Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie dziala sygnalizacja wlaczonych swiatel na zegarach


szeryf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w moim B7 na zegarach nie świeci zielona ikona świateł po ich włączeniu. Myślałem że tak ma być, dopóki nie zobaczyłem że w innym B7 świeci :wink: Gdzie szukać przyczyny? Kodowanie czy usterka w zegarach?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że w teście się nie świeciło, ale nie wiem na ile to jest wyznacznikiem, bo kontrolka od poduszek i jeszcze czegoś podczas testu też nie świeci, a normalnie działa :)

Jakby ktoś wiedział gdzie ewentualnie w kodowaniu coś zmienić to proszę o info :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wroce do domu to poszukam. Ja robie to vasem i on sam sobie kod ustala.

---------- Post dopisany at 17:42 ---------- Poprzedni post napisany at 16:25 ----------

Audi A4 2001 > Kodowanie zestawu wskaźników

Kod składa się z:

Kod zapisywany jest od prawej do lewej strony.

W miejscach 1, 2 i 3 możliwa jest tylko jedna wartość kodu. Ta wartość kodu dla każdego pojedynczego miejsca może wynosić od 0 do 9.

W przypadku miejsca 4 można wybierać spośród kilku wartości kodu, w zależności od wyposażenia samochodu. Te pojedyncze wartości kodu dodawane są automatycznie i wpisywane w miejscu 4. Wartość niniejszego kodu może wynosić 0 - 31.

Miejsca kodu: 4.3.2.1A

Opcje dla wskazania poziomu płynu w układzie mycia *patrz poniżej (można kodować od wersji oprogramowania 0200 - jest automatycznie analizowane w programie)

Miejsce 1:

Wartość kodu 1 = seryjnie, nie można wybrać (do wersji oprogramowania < 200)

Wartość kodu 4 = bez systemu informowania kierowcy, bez wskazania poziomu płynu do mycia (od wersji oprogramowania >= 200 i numer PR 8W1 / 8X1)

Wartość kodu 8 = z systemem informowania kierowcy, ze wskazaniem poziomu płynu do mycia (od wersji oprogramowania >= 200 i numer PR 8W1 / 8X1)

Opcje ostrzeżenia o niezapięciu pasa bezpieczeństwa:

Miejsce 2:

Wartość kodu 0 = brak ostrzeżenia o niezapięciu pasa

Wartość kodu 1 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa Europa-NCAP (optyczne ciągłe ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie aktywne przez 91 s)

Wartość kodu 2 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada, dotychczasowe (optyczne i akustyczne ostrzeżenie przez 6 s)

Wartość kodu 3 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada i Ameryka Północna, nowe (optyczne ciągłe ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie co 30 s)

Wartość kodu 4 = ostrzeżenie o niezapięciu pasóa, Europa-NCAP (łącznie z przednim pasażerem) (optyczne ciągłe ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie aktywne przez 91 s)

Wartość kodu 5 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada, dotychczasowe (łącznie z przednim pasażerem) (optyczne i akustyczne ostrzeżenie przez 6 s)

Wartość kodu 6 = ostrzeżenie o niezapięciu pasa, USA i Kanada i Ameryka Północna, nowe (łącznie z przednim pasażerem) (ciągłe optyczne ostrzeżenie, akustyczne ostrzeżenie co 30 s)

Wartość kodu 7 - 9 = nie można zakodować

Wersje kraju:

Miejsce 3:

Wartość kodu 0 = Niemcy

Wartość kodu 1 = pozostałe kraje świata

Wartość kodu 2 = USA

Wartość kodu 3 = Kanada

Wartość kodu 4 = Wielka Brytania

Wartość kodu 5 = Japonia

Wartość kodu 6 = kraje arabskie

Wartość kodu 7 = Australia

Wersje wyposażenia dodatkowego: (zostaną dodane)

Miejsce 4:

Wartość kodu 1 = mała pojemność zbiornika paliwa (Quattro)

