Skocz do zawartości
IGNOROWANY

map controlled engine cooling thermostat - open circuit - CO OZNACZA TEN BŁĄD ????


GMCARS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam A4 2002r. z silnikiem 2.0 benzyna 130 koni o oznaczeniu ALT

Problem w tym, iż po podłączeniu VAGa w silniku pokazał mi się następujący błąd :

17700 - map controlled engine cooling thermostat (f265) open circuit

P1292 - 004 - No Signal/Communication

Błąd ten wraca po jego skasowaniu.

Kojażę że jest to jakiś błąd związany z termostatem, i że w tym aucie jest jakiś drogi termostat, ale nie wiem jak termostat może wywoływać błąd.

Może mi ktoś to wytłumaczyć? Co to za udziwniony termostat i na czym polega jego odmienność od zwyczajnego termostatu?

Podczas testu VAGiem zaobserwowałem jeszcze jedną niepokojącą rzecz.

Otóż w bloku pomiarowym silnika na kanale 001 obserwowałem wartość temperatury silnika, która cały czas rosła do wartości 110 stopni, przy której dla bezpieczeństwa wyłączyłem silnik. w tym samym momencie wskaźnik temperatury na liczniku stał cały czas równo na 90 stopni, a raczej zatrzymał się tam już w momencie gdy na na VAGu, na wspomnianym wyżej kanale 001, temperatura dochodziła dopiero do 80 stopni.

Reasumując, temperatura na liczniku zatrzymała się na 90 stopniach i tak już została w momencie gdy na VAGu było dopiero 80 stopni ale cały czas powoli rosła, aż do 110 stopni, gdy wyłączyłem silnik.

Przy całym tym zajściu obserwował wentylator na chłodnicy, który załączył się na pierwszy bieg przy temperaturze 90 stopni, ale nie przełączył się na szybsze obroty, cały czas kręcił się na takich w miarę wolnych obrotach.

Czy ten błąd o którym pisałem wcześniej może mieć coś wspólnego z tym, że wentylator nie przełączył się na najszybsze obroty?

Dziękuję i pozdrawiam

Greg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat ma czujnik temperatury dlatego masz informacje o bledzie i niestety bedziesz musial wymienic caly termostat bo samego czujnika sie nie da. Do tego tylko oryginal, bo kupna zamiennika nie jeden juz zalowal.

Co do wskazan na blacie to zeary sa bardzo tolerancyjne. I niestety tak jest ze maja tolerancje okolo 20 stopni. Tu masz cos o czujniku ktory odpowiada za to co pokazuja zegary i to co idzie do ECU http://a4-klub.pl/2-0-219/blad-czujnika-g2-g62-282420/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli termostat jest wspomagany jakąś tam grzałką, ale przecież nie ma nic wspólnego ze sterowaniem wentylatorami.

Dlaczego więc nie załączył mi się wentylator na drugi bieg?

Który czujnik odpowiada za sterowanie wentylatorami, a który za odczyt temperatury dla ECU i zegarów?

Z tego co piszecie w tym wątku , który kolega podlinkował wyżej, wynika, że ten 4 pinowy z tylu głowicy odpowiada za ECU i zegary.

Zostaje wiec ten z przodu, na chłodnicy. Czy to on steruje wiatrakami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokladnie ten czujnik w chlodnicy steruje wentylatormi jednak nie bezposrednio. Wysyla on tylko informacje do sterownika wentylatorow. Ktory zbiera tez informacje z czujnika od klimatyzacji oraz innych czujnikow temperatury. Jesli ktorys z czujnikow bedzie uszkodzony wentylatory pracuja non stop. Nawet jesli bedzie to ten czujnik z tylu bloku. Temperatura 110 to jeszcze nie masakra zwlaszcza ze ALT lubi cieplo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem przed chwilą w garażu i przy zimnym, ale odpalonym silniku, odpiąłem kostkę od tego czujnika przy chłodnicy, tego dwu pinowego.

Według tego co wyczytałem to w tym momencie wentylatory powinny wystartować z pełną mocą.

U mnie nie było żadnej reakcji, wentylatory stały wyłączone cały czas, z odpiętą kostką i z podpiętą.

Czy tak powinno być czy nie bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria mowi ze wentylatory powinny sie zalaczyc. Ja u siebie po odlaczeniu czujnika za blokiem i przekreceniu kluczyka natychmiast zalaczyly sie wentylatory. I odrazu komunikat na fisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey, a wiec zrobiłem ten test jeszcze raz z tym że tym razem odpiąłem ten 4 piniowy czujnik z tylu głowicy.

Niestety wiatraki nadal nie ruszyły, stały jak martwe. Na fisie również żadnego komunikatu, chociaż VAG od razu wywalił błąd czujnika.

Tak myśle że może mam uszkodzony starownik wiatraków.

A gdzie jest bezpiecznik od wiatraków, lub jakiś przekażnik? Może poprostu jakiś duży bezpiecznik odpowiedzialny za wiatraki się upalił.

Wie krtoś może który to jest dokładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-schematy-ukladow-elektrycznych-zlacza-wiazki-piny-dane-151516/

---------- Post dopisany at 04:57 ---------- Poprzedni post napisany at 04:55 ----------

Jesli odlaczyles czujniki 4 pinowy i sie nie zalaczyly to napewno jest cos nie tak. Nie tylko u mnie po odlaczeniu czujnika wentylatory pracowaly nonstop. A po wlaczeniu klimatyzacji wentylatory zalaczaja sie ?? Modul sterowania wentylatorami to taka aluminiowa puszka umiejscowiona na pasie przednik tuz obok prawego reflektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś jest nie tak. Według tej rozpiski bezpieczników znalazłem ze tylko w skrzynce na słupku lewym jest jeden mały bezpiecznik nr.4 5A odpowiedzialny za wiatraki.

Wydaje mi się ze to trochę za mało, Przecież zazwyczaj na wiatrakach są 30A. Niestety nigdzie o takim nic nie pisze.

Możliwe ze ten sterownik na pasie przednim padł i wentylator załącza się jak chce.

Będę z tym walczył. Jak coś wymyśle to dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...