Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z odpalaniem i "metaliczne" stukanie - nadal problemy


Ksiadz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Panowie, drobny problemik z autkiem znajomka.

2005 rok, 2.0 TDi 150 tyś. mil na liczniku.

Zmieniony rozrząd, olej, filtr, pompa oleju.

Odpalanie autka to kręcenie i kręcenie aż zaskoczy po chwili, dobrej chwili.

I od razu dziwny stukot na wolnych obrotach i podczas jazdy, tak aż do osiągniecia 90 stopni. Wtedy słyszalny nadal stukot podczas jazdy. Nie jest to normalnie klekotanie silnika. Coś jak metaliczny podzwięk.

Czy to wina szklanek, popychaczy? Jednego popychacza?

VAG nic nie pokazuje, znaczy żadnych błędów podczas normalnego testu.

Mogę w sumie nagrać filmik jutro z rana, by było wiadomo o co chodzi.

Z góry dziękuję i pozdrawiam! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak :wink:

---------- Post dopisany at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany at 22:43 ----------

Z tego co poczytałem, a jak słyszę jeżdżąc to też mi się wydaje że to może być któryś popychacz. Tak jakby olej się gdzieś nie dostawał na zimnym i dopiero jak się nagrzeje to wycisza, ale też nie do końca bo podczas jazy nadal to można usłyszeć. Tylko czy sam popychacz może mieć coś do samego odpalania, czy to już coś wtrysk może jakiś nawala?

---------- Post dopisany 12-06-2013 at 10:01 ---------- Poprzedni post napisany 11-06-2013 at 22:54 ----------

A jak sprawdzić czy któryś wtrysk jest uwalony? Może ktoś mi łopatologicznie wyjaśnić? Na przykład VAGiem.

---------- Post dopisany 18-06-2013 at 15:13 ---------- Poprzedni post napisany 12-06-2013 at 10:01 ----------

A czy może ktoś wskazać gdzie sprawdzić w VAG kąt wyprzedzenia zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy może ktoś wskazać gdzie sprawdzić w VAG kąt wyprzedzenia zapłonu?

kąt synchronizacji sprawdzasz w 004 ostatnia pozycja.

Ogólnie mógłbys zrobic wszystkie logi statyczne chociaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ababa2u4.jpg

---------- Post dopisany at 20:07 ---------- Poprzedni post napisany at 20:05 ----------

Już zgłupiałem, jedna osoba mówi że się da kąt zapłonu ustawić w 2.0 TDI a inna mówi że nie, że to w starych 1.9 TDI się robiło.

To jak to w końcu jest i jeśli się ustawia to gdzie i jak dokładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi napisać jak to się ustawia, bym powiedział temu specowi jak to się robi, bo normalnie nie do wiary :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem przekręcić trochę, odpalić auto sprawdzić ile pokazuje. Jak dalej za mało to znowu zgasić, przekręcić i znowu odpalić i sprawdzić?

Sorry za te pytania, ale wolę tak łopatologicznie. Bo mnie powiedzieli że jest ustawiony, według znaków i tam się nie koryguje... A ja leszcz, z informacjami z forum nie będę go pouczał :-/

Masakra.

---------- Post dopisany at 21:33 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ----------

Czyli jeszcze by wyjaśnić, to trzeba rozrząd ściągać? Pasek? Czy mogę to sam zrobić tak jak piszesz?

Klucz, VAG i tyle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz tak sciagasz górna osłonę paska, luzujesz kolo zebate(3sruby klucz 13) na stronie ssacej. biezesz klucz 18 i przekrecasz delikatnie walkiem, w twoim przypadku zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Dokrecasz 3sruby klucz 13 odpowiednim momentem i sprawdzasz vagiem. Jak jest zero to ustawiasz to kolo tak aby wlozyc blokadę, moze byc wiertło fi 6,następnie luzujesz sruby na drugim kole i regulujesz nim tak aby wlozyc druga blokade. Dokrecasz, zakładasz oslone i w drogę. Ps. zmień mechanika . pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dziękuję. Jutro będę próbował.

No ponoć to był rozrząd zmieniany i ustawiany na znaki. Ja się nie znam i nie mam takiej wiedzy by się wymądrzać.

Sam jestem po prostu ciekawy, skoro rozrząd dobrze (według znaków na kołach) ustawiony, zero błędów wyłapuje, tylko te problemy z odpalaniem :facepalm:

Nie wiedziałem że jeszcze się to koryguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw ten kąt bo jest poza norma. Jak ustawisz i będą dalej problemy to bedziesz sie martwić. Rozrzad moze byc ustawiony na blokady dobrze a kąt moze byc rozjechany. Po to sa te trzy sruby na kole zeby go precyzyjnie doregulowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw ten kąt bo jest poza norma. Jak ustawisz i będą dalej problemy to bedziesz sie martwić. Rozrzad moze byc ustawiony na blokady dobrze a kąt moze byc rozjechany. Po to sa te trzy sruby na kole zeby go precyzyjnie doregulowac.

A jakie są normy?? Ja mam przestawiony 1 tylko nie wiem czy + czy -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby norma to +-3 stopnie, ale wiadomo że najlepiej jak jest ustawione na 0 bo inaczej mogą być problemy np z odpalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem się zabierać za to poprawienie rozrządu, ale patrzę do vaga i widzę:

apy4unyh.jpg

Auto z rana chwilę pomęczyłem by odpalić, ale chyba mniej niż zazwyczaj. Wczoraj jeszcze wymieniłem czujnik temperatury.

Więc chyba jednak rozrząd dobrze ustawiony, tylko czemu wczoraj pokazywał taki odchył?

---------- Post dopisany at 11:11 ---------- Poprzedni post napisany at 10:33 ----------

Teraz przy nagrzanym silniku znowu pokazuje odchył:

yzubybut.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, to jeszcze jedno. Tak jak kolega napisał by przestawić, skorygować. Ale po korekcji koła na ssącym, muszę pierw ustawić na blokadę i drugie koło nim odpalę auto i sprawdzę na VAG czy się zgadza, bo inaczej nie pokaże, mam na myśli nie odpalone autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem regulujesz kolo po stronie ssacej, na wydechowej stronie narazie nie ruszasz, dopoki nie ustawisz na 0. Oczywiście sprawdzasz na odpalonym aucie. Jak ustawisz kolo na 0 to musisz zsynchronizować drugie koło, poprzez włożenie blokad do jednego i drugiego koła, inaczej się nie da bo na drugim kole nie ma czujnika. musisz przekręcić wałem żeby wpiąć blokade, lewarując auto, zapinasz 6 bieg i kręcisz kołem , lub od spodu klucz 19 12kątny i kręcisz bezpośrednio wałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko bałem się odpalić po ustawieniu koła ssącego (po prawej) a nie ustawiając tego po lewej. Czy nic się nie skur.... ;-P

Wychodzi na to że to po lewej by skorygować musi być kręcone w odwrotnym kierunku do ruchy wskazówek zegara, zgadza się?

Blokuję prawe koło, odkręcam trzy śruby na lewym i kręcąc 18 na lewym odkręca się śruba? WTF? Jak to dziadostwo się ustawia by można było włożyć blokadę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...