Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo do czyszczenia? Proszę o sprawdzenie.


Ksiadz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pacjent - Audi A6 2.0 TDi 2005 rok.

Kolega "ciapa" jeździ tylko po mieście i chyba nigdy go nie piłuje.

Ostatnio zaczęła mu się pojawiać kontrolka silnika, oraz auto znacznie traciło na dynamice (tryb awaryjny?).

Po podpięciu wypluł:

2 Faults Found:

16618 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)

Freeze Frame:

RPM: 2961 /min

Torque: 278.0 Nm

Speed: 118.0 km/h

Load: 100.0 %

Voltage: 13.60 V

Bin. Bits: 00001000

Absolute Pres.: 2284.8 mbar

Absolute Pres.: 2590.8 mbar

Zrobiłem więc dzisiaj logi.

Statyczne:

Log (0 - 001,003,004)

Log (0 - 007,013,018)

Log (0 - 023)

BASIC SETTINGS

Log (0 - 003,003)

Log (1 - 004)

Log (0 - 011)

DYNAMICZNE (mam nadzieję, że dobrze :decayed:)

Log (0 - 003)

Log (0 - 004)

Log (0 - 011)

Oczywiście podczas testów tracił moc i wywalało błęda już przy 3200 rpm.

Po wykasowaniu błędu, przejechaliśmy troszkę i trzymało się go na obrotach.

I tu jeszcze przy wracaniu

Log (0 - 003,011)

Po tym błąd już nie powrócił (czyżby się przeczyściło?).

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że samo przegonie ie auta mogło mu pomóc? Czy jednak lepiej rozebrać tą turbawkę i przeczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zrobiliście te logi "dynamiczne" :grin: - tak samo logowaliście jak i kolega jeździ nim po mieście (mowa o przegonieniu auta to pewnie jakieś Sci-Fi), a gdzie pedał gazu był w tym czasie zamiast być w podłodze ? Tak czy siak zmienna geometria w turbo będzie się kwalifikować do czyszczenia. Następnym razem jak będziecie go tak "przeganiać" to logujcie grupę 011 razem z 010 bo chcę widzieć co się dzieje wtedy z pedałem gazu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha... Tak myślałem, ale te logi dynamiczne może dlatego nie widzać bo właśnie odcinał przy 3 tyś.?

To było na czwartym biegu od 1200-1400 obr. do 4500 jak się dało, bo odcinał. Ale pedał był w glebę bo sam widziałem ;-)

Ale na tym ostatnim pliku chyba wyszło że był duszony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro piszesz, że auto było logowane dynamicznie z pedałem gazu wciśniętym na full w delówkę czyli podłogę to logujcie 011 jednocześnie z 010 bo tej akurat grupy nie widzę a "duszony" do oporu pedał gazu nie będzie pokazywał w grupie 011 ciśnienia zadanego na poziomie zaledwie 1581 mbarów. Więc albo pedał gazu nie był w podłodze albo czujnik ciśnienia doładowania fiksuje w co wątpię. Jakby było odcięcie turbodoładowania w 011 to byłoby to widać ale ja niczego takiego nie widzę. "Duszone" to z pewnością było auto a nie pedał gazu :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...