Skocz do zawartości

QaDo

Pasjonat
  • Postów

    202
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O QaDo

Informacje

  • Imię
    Damian
  • Miasto
    Gdańsk

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    3.0 TDI V6
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia QaDo

2

Reputacja

  1. QaDo

    oklejenie folią

    Jaki koszt zabawy ?
  2. Hej daj odczyt różnicy ciśnień jałowy i 2500rpm
  3. Poniższe czynności uważam za niezbędny element eksploatacyjny, wg mnie w przypadku standardowego użytkowania czyszczenie rozsądne byłoby co ok 80 tys. km Układ recyrkulacji spalin ( EGR –Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku elementów silnika stosowany w celu zmniejszenia zanieczyszczeń w spalinach. Dodatkowo wstępnie ułatwiający dogrzanie silnika własnymi gazami. Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika określonej przez ECU ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje: przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie), jeśli takowe dostało się do spalin obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC) Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie System recyrkulacji spalin w AUDI generacji B8 jest bardzo zaawansowany, a tym samym może narazić nas na większe koszta w przypadku usterek, niestety tym samym może ich wystąpić dosyć sporo, nie koniecznie wyłącznie mechanicznych. Przepustnica zapewniająca komfort gaszenia i zabezpieczająca silnik przed wkręceniem na obroty, również potrafi się popsuć, dotkliwie i kosztować bagatela ok 1100zł bez kosztów wymiany oraz uszczelki ! Dla tego dbajmy o to by nie miała ciężkiego żywota, plastikowe koła zębate niestety lubią się łamać w przypadku napotkania oporów w postaci nagarów. Demontaż obu elementów jest bardzo prosty tym bardziej, że występują po sobie więc zostanie to pominięte, zwracam uwagę jedynie na szczególe elementy na które należy zwrócić uwagę. Galeria: Kontrola zabrudzenia i suchości kolektora ssącego: Niewielkie ślady olejowe nie są problemem gdyż jest to normalny materiał eksploatacyjny pochodzący ze smarowania układu dolotowego a precyzyjniej turbosprężarki Wyraźnie widać, że kolektor nie posiada dużej ilości nagaru więc nie zostaje zdemontowany. Większe ilości doprowadzą do uszkodzenia także klapek wirowych kolektora ! Nagar na trzpieniu zaworu to najważniejsza rzecz której musimy się pozbyć, ogranicza on i niekiedy uniemożliwia prawidłową pracę regulacji dawkowania spalin do silnika, w efekcie długotrwałym doprowadzi do uszkodzenia zaworu To co widać pod zaworem zostało usunięte z samej górnej części dopuszczającej spaliny zaworem do kolektora... Przy okazji akcji usuwania nagaru doszła kolejna usterka mogąca mieć destrukcyjny wpływ na czujniki temperatur zaworu Olej dostał się do środka zaworu (na szczęście póki co w małej ilości - uszczelka większość zatrzymała), a reszta spływała po bloku silnika Test szczelności zaworu, niezawodna metoda Ważne : istotną sprawą jest doprowadzenie wszelkich krawędzi zewnętrznych do stanu nowości by wykluczyć możliwość powstania nieszczelności Film: Tak wygląda działanie mikstury którą stworzyłem do czyszczenia nagarów na bazie produktów ropopochodnych: Zawór po 15min moczenia bez ingerencji mechanicznej: A tak wygląda przepustnica i EGR po czyszczeniu, przed polerowaniem (w przypadku polerowania przy przepustnicy należy być szczególnie ostrożnym na szczelince odcinającej) Koła zębate mechanizmu EGR oraz silnika krokowego należy nasmarować odrobiną oleju maszynowego by przedłużyć jego żywotność, w przypadku przepustnicy niestety producent mimo śrub ograniczył nam dostęp i dając delikatny materiał ingerencja może okazać się całkowitym uszkodzeniem obudowy. Uszczelki wewnętrzne należy wymyć do lekkiego zmiękczenia i usunięcia zanieczyszczeń, a wszelkie zewnętrze najlepiej wymienić, choć w przypadku gumowych możliwy jest ponowny montaż i nie powinno być problemów, jednak trzeba przy tym zachować odrobinę delikatności. Śruba którą widać wkręconą od spodu przy montowaniu jest najważniejsza gdyż w tej okolicy najczęściej dochodzi do nieszczelności oraz wycieków a trzyma spięty do kupy EGR z przepustnicą i równomierne wkręcenie wszystkich montażowych jest bardzo istotne. Dla zainteresowanych mały bonus, by już więcej nie zaglądać i całkowicie zniwelować przyszłościowe zbieranie się nagaru w Audi Waldiego dokonałem modyfikacji w sterowniku silnika, poniżej trzy zwizualizowane mapki (z kilku elementów sterujących pompowaniem spalin) pokazujące jak sterownik steruje zaworem podczas pracy. Podczas wizualizacji popełniłem błąd w określeniu offsetu RPM mapy z pierwszego planu, ale nie ma to znaczenia dla celów podglądowych. Później wrzucę poprawkę by było czytelniej Czas prac: Demontaż z czyszczeniem pochłonie ok 3.5h, złożenie kolejne 15 minut Koszta: W przypadku warsztatów będzie to do ok 300zł bez konserwacji wewnętrznej, tym się nie zajmują Oraz bez ingerencji w oprogramowanie Autor manuala dokłada starań, aby publikowane w tym poradniku treści były rzetelne i pomocne, jednakże nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści. Kopiowanie, cytowanie, przerabianie/edycja tekstu oraz dalsza dystrybucja są zabronione. Wykorzystywanie go w innych miejscach, bez podania źródła (link do manuala), będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Copyright © Audi A4 Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  4. QaDo

