Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki metaliczne w czasie jazdy na "luzie"


cool506

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

Borykam sie z problemem i mam go dosc :confused:

Od razu napisze , ze sprzeglo jest nowka kpl, rozrzad kpl tez, sprzegielko alternatora tez.

Podczas jazdy gdy wrzucam na luz, lub gdy wcisne sprzeglo, z przedniej lewej strony slychac, i czuc na aucie takie stuki jakby jakies dwa elementy metalowe byly luzne i o siebie stukaly, dzieje sie to tylko gdy auto toczy sie, i czasem podczas ruszania. Nawierzchnia czy dziurawa czy idealna jest tak samo. Kola czy skrecone czy nie tez.

Czy moze to byc przegub ? Mial ktos podobny przypadek moze?

Jak najlepiej sprawdzic przegub?

SPIS CZESCI :

012409387 AN podkladka dystansowa - najlepiej zakupic 3 szt, a ile nam bedzie potrzeba stwierdzimy po demontazu przedłużenia polosi z lozyskiem

0B4409 294 łożysko kulkowe widoczne na zdjeciu w obudowie skrzyni

0B4409 297 pierscien zabezpieczający lozysko na półosi

0B4409 175 C pokrywa przekładni głównej - ta czesc przy zamowieniu zmienia literke ostatnią i pokrywa przychodzi poprawiona...

Z rezania zdjec niestety nie mam bo sobota pospiech i lapy uwalone, ale jak komus sie trafi podam wszystko, i patent, bo metoda naprawy zalezy od stanu wyrobienia gniazda lozyska.

Czasem wystarczy napunktowanie i "amerykanski klej do spawania glowic" , a tak jak w moim przypadku trzeba dorobic pierscien dystansujacy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest już nas dwóch bo od jakiegoś czasu mam identyczne objawy ja Ty.

Jak auto ciągnie na biegu lub hamuje tego nie słychać ale jak wciśnie się sprzęgło podczas jazy na nierównej drodze coś puka z lewej strony ale co - to nie mam pojęcia bo już wszystko przejrzałem i nic.

Gdzieś na forum wyczytałem ,żeby sprawdzić wszystkie śruby mocujące maglownice , wózek i inne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest już nas dwóch bo od jakiegoś czasu mam identyczne objawy ja Ty.

Jak auto ciągnie na biegu lub hamuje tego nie słychać ale jak wciśnie się sprzęgło podczas jazy na nierównej drodze coś puka z lewej strony ale co - to nie mam pojęcia bo już wszystko przejrzałem i nic.

Gdzieś na forum wyczytałem ,żeby sprawdzić wszystkie śruby mocujące maglownice , wózek i inne .

Ja stawiam na przeguby, jutro sie okaze, to jest u mnie tylko jak kola sa w ruchu, na luzie, sprzeglo nie ma znaczenia czy wcisniete czy poprostu wrzuce na luz i puszcze sprzeglo obiaw jest taki sam, grzechocze ja swawolnie kreca sie kola, stawiam na wewnetrzny

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze ja u siebie zmieniłem na inna pół oś i nie pomogło - chyba ,ze tez jakaś trefna była ale nie sądzę .

Luz na wewnętrznym przegubie możesz sam sprawdzić ale najpewniej lepiej wymienić na nową bo używka nie pewna.

Masz rację nie ma znaczenia czy na biegu czy na luzie wystarczy odpuscić gaz i juz to słychać al tylko na nierównej drodze bo po równej co ma pukać jak nie rzuca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze ja u siebie zmieniłem na inna pół oś i nie pomogło - chyba ,ze tez jakaś trefna była ale nie sądzę .

Luz na wewnętrznym przegubie możesz sam sprawdzić ale najpewniej lepiej wymienić ale na nowy bo używka nie pewna.

A miales luz na tym wewn?

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie raczej bym powiedział że nie miałem tam luzu ale wymieniłem bo tez myślałem ze to pół oś at lipa jak pukało tak puka .

Czy to pukanie u Ciebie powstało po jakiejś naprawie czegoś lub wymianie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie raczej bym powiedział że nie miałem tam luzu ale wymieniłem bo tez myślałem ze to pół oś at lipa jak pukało tak puka .

Czy to pukanie powstało po jakiejś naprawie czegoś lub wymianie ???

Nie, mialem to odkad kupilem auto, ale myslalem ze to dwumas wiec zwlekalem z inna diagnoza, a teraz jak dwumasa nowa kpl, wnerwia mnie ze cos jednak innego te.

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przejrzeć zawieszenie czy nie ma jakiś luzów szczególnie na gałkach kulowych i maglownicy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk porównywalny do młotka stukającego o skrzynie czy coś w tym rodzaju w okolicy lewego przedniego koła :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk porównywalny do młotka stukającego o skrzynie czy coś w tym rodzaju w okolicy lewego przedniego koła :-).

