lechu73 Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Witam koledzy może ktoś doradzi po wymianie turbosprężarki założyłem starą uszczelkę kolektora wydechowego golf 1.9 tdi ASZ i mam nieszczelność ale przez nieszczelności te wycieka olej zarzygany cały silnik od strony kolektora .Moje pytanie dlaczego jest tam olej .Rozumiem że należy wymienić uszczelkę na nową ale olej ten będzie się przedostawał do turbo i potem do wydechu.W moim rozumowaniu nieszczelność kolektora wydechowego to przedmuchy spalin a nie oleju dodam że wyciek ten jest na 100% z niego.Bardzo proszę o jakiś rady pierścienie itd.
Tobike Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 w jakich ilościach ubywa oleju z silnika?
lechu73 Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 Przejechałem ok 700 km nie ma zmian na bagnecie może 1.5 mm.Dodam że dobrze chodzi ma normalnego kopa nie dymi.Jak powycieram blok to po kilku minutach pracy widać że sączy się gil oleju z pod kolektora.
Tobike Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Olej do komory spalania może się dostawać przez uszczelniacze zaworowe lub pierścienie tłoków, Badanie kompresji i próba olejowa wyjaśni co jest nieszczelne. A uszczelkę trzeba wymienić ale po zdiagnozowaniu co puszcza olej.
SotoM Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 obejrzyj dokładnie przewód metalowy doprowadzajacy olej do turbo... zazwyczaj wyciagajac z poprzecznego silnika turbinę, wyciaga sie ja górą, a wtedy przeszkadza ten własnie przewód i sie go wygina aby zrobic miejsce... moze od wyginania zrobiło sie jakies mikro pekniecie i lyje sie na kolektor wydechowy...
lechu73 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Witam ponownie wydaje mi się że gdyby to były uszczelniacze lub pierścienie to olej bym spalał efektem czego pojawiał by się niebieski dymek z wydechu.Jeśli chodzi o kompresję to sam nie wiem ale pali od strzała nawet po mrożnej nocy mogły by być pierścienie zgarniające to badanie kompresji nic nie da bo będzie prawidłowa ale tak jak wyżej napisałem olej w komorze spalania charakteryzował by się jakimś tam kopceniem a u mnie tego nie widać.Jeśli chodzi o przewód to nie on widać sączenie z pod kolektora sam już nie wiem może jakieś pęknięcie głowicy czy mam rozbierać ją i weryfikować.
Gość Lokiszta Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 sprawdź turbinę miałem to samo w moim sprinterze
lechu73 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Opublikowano 29 Marca 2013 Turbinę zakładałem używaną koleżka mechanik stwierdził ze jest dobra montował ich setki ale gdyby puściło uszczelnienie strony zimnej to lałby przez ic do kolektora ssącego a tam sucho a uszczelnienie strony gorącej to do wydechu a nie pod powiedzmy prąd do kolektora wydechowego.Nie mam pomysłów a rozbierać silnik zaczynając od głowicy zrobię głowice potem okaże się że to nie to potem dół itd.chciałbym trafić w problem i go rozwiązać może ktoś z kolegów spotkał się a czymś podobnym.
Gość Lokiszta Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 masz rację ,że tak powinno być powinno lecieć do wydechu a nie pod prąd mi wybijało spod kolektora olejem a nie spalinami miałem wielki luz na wirniku wzdłużne i poprzeczne po zregenerowaniu turbo wszystko w porządku nie wiem co się tam działo w środku
lechu73 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Jeśli dobrze rozumiem kolegę Lokiszta to powinienem szukać problemu w turbinie?
Gość Lokiszta Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 ja tak miałem w sprinterze prosty silnik 2.9Td, tylko mój wirnik miał bardzo duży luz wzdłużny i poprzeczny auto rano kopciło na szaro-biało.Sprawdź te luzy.Leci ci na wolnych obrotach też czy tylko jak dodasz gazu daj jakieś fotki jak to wygląda.
lechu73 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Nie mam teraz fotki zmienię tą uszczelkę gdy wyjmę turbo to będę widział gdzie jest mokro z głowicy czy turbiny.Po zmianie zobaczymy co będzie się działo czy olej będzie szedł w wydech czy na łączeniach.
Gość Lokiszta Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 ok to czekam na odpowiedz co się działo
lechu73 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Wymieniłem dzisiaj uszczelkę pod kolektorem muszę trochę pojeżdzić żeby zobaczyć co dzieje się z moim wyciekiem.Kanał wydechowy na pierwszym cylindrze jest mokry reszta sucho.
Gość Lokiszta Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 no to zobaczysz a sprawdzałeś turbosprężarkę w jakim stanie wirnik czy przed regeneracją turbo też był wyciek
lechu73 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2013 Witam ponownie nie miałem wycieku na poprzedniej turbinie w wydech zalany był dolot.Zrobię ze 200 km wjadę na kanał to zobaczymy czy jest znowu zalany. ---------- Post dopisany 06-06-2013 at 22:33 ---------- Poprzedni post napisany 12-04-2013 at 22:33 ---------- Chcę poinformować że po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy silnik jest suchy nic nie cieknie ani z kolektora ani z wydechu przejechałem już kilka tyś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się