Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy na 3 i 4 biegu po wymianie rozrządu


soszi

Rekomendowane odpowiedzi

Logi dynamiczne jak rozumiem ? W jaki sposób to zrobić na sofcie VAG-COM 409 , które grupy są potrzebne ?

---------- Post dopisany 08-06-2013 at 15:44 ---------- Poprzedni post napisany 06-06-2013 at 09:29 ----------

Panowie ponawiam pytanie, które grupy logów mam zrobić ? Dysponuje już laptopem z Windowsem XP i softem VAG-COM 409 (do tego mam interfejs VIAKEN). Niestety nie wiem , które grupy logów mam zrobić. Byłbym wdzięczny jakby mi ktoś napisał, które konkretnie parametry mają być zlogowane i jak to zrobić najlepiej. Do tej pory odczytywałem tylko podstawowe parametry na włączonym silniku , nigdy nie robiłem jeszcze logów podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób dynamiczne 1 , 3 , 4 , 8 , 10 , 11 :hi: silnik rozgrzany do temp. roboczej 3 lub 4 bieg ok 1500 obr. i w tym samym momencie kierowca gaz w podłogę a pasażer zaczyna logowanie :wink: i tak do ok. 4300 - 4500 obr.

---------- Post dopisany at 20:57 ---------- Poprzedni post napisany at 20:32 ----------

Cały temat kreci się wokół kąta synchronizacji a sprawdzałeś węże turbo - intercooler może gdzieś obsunął się wąż lub podczas wymiany rozrządu pękł któryś i teraz masz nieszczelność w układzie turbo , zrobisz logi i powinno wyjść wszystko :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja stawiam na EGR lub wężyki

EGR jest lekko zapocony (jak zdejmowałem dolną osłonę silnika to widać było po niej że EGR jakąś setkę oliwy na nią wypuścił) ale to norma w tych silnikach z tego co zauważyłem i wyczytałem. Poza tym czytam posty na temat EGR'a i zazwyczaj ludzie piszą , że mają duszenie się, dławienie auta itp. U mnie nic takiego nie ma miejsca po prostu auto jest słabsze, podczas jazdy czuć jakby ze 100 Nm momentu obrotowego uciekło ale charakterystyka pracy na każdym biegu i przy różnych szybkościach jest podobna więc raczej nie utożsamiam powstałęgo problemu z EGR-em. W weekend będę robił logi - mam nadzieję , że rozwieją wątpliwości i wskażą przyczynę spadku mocy. Czy oprócz logów dynamicznych : 1 , 3 , 4 , 8 , 10 , 11 (jak to zasugerował kolega mycha1236 - dzięki ) zrobić jeszcze jakieś inne grupy ? Jak już będę logował to chciałbym zrobić to kompleksowo - może macie jeszcze jakieś sugestie , które grupy/parametry oprócz tych wymienionych powyżej zlogować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo wyjdzie sporo logów ale zrób wszystkie będzie prościej ocenić co i jak. http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja stawiam na EGR lub wężyki

EGR jest lekko zapocony (jak zdejmowałem dolną osłonę silnika to widać było po niej że EGR jakąś setkę oliwy na nią wypuścił) ale to norma w tych silnikach z tego co zauważyłem i wyczytałem. Poza tym czytam posty na temat EGR'a i zazwyczaj ludzie piszą , że mają duszenie się, dławienie auta itp. U mnie nic takiego nie ma miejsca po prostu auto jest słabsze, podczas jazdy czuć jakby ze 100 Nm momentu obrotowego uciekło ale charakterystyka pracy na każdym biegu i przy różnych szybkościach jest podobna więc raczej nie utożsamiam powstałęgo problemu z EGR-em. W weekend będę robił logi - mam nadzieję , że rozwieją wątpliwości i wskażą przyczynę spadku mocy. Czy oprócz logów dynamicznych : 1 , 3 , 4 , 8 , 10 , 11 (jak to zasugerował kolega mycha1236 - dzięki ) zrobić jeszcze jakieś inne grupy ? Jak już będę logował to chciałbym zrobić to kompleksowo - może macie jeszcze jakieś sugestie , które grupy/parametry oprócz tych wymienionych powyżej zlogować ?

Ja dzis tez pod swój zaglądałem to było tam może 20 ml wypocone oleju ale w środku ... masakra sople jak w jaskini :grin: nagaru pewnie z dobre 1,5 - 2 cm po wyczyszczeni problem z domniemanym ciągle zalanym ecu znikł... dużo pracy nie ma trzyma się na 3 śrubach i 2 trzymają ta rurkę od dołu sprawdzenie wyeliminuje 1 z podejrzanych:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem dzisiaj testowo wężyk od EGR-a ale osiągi auta nie uległy zmianie. Jutro będę robił logi.