Wartość kodu 2 = lampka kontrolna świateł pozycyjnych wyłączona

Wartość kodu 4 = 3. liczba K / 3. para opon (zawsze w wyposażeniu seryjnym - tą opcję kodu można zmienić tylko do przebiegu 100 km)

Wartość kodu 16 = wskazanie dla przełącznika pedału sprzęgła -F194- włączona na wyświetlaczu środkowym (na wyświetlaczu środkowym pokazywany jest komunikat - w celu uruchomienia silnika należy nacisnąć sprzęgło - dla nr PR B34, B35, patrz wersje krajów i dla wszystkich silników 3,2 l FSI i dla silników wysokoobrotowych RS4-4,2 l FSI)

Przykład kodu: 19001

Samochód z napędem Quattro, wyłączona lampka kontrolna świateł pozycyjnych, włączony komunikat dla Interlock na wyświetlaczu środkowym, wersja kraju Niemcy, bez ostrzeżenia o niezapięciu pasa bezpieczeństwa.

* Objaśnienie wskazania poziomu płynu w układzie mycia:

Od wersji oprogramowania zestawu wskaźników 0200 z uwagi na przepisy prawne ostrzeżenie zostaje pokazane przy niższym poziomie płynu do mycia dla układu mycia reflektorów (numer PR 8W1/8X1) lub dla układu mycia reflektorów w zestawie wskaźników.W przypadku zestawu wskaźników Lowline (numer PR 9Q0) zapala się dodatkowa żółta lampka kontrolna ostrzeżenia o poziomie płynu do mycia. Lampkę kontrolną należy aktywować poprzez wartość kodu 8. Kodowanie to dotyczy również zestawu wskaźników w wersji Midline (numer PR 9Q3) i Highline (numer PR 9Q2). W przypadku zestawu wskaźników -9Q2- ostrzeżenie o poziomie płynu do mycia (jak dotychczas) następuje poprzez żółty symbol na wyświetlaczu zestawu wskaźników.

YZ Na podstawie numerów PR można odczytać wersje zamontowanych poszczególnych elementów wyposażenia. Są one podane w książce przeglądów serwisowych lub na naklejce z numerem PR w bagażniku.

Wersja kraju:

B01 A Niemcy

B02 A Belgia

B03 A Republika Czeska

B04 A Dania

B05 A Finlandia

B06 A Norwegia

B07 A Szwecja

B08 A Francja

B09 A Wielka Brytania / Północna Irlandia

B10 A Irlandia

B11 A Islandia

B12 A Austria

B13 A Szwajcaria

B14 A Włochy (San Marino, Watykan)

B15 A Hiszpania (Andora, Baleary, Wyspy Kanaryjskie)

B16 A Portugalia

B17 A Polska

B18 A Węgry

B19 A Grecja

B20 A Turcja

B21 A szczególne wymagania Cypr

B22 A Izrael

B23 A kraje AGCC (Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zadziałało, dzięki :decayed:

---------- Post dopisany 19-04-2013 at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany 16-04-2013 at 22:37 ----------

Grzesiu, przy okazji mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie, czy wartość spalania na FISie można kalibrować tylko w jeden sposób? U mnie FIS zaniżał o 2 litry, w kalibracji ustawiłem 115%, ale nadal zaniża o 1 litr. Czy jeszcze coś mogę zmienić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 2001 > Zestaw wskaźników, opis kanałów dopasowania

Ten dokument służy jako informacja dodatkowa do odczytanych lub wprowadzonych (w czasie ręcznego kodowania) kanałów dopasowania, które są niezbędne w przypadku wymiany zestawu wskaźników.

