryjnym nie działa tryb sportowy (S), a co ciekawe, sekwencyjna zmiana biegów działa, - serwis stwierdził, że dopóki skrzynia się nie rozgrzeje, to automat nie wychodzi powyżej biegu '4' - ja tego osobiście nie zauważyłem. Nowy sterownik kosztuje około 2000 PLN, lecz znalazłem firmę http://autoelektronika-bosch.w.interia.pl/ , która podejmie się naprawy sterownika i teraz w zależności co jest uszkodzone od 200 PLN do 500 PLN. Dają na naprawę gwarancję 6 miesięcy. I teraz moje pytania: - czy nie lepiej wymienić na nowy i mieć spokój na kolejne 120k Km? - czy 6 miesięcy to wystarczający czas gwarancji? - czy może ktoś już u nich robił coś podobnego? Podobno jest uszkodzony czujnik w sterowniku, który jest zalany i nie da się go wymienić. Słyszał ktoś o czymś takim? Podobno jest to wada fabryczna i jest szansa, że są w stanie załatwić tę wymianę coś taniej (po napisaniu jakiś pism)... Czy ktoś już coś takiego przechodził? Auto nie jest już na gwarancji. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.
ilo Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Witam nie wim jak jest w audi ale widziałem jak znajomy w renówce wywalił kupe kabli z kostkami i wszystko czyścił bo coś mu biegi źle sie zmieniały potem już było ok. Może i tu jest ta sama sytuacja?
Gość djrzulf Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Nie, biegi zmieniają się prawidłowo, czasem tylko wsteczny nie wchodzi, mechanicy powiedzieli że jakiś czujnik w skrzynii....
adamq Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Nowy sterownik kosztuje około 2000 PLN, lecz znalazłem firmę http://autoelektronika-bosch.w.interia.pl/, która podejmie się naprawy sterownika i teraz w zależności co jest uszkodzone od 200 PLN do 500 PLN. Dają na naprawę gwarancję 6 miesięcy. Coś mi się ta strona nie chce otworzyć :???:
Gość djrzulf Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Usuń przecinek z adresu na końcu.
adamq Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Oczywiście myślę, że podłączyłeś się do tego sterownika przez jakiś interface??
Gość djrzulf Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Ja nie, ale Ci mechanicy tak. Jestem w sumie informatykiem, ale nie mechinformatykiem :-)
adamq Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Ja nie, ale Ci mechanicy tak. Jestem w sumie informatykiem, ale nie mechinformatykiem :-) Chyba mechatronikiem Z tej strony, którą podałeś wynika, że goście się znają...
Gość djrzulf Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Jeden ch* :-) Na internecie o nich czytałem i też stwierdziłem, że raczej się znają, aczkolwiek było pare krytycznych, ale wiesz, nie da się zadowolić wszystkich, znam to z autopsji . Ale nie na ten temat pisałem, raczej chodzi mi o to, czy jest sens bawić się (dla mnie w półśrodki), czy nie lepiej nową? Co doradzisz, bo we środę jestem umówiony i ciąglę się zastanawiam...
adamq Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 No jak chcesz mieć problem z głowy na dłuższy czas, to zawieź samochód do ASO, niech oni się męczą. Zapytaj o tą wadę fabryczną. W końcu posiadamy AUDI a to marka, która nie da sobie wchodzić "w brudnych buciorach" na honor. Powinni dać Ci też gwarancję. Najlepiej na początku się porozglądaj.
Gość djrzulf Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 A co powiesz na opinię o Polakach, którzy poprawiają Niemców i robią to lepiej niż oryginały? Wiesz, mam wybór - prawie 2k za nowy sterownik albo 500 za naprawę z gwarancją 6-ciomiesięczną. Pytanie jeszcze czy faktycznie będą umieli naprawić ten czujnik... Ehh... Rozdarty jestem
adamq Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 No to zrób tak: Gwarancję masz na 6 miechów (pół roku), płacisz im to 500zł i to ich problem... Gdyby za dwa miesiące zaczęło się sypać, to zgłaszasz reklamację i może coś ci kasy sypną (najwyżej oddasz im stary sterownik) i za ten keszl kupisz sobie oryginała. Jesteś między młotem a kowadłem, bo tak źle i tak niedobrze :roll: Musisz go potem przetestować w extremalnych sytuacjach i zobaczyć czy to nie pic na wodę..
Gość djrzulf Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Mógłby się ktoś inny bardziej doświadczony dołączyć do dyskusji? Nie żebym Cię nie lubił czy coś, ale chciałbym usłyszeć opinie bardziej doświadczonych - ja jestem tylko użytkownikiem auta, nie znam się kompletnie na motoryzacji A poza tym dzisiaj kolejna dawka informacji: Skrzynia weszła mi w tryb awaryjny jak ustawiłem wsteczny ®, zanim weszła w tryb awaryjny był efekt ślizgającego sprzęgła, no to poczekałem chwilę, wsteczny się wbił (w trybie awaryjnym). Wycofałem tam gdzie potrzebowałem i następnie wrzuciłem P, auto się tak charakterystycznie osunęło na P i.... skrzynia wróciła do normalnego trybu... Co więcej dzisiaj mi się tak trzy razy _identycznie_ przydarzyło, z tymże specjalnie nie wrzucałem P, żeby się przekonać, że jest to 100% powtarzalne. Więc tak: 1) Skrzynia jest w trybie normalnym - wbijam wsteczny. 2) Efekt ślizgającego sprzęgła, na kokpicie nie świeci żaden bieg, czekam. 3) Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny (mruga inwersją). 4) Wykonuję manewr cofania. 5) Wrzucam P i auto się osuwa (blokuje). 6) Po tym osunięciu skrzynia wraca do normalnego trybu. Czary z mleka... [ Dodano: 13-12-2006, 15:51 ] No i byłem tam u Panów i powiedzieli, że sterownik nie jest naprawialny w tym modelu (bo jest cały zalany żywicą czy czymś tam...). Oprócz tego, że trzeba wymienić sterownik powiedzieli mi, że trzeba też jakieś tam sprzęgiełka wymienić... Naprawdę nikt tego nie robił ? [ Dodano: 04-01-2007, 10:09 ] No i zaczynają się cyrki - skrzynia zaczyna wyć... Słychać to szczególnie przy redukcji biegów (podczas zatrzymywania auta).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się