---------- Post dopisany 15-06-2013 at 18:23 ---------- Poprzedni post napisany 14-06-2013 at 23:56 ----------

Dzisiaj zrobiłem logi , wykorzystałem do tego celu interface Viaken oraz soft VAG-COM wersja 409.1

Statyczne oraz BS :

Log (0 - 011)

Log (1 - 001)

Log (2 - 000)

Log (3 - 004)

Log (4 - 018)

Log (5 - 023)

Log (6 - 003,003)

Log (7 - 007)

Log (8 - 013)

Dynamiczne (logowanie każdej grupy odbywało się w przedziale 1500 - 4000 RPM ) :

Log (0 - 001)

Log (1 - 000)

Log (2 - 011)

Log (3 - 008)

Log (4 - 003)

Log (5 - 004)

Log (6 - 010)

Dynamiczne 008 , 010 , 011 przy utrzymywaniu ok. 3000 RPM :

Log (0 - 008)

Log (1 - 010)

Log (2 - 011)

Bardzo proszę o analizę, mam nadzieję , że w tych logach będzie widać przyczynę spadku mocy silnika.

Zrobiłem jeszcze raz skanowanie w poszukiwaniu błędów i oto jest :

blad_1_forum_zps164c98b4.jpg

Przy uszkodzonym czujniku Halla (G40) auto nie powinno odpalić. Moje pali bez problemu więc czyżby jednak przesunięty rozrząd i dlatego jest taki spadek mocy i ten błąd ? Panowie pomóżcie bo nie potrafię postawić jednoznacznej diagnozy jednak coraz bardziej przekonuję się do tezy , że to mechanik spieprzył wymianę rozrządu.

---------- Post dopisany 17-06-2013 at 12:15 ---------- Poprzedni post napisany 15-06-2013 at 18:23 ----------

Panowie odpisze ktoś ?

Dzisiaj podmieniłem przepływomierz (z 1.9 tdi awx znajomego) ale nic to nie dało , na innej przepływce też nie ma pełnej mocy. Opadają mi już ręce ... będę jeszcze odpinał katalizator bo to ostatni pomysł jaki przyszedł mi do głowy.

Błąd czujnika G40 wykasowałem 3 dni temu i do tej pory nie powrócił. Aktualnie nie wyrzuca żadnych błędów związanych z silnikiem.

Tydzień jazdy minął - komputer nie pokazuje żadnych błędów związanych z silnikiem - mocy nadal brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to u siebie auto po dłuższym staniu w garażu(2 tyg)po odpaleniu i przejechaniu kilku km okazało się że nie ma mocy na 3-4 biegu strasznie zamulone wymieniłem przepływomierz bo tak mi pokazał komputer i było prawie ok prawie dlatego że nie miał tego przyspieszenia co na początku ale zbierał w miarę a dzisiaj dalej brak mocy pojechałem do elektryka zero błędów wszystko niby ok,jadąc do domu samochód dalej odzyskał moc co może być przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem dzisiaj testowo wężyk od EGR-a ale osiągi auta nie uległy zmianie. Jutro będę robił logi.

---------- Post dopisany 15-06-2013 at 18:23 ---------- Poprzedni post napisany 14-06-2013 at 23:56 ----------

Dzisiaj zrobiłem logi , wykorzystałem do tego celu interface Viaken oraz soft VAG-COM wersja 409.1

Statyczne oraz BS :

Log (0 - 011)

Log (1 - 001)

Log (2 - 000)

Log (3 - 004)

Log (4 - 018)

Log (5 - 023)

Log (6 - 003,003)

Log (7 - 007)

Log (8 - 013)

Dynamiczne (logowanie każdej grupy odbywało się w przedziale 1500 - 4000 RPM ) :

Log (0 - 001)

Log (1 - 000)

Log (2 - 011)

Log (3 - 008)

Log (4 - 003)

Log (5 - 004)

Log (6 - 010)

Dynamiczne 008 , 010 , 011 przy utrzymywaniu ok. 3000 RPM :

Log (0 - 008)

Log (1 - 010)

Log (2 - 011)

Bardzo proszę o analizę, mam nadzieję , że w tych logach będzie widać przyczynę spadku mocy silnika.

Zrobiłem jeszcze raz skanowanie w poszukiwaniu błędów i oto jest :

http://i1169.photobucket.com/albums/r506/soszi85/Audi%20A4%20B6%20TDI%20PD/blad_1_forum_zps164c98b4.jpg

Przy uszkodzonym czujniku Halla (G40) auto nie powinno odpalić. Moje pali bez problemu więc czyżby jednak przesunięty rozrząd i dlatego jest taki spadek mocy i ten błąd ? Panowie pomóżcie bo nie potrafię postawić jednoznacznej diagnozy jednak coraz bardziej przekonuję się do tezy , że to mechanik spieprzył wymianę rozrządu.

---------- Post dopisany 17-06-2013 at 12:15 ---------- Poprzedni post napisany 15-06-2013 at 18:23 ----------

Panowie odpisze ktoś ?

Dzisiaj podmieniłem przepływomierz (z 1.9 tdi awx znajomego) ale nic to nie dało , na innej przepływce też nie ma pełnej mocy. Opadają mi już ręce ... będę jeszcze odpinał katalizator bo to ostatni pomysł jaki przyszedł mi do głowy.

Błąd czujnika G40 wykasowałem 3 dni temu i do tej pory nie powrócił. Aktualnie nie wyrzuca żadnych błędów związanych z silnikiem.