Odczytane dane (kod lub kanały dopasowania) podawane są w postaci zgłoszenia i można je wydrukować, jeżeli przy wczytywaniu danych do nowego zestawu wskaźników wystąpią problemy. W tym celu nacisnąć na dolnym pasku menu przycisk Drukuj, a następnie Protokół sprawdzania działania. Wcześniej jednak należy wybrać odpowiedni nośnik przekazu danych. Dodatkowo podczas odczytu sprawdzana jest komunikacja w celu ewentualnego stwierdzenia nieprawidłowości podczas odczytu danych. Jeżeli podczas odczytu kodu lub kanału dopasowania występują trudności, na wyświetlaczu pojawi się informacja Nie można prawidłowo odczytać. Przypadek szczególny stanowią kanały dopasowania 29 i 46 - 48. Kanał dopasowania 29 dotyczy czujnika poziomu paliwa 2 i może być odczytywany tylko, gdy samochód został zakodowany w zestawie wskaźników jako samochód z napędem Quattro. Kanał dopasowania 46 podaje ogólną ilość zużycia paliwa i występuje tylko w przypadku silników benzynowych. Kanał dopasowania 47 (zawartość sadzy) i 48 (obciążenie termiczne) występują tylko w silnikach wysokoprężnych.

Podczas ręcznego dopasowania w funkcji Diagnoza własna samochodu, kanały dopasowania 40 - 49 (dla WIV=WartungsInrtervallVerlängerung) muszą zostać podane i zapisane w następującej kolejności.

45A42A43A44A40A41A49

Kanał dopasowania 3:

I Korekta zużycia

85 - 115% (w etapach co 5%)

Korekta: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115%

Wartość w kanale: 85 90 95 100 105 110 115

Kanał dopasowania 4:

I Wersje języka:

1. Niemiecki

2. Angielski

3. Francuski

4. Włoski

5. Hiszpański

6. Portugalski

7. Nie zdefiniowano

8. Chiński

Kanał dopasowania 9:

I Przebieg w km / milach / 10 np.: 5000 km w zestawie wskaźników, 500 w kanale dopasowania

(W przypadku kodowania w milach wskazanie jest w milach)

Przejęcie stanu licznika z dotychczasowego zestawu wskaźników do nowego zestawu wskaźników wiąże się z następującymi warunkami:

Licznik całkowitego przebiegu w nowym zestawie wskaźników nie może wskazywać więcej niż 100 km.

Można wprowadzić tylko jeden stan licznika większy niż 100 km.

Jeżeli zestaw wskaźników jest zakodowany w milach (Wielka Brytania i USA) należy wykonać wprowadzanie danych również w milach.

Po nieprawidłowym wprowadzeniu możliwa jest kolejna próba, o ile po pierwszej zmianie nie został pokonany jeden raz odcinek 5 km lub o ile nie zostało odłączone zasilanie napięciowe zestawu wskaźników (zacisk 30).

Nieprawidłowe wprowadzenie po 5 km prowadzi to tego, że nie można już używać urządzenia.

Kanał dopasowania 18:

I Ogrzewanie postojowe

XXXX0: ogrzewanie postojowe niezamontowane

XXXX1: ogrzewanie postojowe zamontowane

XXXX2: ogrzewanie postojowe zamontowane i wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika

XXXX3: tylko wentylacja postojowa

XXXX4: tylko wentylacja postojowa, która wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika

XXX0X: ogrzewanie postojowe bez wstępnego rozgrzewania silnika

XXX1X: ogrzewanie postojowe ze wstępnym rozgrzewaniem silnika

Kanał dopasowania 19:

I Zegar sterowany falami radiowymi

XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny

XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny

XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P)

XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P)

I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4):

Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4)

Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4)

I System informowania kierowcy

XX0XX: system informowania kierowcy 1

XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej)

XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu

XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek

I Komputer samochodowy

X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała)

X1XXX: płaszczyzna 1 i 2

I Opcje oświetlenia

0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ

1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ

2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ

3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ

Kanał dopasowania 29:

I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 2 - tylko Quattro)

Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 30:

I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 1)

Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 35:

I Próg liczby obrotów

Wartość dla progu liczby obrotów dynamicznego ostrzeżenia o ciśnieniu oleju od 0 do 1000 /min w etapach co

250 /min

Korekta: 0 +250 +500 +750 +1000

Wartość w kanale:0 250 500 750 1000

Kanał dopasowania 38:

Za pomocą tej funkcji można wyłączyć lub włączyć ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju przy niskim poziomie oleju. Obecnie ostrzeżenie to występuje we wszystkich samochodach. Funkcję tą można wykonać tylko po uprzednim wprowadzeniu kodu uprawniającego do dostępu "13861".

