AndyN Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 [problem dotyczy mojego auta: V6 tdi, quattro, skrzynia manualna] Objawy: przy zjeździe, wjeździe na chodnik, przyhamowaniu lub ruszaniu na skręconych kołach itp. czasem słychać takie chrupnięcie, stuknięcie. W piątek robiłem coroczne badanie techniczne, na szarpakach było słychać to chrupanie ale przegląd przeszedł więc zakładam, że to nie zawieszenie. Wczoraj byłem u mechanika [nie ma nic wspólnego ze stacją, gdzie robiłem przegląd], pojechaliśmy na inne szarpaki by sprawdzić zawieszenie. Jego zdaniem to poduszki ramy pomocniczej. Trzeba zdemontować ramę, kupa roboty i niezła kasa za robociznę. O poduszce skrzyni nie wspomniał. WTF? By wymienić poduszkę skrzyni trzeba demontować ramę pomocniczą?
Bart-S Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 [problem dotyczy mojego auta: V6 tdi, quattro, skrzynia manualna]Objawy: przy zjeździe, wjeździe na chodnik, przyhamowaniu lub ruszaniu na skręconych kołach itp. czasem słychać takie chrupnięcie, stuknięcie. W piątek robiłem coroczne badanie techniczne, na szarpakach było słychać to chrupanie ale przegląd przeszedł więc zakładam, że to nie zawieszenie. Wczoraj byłem u mechanika [nie ma nic wspólnego ze stacją, gdzie robiłem przegląd], pojechaliśmy na inne szarpaki by sprawdzić zawieszenie. Jego zdaniem to poduszki ramy pomocniczej. Trzeba zdemontować ramę, kupa roboty i niezła kasa za robociznę. O poduszce skrzyni nie wspomniał. WTF? By wymienić poduszkę skrzyni trzeba demontować ramę pomocniczą? Nie jestem specem od manuali ale jak dla mnie rama pomocnicza przy skrzyni to pikuś... Podpierasz czymś skrzynię (podnośnik, żaba - cokolwiek) tak aby skrzynia miała oparcie po demontażu ramy pomocniczej która trzyma jej zadek. Teraz odkręcasz 6 śrub którymi rama jest montowana do podwozia (po 3 śruby na stronę). Potem odkręcasz poduszkę od skrzyni i wyciągasz ją razem z ramą. Poduszka jest przymocowana do ramy dwoma śrubami. Generalnie prościzna i nie widzę w tym nic trudnego - 30 minut roboty. Wydaje mi się, że bez problemu powinieneś zrobić to sam... Podaj mi jeszcze oznaczenie silnika, skrzyni i VIN. ---------- Post dopisany at 20:18 ---------- Poprzedni post napisany at 20:13 ---------- Aby wyjąć ramę pomocniczą przy Q musiałbyś zdemontować łączniki wydechu aby go rozdzielić - śruby będą zawalone więc może nie wyciągaj go całkowicie tylko przesuń w tył, oprzyj o wydech i wykręć poduszkę.
AndyN Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Czy bez demontowania ramy można sprawdzić czy poduszka jest do wymiany? I w jaki sposób? Silnik: BDH Skrzynia: HEQ VIN na PW
Bart-S Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Czy bez demontowania ramy można sprawdzić czy poduszka jest do wymiany? I w jaki sposób?Silnik: BDH Skrzynia: HEQ VIN na PW Nie znam procedur ale myślę, że można by zrobić dźwignię na skrzyni w okolicach poduszki i obserwować jak się zachowuje (czy przy powrocie do bazowej pozycji coś wali czy nie - podobnie jak sprawdzasz wahacze). Myślę, że wzrokowa i dotykowa kontrola poduszki też nie pozostaje bez znaczenia. Najlepiej będzie jak zajrzysz pod auto i skonfrontujesz to co napisałem z oględzinami - wtedy załapiesz o co mi chodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się