Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy, płyn chłodzący, świece oraz rozrząd polecacie?


Siemin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od tygodnia jestem posiadaczem A4 B5 1.8T - dlatego też mam kilka pytań :) Jaki olej lejecie do siebie, który według Was jest najlepszy? Wiem, że musi być pełen syntetyk, przebieg samochodu ~130kkm. Może ktoś poleci mi sprawdzony/polecany płyn chłodzący? Czeka mnie wymiana rozrządu - chciałem już wymienić go w tym tygodniu, ale wstrzymałem się z tym, żeby się Was poradzić. Zestaw z Ruville'a będzie dobry? Czy może INA? Obiło mi się coś o uszy, że pompa wody z Ruville ma wirniki z tworzywa, a pompa innej firmy (właśnie jakiej?) z "amelinum" - co będzie lepsze? Który zestaw polecacie? Przy okazji chciałbym też wymienić tłumik drgań - jakieś propozycje? :) Jakieś sugestie odnośnie świec (beru/ngk?), oleju w skrzyni? Chciałbym, żeby wszystko było zrobione na zamiennikach wysokiej klasy, bo raczej nie chcę przepłacać za części z ASO - stąd tyle pytań (wybaczcie :) )

Dziękuję z góry wszystkim za rzeczowe odpowiedzi i do zobaczenia na spotach - pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupowanie części z ASO wcale nie musi oznaczać przepłacania. Za to kupowanie zamienników czasem może oznaczać problem. Ja w ten sposób dałem się nabrać kupując amortyzatory Sachsa. Niby niemieckie i niby dawane na pierwszy montaż. Po zamontowaniu okazało się że jeden stuka - przypadek? Wsadziłem oryginały z ASO - i jest super do dziś. Kolega wsadził Kayaby do Fabii - jeździł rok, bo pociekły. Wsadził oryginał jeździ już 4 rok i końca nie widać. Nie namawiam Cię na ASO, ale ostatnio nawet ASO kusi różnymi akcjami promocyjnymi. Po sprowadzeniu auta z Niemiec też bałem się ASO, bo drogo i pojechałem do Boscha na zmianę rozrządu - zrobiony na produktach dawanych podobno na pierwsz montaż. Owszem auto jeździ bez problemu, ale zaraz potem dowiedziałem się że w ASO zapłaciłbym ok. 150 zł więcej.

---------- Post dopisany at 20:15 ---------- Poprzedni post napisany at 20:09 ----------

co do oleju polecam Motula xcess 5W40, świece NGK, płyn chłodzący brałem oryginał z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze już wiesz czyli olej to pełen syntetyk. Wszyscy polecają Motula ale uważaj na podróbki, nie lej polskiego Castrola :kwasny: Świece to NGK pfr6q - platynowe. Rozrząd jak założysz INA to masz to samo co z serwisu. Płyn chłodniczy różowy g12 lej i masz spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze już wiesz czyli olej to pełen syntetyk. Wszyscy polecają Motula ale uważaj na podróbki, nie lej polskiego Castrola :kwasny: Świece to NGK pfr6q - platynowe. Rozrząd jak założysz INA to masz to samo co z serwisu. Płyn chłodniczy różowy g12 lej i masz spokój.

Dzięki - dziś kupiłem Valvoline VR1 5w50, myślę że będzie OK :thumbup: Płyn chłodniczy kupiłem dokładnie taki jak piszesz z Texaco i dokładnie takie same świece NGK... Rozrząd najprawdopodobniej wpadnie Ruville, bo z INA nic nie ma w sklepie, w którym mam zniżki (chyba będzie dobry, co? :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie dobry - Ruville to co prawda pakowacz, ale części wkłada markowe więc nie masz się co martwic. Olej dobry - sam jeżdżę też na 5w50 tylko że GULF. Popatrz jeszcze na paski od klimy, wspomagania - bo może warto je zmienic jak będziesz mial rozebrany przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie dobry - Ruville to co prawda pakowacz, ale części wkłada markowe więc nie masz się co martwic. Olej dobry - sam jeżdżę też na 5w50 tylko że GULF. Popatrz jeszcze na paski od klimy, wspomagania - bo może warto je zmienic jak będziesz mial rozebrany przód.

Paski też zamówiłem, jutro odbieram resztę i w czwartek biorę się za robotę ;) Przy okazji chyba wymienię jeszcze wentylator klimy (ten od strony pasażera) bo strasznie hałasuje... Muszę się zorientować jakie są ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolacze sie do tematu , olej to ja Ci kolego polecam motul pelen syntetyk :) na takim jezdze od kad mam swoja a4ke :) na blacie 277k :)

panowie powiedzcie mi bo nie chce zakladac nowego tematu do rocznika 99 1.8t to przy wymianie rozrzadu trzeba wymienic 2 rolki pasek pompa i napinacz dobrze mowie ??

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...