Tydzień jazdy minął - komputer nie pokazuje żadnych błędów związanych z silnikiem - mocy nadal brak.

Jeżeli Twój czujnik jest uszkodzony i go odepniesz auto odpali ponieważ sterownik silnika pobierze zastępczy sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika G28; Samochód jeździ jakby w trybie awaryjnym. Gdyby G28 był uszkodzony dopiero wtedy nie uruchomiłbyś silnika.

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/auto-odpala-czujnik-walka-rozrzadu-278518/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację - przy uszkodzonym G40 (czujnik halla) auto odpadli gdyż użyje ustawień z G28. Znajomy mechanik pożyczył mi czujnik G40 - wymieniłem ale totalnie nic się nie zmieniło w pracy silnika także na 100 % mój G40 nie jest uszkodzony (przy okazji trochę go wyczyściłem). Nie mam już absolutnie żadnych pomysłów dlaczego stracił moc. Rozrząd też jest mało prawdopodobny bo by ciężko palił (lub wcale). Mój pali "od strzała" czy zimny czy ciepły. EGR wyczyszczony na wysoki połysk. Wężyki podciśnienia wszystkie powymienianie. Logi wychodzą OK i nic w nich nie widać , błędów silnika nie ma ... Czemu nie mogło sypnąć jakimś konkretnym błędem - wiedział bym gdzie szukać a tak to sobie mogę gdybać ... Pojadę w przyszłym miesiącu na hamownię - wydam 100 zł i potwierdzę tylko moje przypuszczenia , że 30 KM uciekło w las. Panowie GORĄCA PROŚBA : dajcie mi namiar do kogoś kto będzie mi w stanie ogarnąć ten problem w Katowicach (ew. w dowolnym mieście na Górnym Śląsku). Jak się uda problem rozwiązać to nie dość , że z radością zapłacę za rzetelnie wykonaną usługę to jeszcze zostawię zacną butelczynę. Ale potrzebuję speca, który dokładnie sprawdzi co jest zanim wymieni mi pół samochodu (bo takich speców to jest na pęczki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że za spadek dynamiki będzie jednak odpowiedzialny N75 (prawdopodobnie minimalnie nie domaga). Dzwoniłem dzisiaj do ASO Katowice na Rozdzieńskiego i krzyknęli 250 zł na N75. Z tego co się orientowałem to są 2 lub 3 rodzaje tego zaworu. Czy ktoś może mi podać kod (oznaczenie ) zaworu który powinien być zamontowany w moim aucie ? Silnik 1.9 TDI AWX , rok prod. : 2002 , nr VIN : WAUZZZ8E42A253172.

Wczoraj ponownie grzebałem przy aucie i wydaje mi się , że zlokalizowałem winowajcę. Sztanga przy gruszce porusza się tylko o 2-3 mm. Próbowałem ją rozruszać , ściągnąłem gumowy wąż który biegnie do filtra powietrza aby mieć lepszy dostęp. Spryskałem WD40 , nałożyłem smaru miedzianego ale to nic nie pomaga. Jak ściśnę sztangę kombinerkami to przy wykonywaniu sillnych ruchów góra-dół udaje się ją poruszyć o jakieś 1,5 cm - jest przy tym duże skrzypienie i idzie to naprawdę opornie. Natomiast ruch sztangi który jest wywoływany przez podciśnienie będzie miał jakieś 2-3 mm maxymalnie. Jak odpiąłem wężyk od N75 zostawiając go jednocześnie wpiętego do gruchy która steruje łopatkami i próbowałem zassać powietrze ustami to ruch sztangi wynosi ok 2mm, więc chyb realnie tyle się będzie ruszała jak jest sterowana podciśnieniowo ... Jak to możliwe , że tak się zapiekł mechanizm ? Czy teraz zostaje tylko wymiana czy też może jest jakiś sposób aby to "rozruszać" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Będę w stanie odpowiedzieć na to pytanie po weekendzie gdyż na weekend zaplanowałem wymianę gruszki sterującej sztangą (zawór turbiny). Jestem już po czyszczeniu turbiny - mechanizm zmiennej geometrii był zapieczony. Przy przesuwaniu dźwigienką turbiny ( sztanga z gruszką zdemontowana) powinien chodzić idealnie gładko - u mnie niestety chodził gładko w zakresie mniej więcej 2/3 długości potem się przycinał tzn. trzeba było mocniej nacisnąć aby łopatki doszły do pozycji max. otwarcia. Turbo już wyczyściłem i zamontowałem w aucie - niestety moc się nie poprawiła ale nie była to robota bezcelowa gdyż łopatki w turbinie teraz chodzą idealnie. Winowajcą całego zamieszania będzie prawdopodobnie gruszka która musi być uwalona gdyż nie otwierała w pełni VNT i dlatego w pozycji mniej więcej 2/3 max. otwarcia łopatki się zapiekły. Mam już nową gruchę - w sobotę wymieniam. jak zakończę wymianę dam znać czy pomogło.

PS. Jeśli to będzie właśnie grucha to opublikuję na forum dane mechanika którego należy unikać jak ognia gdyż to on będzie ponosił całą winę za zaistniałą sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...