    3.0 tdi falujące obroty

    Mechanik będzie miec problem Ale skoro to tiptronic to już diagnoza się trochę zmienia, ale nadal bez bezpośredniej dogłębnej nic się nie wymyśli. Zgaśnięcie silnika może spowodować uszkodzenie klapy na zaworze ssącym, elektronicznie egr, ale w tym wypadku otrzymałbyś check engine. Być może problem robi sterownik samej skrzyni, jednak powinno to również zarejestrować błędy. Skąd wiesz, że masz niskie cisnienie paliwa.. ? Na jałowym dużo paliwa nie potrzeba skoro ciągnął przy 4k to i poradzi na jałowym..
  5. QaDo

    3.0 tdi falujące obroty

    Nie jest to problem natury silnikowej a konwersji czy też samej skrzyni (obsatwiam, że to multitronic), może to być nawet koło 2masowe tak naprawdę. Bez dogłębnej diagnostyki niestety ciężko coś stwierdzić. jakieś dodatkowe objawy, czkwawki podczas zwalniania, cokolwiek ?
  6. Daleko nie masz, a co w nim nie gra ? Marka jakoś specjalnie nie gra roli chyba, ze chodzi o specyficzne problemy... ups stary temat :-) Ale jakby co poprowadzę w dobre miejsce, wielu z Gdyni jeździ...
  7. O matko, dyskusja nabiera tempa. W obecnej chwili i po przedostatnim poście myślę, że można śmiało stwierdzić iż nie ma tu miejsca na porównania tych dwóch firm, jak widać poziom w bardzo znaczny sposób się różni, a ostatni wynalazek jeśli rzeczywiście jest to prawdziwa informacja jest totalnym gwoździem do trumny. Myślę, że nawet Zbyszek spod Wąchocka nie wpadłby na taki pomysł i po prostu dokonał naprawy. Szok i niedowierzanie... Od siebie dodam tylko i wiem to osobiście, że Rob z TU nie wypuści, a nawet wie, że nie może wypuścić żadnego fuckupa, bardzo walczy o renomę i najwyższy poziom usług. Nie jednokrotnie polecałem i tak zostanie.
  8. Dziwne, zostały same lukratywne opinie :-) Cuda...
  9. Błędów żadnych nie będzie, co najwyżej przy problemach natury wtrysku za bogata mieszanka ze sondy, lub inne powiązane z turbo, ale te wystąpiłby i na serii. Na multitronicu nie ma żadnych strat z jakiej racji ? Producent nie mógłby podawać parametrów zawyżonych dotyczą one kompletnego auta nie silnika (który ma dużo lepszą wydajność). Mógł tu jedynie pojawić się błąd pomiarowy i straty wynikające z hamowni, ale nie sądzę by MAHA leciała w kulki. Ale Mulitronica nie łatwo wyhamować to swoją drogą.... który bieg ? Mierzyłeś auto pod obciążeniem w warunkach drogowych ? Co podsyłałeś ?
  10. Coś tam nie gra do końca. Ciśnienie wsteczne sprawdzone przed modem ?
  11. Przestańcie z tym czy manual czy automat, co to was interesuje, jego wybór nie musicie go krytykować. W manualu są bardzo dobrze skrzynie w 2.0 po 2011, do S-ki trzeba dopłacić fakt jest bajka, ale nie wszystkim potrzebne. Padło pytanie co do systemów Euro6, nie robiłem jeszcze B9, pewnie niedługo się trafi, ale tak było już we wcześniejszych modelach: EGR+KATwDPF+SCR Adblue jako końcowy. Prawdopodobnie w tym wypadku nie występuje już EGR, reszta jak najbardziej tak. Zużycie Adblue jest nie wielkie więc nie traktowałbym tego jako przekleństwo. Silniki te mają bardzo wysokie ciśnienie szyny CR i są mocno doładowane, nieporównywalnie bardziej niż te które produkowano w 2008 tak więc z założenia już samo generowanie sadzy jest mniejsze. Nie ma co.. Jak dla mnie piękna wizualnie wersja, oby służyła ! A wiadomo że będzie sporo gratów z A6 C7 będących już chwile na rynku i jest w porządku
  12. Dokładnie zdycha pompa lub sterownik lub pojawia się przerwa w obwodzie, najlepiej na początek sprawdzić samą kostkę może ktoś kiedyś ją naruszył. Rozłączenie pompy powoduje drop w szynie CR i samochód automatycznie gaśnie by zabezpieczyć silnik.
  13. Nee - to dla was z niemieckiego nie ? Zapewne mod jakiś na podstawowym poziomie ok 25 koni. A na ile jedzie, toż to czuć
  14. Skoro seria 155 to skąd tak słabo po modzie ? Nie uwierzę, że na seryjnym sofcie i gratach tyle wyciągnęło, coś w autku musi być zmienione, intercooler+wydech ?
  15. Myślisz, że to ciśnienie robi Ci moc ? Na ile jest ustawione, może jak lecisz na overbooscie to się nie dziw, że powyżej 3k jest drop.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...