To samo, wklej ten temat na troop b8 bo ja na tablecie nie mam opcji lub nie umi3m, moze ktos sie zaiteresuje, nie wierze ze j3stesmy jedyni z takim dzwiekiem...:banghead:

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam mechaniorów moich o wasz problem, może znają rozwiązanie.

Co do troopu, u góry po prawej narzędzia grupy - dołączyć do grupy.

http://a4-klub.pl/groups/4/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz czytałem na Troopie że już wiesz co to a chciałem Ci napisać - bo już gdzieś pisałem o tej wadzie fabrycznej... Możesz spróbować "napunktować" i wkleić nowe łożysko na dobry klej inna opcja to napawanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz czytałem na Troopie że już wiesz co to a chciałem Ci napisać - bo już gdzieś pisałem o tej wadzie fabrycznej... Możesz spróbować "napunktować" i wkleić nowe łożysko na dobry klej inna opcja to napawanie...

Taki mam plan, moglbys naswietlic troche lepiej co wiesz na ten temat? Jaki klej do tego uzyc? Brales pod uwage moze obsadzenie lozyska wiekszego zewnetrznym pierscieniem o 1 mm:what:

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A idealnie osiowo wyrobił Ci się otwór ? Nie sądzę... :kwasny:

Bardziej "góra / dół" kurde naprawde nie moge uwierzyc w ten babol? Czesto o tym slyszales?

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

---------- Post dopisany 20-11-2013 at 15:19 ---------- Poprzedni post napisany 19-11-2013 at 22:43 ----------

Załączam foty

2013_11_19_984.jpg

2013_11_19_985.jpg

Lozysko widoczne na zdjeciach, porostu rusza się w obudowie skrzyni :facepalm:

2013_11_19_990.jpg

Łożysko Pozycja 11 - 86zł

Pokrywa metalowa (trzeba kupić bo troche wytarła się ) Pozycja 3 - 16 zł

Teraz zastanawiam się po napunktowaniu jakiego wypełnienia użyc , Moze ktoś coś doradzi :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A idealnie osiowo wyrobił Ci się otwór ? Nie sądzę... :kwasny:

Bardziej "góra / dół" kurde naprawde nie moge uwierzyc w ten babol? Czesto o tym slyszales?

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

---------- Post dopisany 20-11-2013 at 15:19 ---------- Poprzedni post napisany 19-11-2013 at 22:43 ----------

Załączam foty

http://s10.postimg.org/p8890fkp1/2013_11_19_984.jpg

http://s10.postimg.org/3kjapzkat/2013_11_19_985.jpg

Lozysko widoczne na zdjeciach, porostu rusza się w obudowie skrzyni :facepalm:

http://s10.postimg.org/fc760sex1/2013_11_19_990.jpg

Łożysko Pozycja 11 - 86zł

Pokrywa metalowa (trzeba kupić bo troche wytarła się ) Pozycja 3 - 16 zł

Teraz zastanawiam się po napunktowaniu jakiego wypełnienia użyc , Moze ktoś coś doradzi :hi:

To mam rozumieć ,ze miałeś wymieniany dwumas i nie skręcili tej blachy i powstał luz ?????

Sprawdzałem u siebie i mam ta blachę przykręcona jak należny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A idealnie osiowo wyrobił Ci się otwór ? Nie sądzę... :kwasny:

Bardziej "góra / dół" kurde naprawde nie moge uwierzyc w ten babol? Czesto o tym slyszales?

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

---------- Post dopisany 20-11-2013 at 15:19 ---------- Poprzedni post napisany 19-11-2013 at 22:43 ----------

Załączam foty

http://s10.postimg.org/p8890fkp1/2013_11_19_984.jpg

http://s10.postimg.org/3kjapzkat/2013_11_19_985.jpg

Lozysko widoczne na zdjeciach, porostu rusza się w obudowie skrzyni :facepalm:

http://s10.postimg.org/fc760sex1/2013_11_19_990.jpg

Łożysko Pozycja 11 - 86zł

Pokrywa metalowa (trzeba kupić bo troche wytarła się ) Pozycja 3 - 16 zł

Teraz zastanawiam się po napunktowaniu jakiego wypełnienia użyc , Moze ktoś coś doradzi :hi:

To mam rozumieć ,ze miałeś wymieniany dwumas i nie skręcili tej blachy i powstał luz ?????

Sprawdzałem u siebie i mam ta blachę przykręcona jak należny .

Zle rozumiesz, blache sam odkrecilem zeby zobaczyc na czym jest luz, dwumas nie ma z tym nic wspolnego, stukanie bylo przed ...

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha rozumiem , u siebie wymieniałem to łożysko ale tak szczerze to stare było dobre ale żeby łożysko wybiło gniazdo to chyba musiała być uszkodzona półośka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być uszkodzona półośka za to musi być albo wręcz na 100% zbyt luźne pasowanie obudowy skrzyni z łożyskiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...