Jump to content
0
lukaszkom

Wyciek oleju przez odme (zawór odpowietrzenia wału korbowego)

Recommended Posts

Witam serdecznie forumowiczów.

Mój problem polega na tym że jakiś czas temu zauważyłem olej na silniku, początkowo myślałem że to po wymianie filtra oleju się narozlewało ale po kilku sprawdzeniach okazało się że miejscem z którego wycieka olej jest punkt gdzie przykręcony jest przewód który prowadzi od silnika do odmy i przechodzi przez ten żółty zbiorniczek który nie wiem do czego służy.

Czy miał ktoś może podobny problem?? Czy powodem może być zatkana odma lub ten żółty zbiorniczek?? Czy wycieku szukać mam gdzieś indziej??

Nie udało mi się zrobić zdjęcia tam gdzie widać wyciek ponieważ nie ma dostępu do tego miejsca ale ogólnie jest to w miejscu gdzie wąż od tego zbiorniczka łączy się z silnikiem.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

DSC_0413.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam serdecznie forumowiczów.

Mój problem polega na tym że jakiś czas temu zauważyłem olej na silniku, początkowo myślałem że to po wymianie filtra oleju się narozlewało ale po kilku sprawdzeniach okazało się że miejscem z którego wycieka olej jest punkt gdzie przykręcony jest przewód który prowadzi od silnika do odmy i przechodzi przez ten żółty zbiorniczek który nie wiem do czego służy.

Czy miał ktoś może podobny problem?? Czy powodem może być zatkana odma lub ten żółty zbiorniczek?? Czy wycieku szukać mam gdzieś indziej??

Nie udało mi się zrobić zdjęcia tam gdzie widać wyciek ponieważ nie ma dostępu do tego miejsca ale ogólnie jest to w miejscu gdzie wąż od tego zbiorniczka łączy się z silnikiem.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

http://s24.postimg.org/d6b7h8pj5/DSC_0413.jpg

W takim wypadku musisz wymienić odmę, rurkę, która przykręcona jest do silnika, koszt około 70zł. Sprawdź jeszcze ten pomarańczowy kołnierz, do którego wkłada się bagnet oleju. Ja miałem go popękanego i tamtędy też mi oliwę wywalało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim wypadku musisz wymienić odmę, rurkę, która przykręcona jest do silnika, koszt około 70zł. Sprawdź jeszcze ten pomarańczowy kołnierz, do którego wkłada się bagnet oleju. Ja miałem go popękanego i tamtędy też mi oliwę wywalało.

Kolego dzięki za odpowiedz tylko na tym wężyku który idzie od silnika do odmy (czyli tego okrągłego na silniku) jest jeszcze taki jakby zbiornik czy filtr nie wiem co to jest ale jest umiejscowione po drodze pomiędzy silnikiem a tą odmą. czy mam to zlikwidować całkowicie i założyć tylko wężyk bezpośrednio od silnika do odmy, czy wymienić wszystko żeby było tak jak jest?? tylko jak się dowiedzieć co to jest ten zbiorniczek?

Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 13:19 ---------- Poprzedni post napisany at 12:54 ----------

Chodzi o element który zaznaczyłem na czerwono 1C czy to może być odpowiedzialne za wyciek oleju?? czy można to ominąć??

Pozdrawiam

oodma.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolego dzięki za odpowiedz tylko na tym wężyku który idzie od silnika do odmy (czyli tego okrągłego na silniku) jest jeszcze taki jakby zbiornik czy filtr nie wiem co to jest ale jest umiejscowione po drodze pomiędzy silnikiem a tą odmą. czy mam to zlikwidować całkowicie i założyć tylko wężyk bezpośrednio od silnika do odmy, czy wymienić wszystko żeby było tak jak jest?? tylko jak się dowiedzieć co to jest ten zbiorniczek?

Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 13:19 ---------- Poprzedni post napisany at 12:54 ----------

Chodzi o element który zaznaczyłem na czerwono 1C czy to może być odpowiedzialne za wyciek oleju?? czy można to ominąć??

Pozdrawiam

http://s12.postimg.org/5qnkg643d/oodma.jpg

Ten zbiorniczek to separator olejowy, wyłapuje olej jeśli nadmiar miałby się dostać do dolotu. Jeśli będziesz wymieniał odmę (tę rurkę od silnika) to kupisz raczej tylko w całości aż do tego czarnego dekielka (bez białego separatora) i możesz założyć bez niego. Ja jak wymieniałem to rozciąłem odmę i założyłem na obejmach separator, tak jak był poprzednio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Ja również mam pytanie odnośnie tej rurki. Ostatnio sprawdzałem i mam na tej rurce wzdłużne pęknięcie. Na razie zabezpieczyłem to taśmą PCV, ale wiem, że muszę wymienić. Z ETKI wynika, że do (poniżej) numeru silnika 619620 jest zwykła rurka bez separatora oleju (ja mam taką), powyżej tego numeru jest już rurka 2-częściowa z tym separatorem. Moje pytanie to jaką rurkę wybrać z separatorem czy bez i czy są one zamienne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam!

Ja również mam pytanie odnośnie tej rurki. Ostatnio sprawdzałem i mam na tej rurce wzdłużne pęknięcie. Na razie zabezpieczyłem to taśmą PCV, ale wiem, że muszę wymienić. Z ETKI wynika, że do (poniżej) numeru silnika 619620 jest zwykła rurka bez separatora oleju (ja mam taką), powyżej tego numeru jest już rurka 2-częściowa z tym separatorem. Moje pytanie to jaką rurkę wybrać z separatorem czy bez i czy są one zamienne?

Tak są zamienne. Możesz założyć jedną lub drugą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam!

Ja również mam pytanie odnośnie tej rurki. Ostatnio sprawdzałem i mam na tej rurce wzdłużne pęknięcie. Na razie zabezpieczyłem to taśmą PCV, ale wiem, że muszę wymienić. Z ETKI wynika, że do (poniżej) numeru silnika 619620 jest zwykła rurka bez separatora oleju (ja mam taką), powyżej tego numeru jest już rurka 2-częściowa z tym separatorem. Moje pytanie to jaką rurkę wybrać z separatorem czy bez i czy są one zamienne?

Tak są zamienne. Możesz założyć jedną lub drugą.

Tą co sprzedaje kolega na forum za 4 dychy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...