XXXX0: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju nieaktywne

XXXX1: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju aktywne

Kanał dopasowania 39:

I Zamontowany TOG TAK / NIE (TOG = czujnik poziomu i temperatury oleju -G266-)

Za pomocą tego kanału określa się, czy czujnik poziomu i temperatury oleju jest zamontowany w zestawie wskaźników lub w innym sterowniku (np. sterowniku silnika). W zależności od tego następnie dezaktywowana zostaje diagnoza czujnika. Aktualnie czujnik montuje się we wszystkich samochodach. Kanał ten można zmienić tylko po uprzednim wprowadzeniu funkcji zezwolenia na dostęp "13861".

XXXX0: brak analizy czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

XXXX1: analiza czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

Kanał dopasowania 40:

I Przebieg od przeglądu w odcinkach 100 km

Kanał dopasowania 41:

I Czas od przeglądu w dniach

Kanał dopasowania 42:

I Minimalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 43:

I Maksymalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 43. Maksymalny przebieg w km odpowiada w tym przypadku minimalnemu przebiegowi w km.

Kanał dopasowania 44:

I Maksymalny okres czasu w dniach - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 44. Maksymalny okres czasu odpowiada w tym przypadku minimalnemu okresowi czasu.

Kanał dopasowania 45:

I Gatunek oleju

1 = gatunek oleju 1 dla samochodów bez funkcji Longlife

2 = gatunek oleju 2 dla samochodów z funkcją Longlife

3 = gatunek oleju 3 tylko dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym i z immobiliserem 3

Kanał dopasowania 46: (tylko silniki benzynowe)

I Ogólna ilość zużycia paliwa w l

Kanał dopasowania 47: (tylko silniki wysokoprężne)

I Zawartość sadzy w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 48: (tylko silniki wysokoprężne)

I Obciążenie termiczne w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 49:

I Minimalny okres czasu w dniach

Kanał dopasowania 60:

I Listwa zamontowanych elementów, magistrala danych napędu

XXXX1: silnik (seryjny)

XXXX2: skrzynia biegów (w przypadku automatycznej skrzyni biegów)

XXXX4: hamulec (seryjny)

XXX16: poduszka bezpieczeństwa (seryjna)

X1024: zestaw wskaźników (seryjny)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "1031"

Kanał dopasowania 61:

I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych systemu Komfort

XXXX1: inteligentny moduł mocy (seryjny)

XXXX2: centralny elektroniczny układ nadwozia (seryjny)

XXX64: przyczepa (wyposażenie dodatkowe)

XX128: dach składany (seryjny w modelu Cabrio)

XX256: zestaw wskaźników (seryjny)

XX512: układ kontroli ciśnienia w oponach (wyposażenie dodatkowe)

X1024: moduł kolumny kierownicy (seryjny)

X2048: układ klimatyzacji (seryjny)

32768: ogrzewanie postojowe (wyposażenie dodatkowe)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "36803"

Kanał dopasowania 62:

I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych wyświetlacza

XXXX1: radio (wyposażenie dodatkowe)

XXXX2: telefon (wyposażenie dodatkowe)

XXXX4: system nawigacji (wyposażenie dodatkowe)

XXXX8: system Telematik (wyposażenie dodatkowe)

XXX16: zestaw wskaźników, zakodowany tylko wówczas, gdy zamontowane zostało 2. urządzenie

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "31"

---------- Post dopisany at 22:45 ---------- Poprzedni post napisany at 22:43 ----------

Tylko mozna zmieniac co w tych kanalach adaptacji powyżej. innej możliwości chyba nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...