Skocz do zawartości
IGNOROWANY

RNS-D informacje z radia na FIS.


Ra4al

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki problem, mały ale jest, otóż chciałbym aby w moim A4 B6, radio jakim jest RNS-D wyświetlało informacje RDS, nazwę utworu z płyty czy wskazówki od Navi na wyświetlaczu w zegarach, tak zwanym FIS'ie.

Posiadam pełny kolorowy FIS, radio jak w/w czyli RNS-D. Początkowo nie posiadałem tunerbox'a [fabrycznie był, lecz ktoś pozbywając się go chamsko uciął nawet wtyczkę...] czyli modułu RDS-TMC z tegóż to powodu wyskakiwał komunikat o braku łączności z tymże modułem, ostatnimi czasy nabyłem taki oto moduł, wtyczkę, podłączyłem go i... ku radości moich oczu zniknął komunikat o braku łączności z w/w modułem, ale informacji na FIS'ie dalej nie uraczyłem:facepalm:

Oczywiście sprawdziłem kodowanie i ono jest takie jakie być powinno [konał: 62 wartość: 17].

Sprawdziłem także błędy i dalej jak był wcześniej jest wyświetlany błąd:

01317 - Instrument Cluster (J285): No Communications  

Czy ktoś może wie jak rozwiązać mój problem?? Może winowajcą jest tuner, może sprzedawca sprzedał mi niedziałający bubel?? I czy tunerbox od Seata Exeo by pasował, to mógłbym wtedy od znajomego pożyczyć na testy??

Możliwe że coś źle podłączyłem, więc jeżeli ktoś miałby dokładniejszą rozpiskę pinów wtyczki do tunera TMC bądź jakieś porządne schematy to nie pogardzę nimi ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz łącznośći zegarów z navi i tyle podepnij cany i komunikacja ruszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem to komunikacja CAN w RNS-D występuje tylko i wyłącznie za pomocą właśnie tunerbox'a, nom chyba że moje info są niezbyt prawidłowe, jeżeli tak to jak to podłączyć [który pin w której kostce do którego??].

Dziś jest już ciemno, ale jutro jeszcze sprawdzę czy oby na pewno nie pomyliłem przyłączeń CAN-H z CAN-L ale powątpiewam :P.

---------- Post dopisany 03-12-2013 at 17:27 ---------- Poprzedni post napisany 02-12-2013 at 20:41 ----------

Połączenia sprawdzone i zweryfikowane, wsio jest raczej dobrze [chyba że schematy mam złe].

Próbowałem nawet połączyć przewody CAN H i CAN L z radia oraz z licznika pomijając tunerbox, lecz nie rozwiązało to mojego problemu, co ciekawe nie spowodowało też pojawieniu się komunikatu o braku połączenia z tunerem TMC.

Czyżby problem leżał po stronie tunera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpośrednie połączenie CAN auta z radiem z pewnością nie jest rozwiązaniem bo te dwa typy komunikacji (Bosh vs Audi) nie dokadają się za chiny ludowe. Właśnie po to jest jak sam słusznie zauważyłeś tuner TMC. To, że u ciebie zniknął błąd o braku połączenia z tunerem wynika zapewne z faktu, że wpiąłeś go w obwód anteny. No to przynajmniej ta część tunera działa. Co do podłączenia samego CANa-a to niestety nie pamiętam detali, z resztą robił mi to elektryk. Generalnie trzeba dobrze rozkminić z której strony ma wchodzić sygnał z auta a z której sygnał z radia. No i w samym radiu gdzie który CAN ma być wpięty.

Ale tak z innej beczki... jakim cudem masz tuner TMC z Exeo???? przecież tam nie było RNS-D. Jeśli masz jakieś ustrojstwo z Seata to raczej pewne, że nie rozumie co nawi do niego gada. Być może w ogóle ten tuner nie ma takiej funkcji.

Jak chcesz mieć pewność, że coś jest kompatybilne to szukaj komponentów o oryginalnej numeracji do konkretnego modelu samochodu bo inaczej może być spory zonk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, oryginalną wiązkę miałem, kable do wtyczki podłączałem wg schematu, więc powinno działać. Przydałoby się załatwić oryginalny tuner, ale troszku będzie ciężko, choć ten co mam pasuje nr do tego co podaje ETKA [ jego oznaczenie to: 8E0 919 895] więc powinien chyba pasować.

A dziś się dopytałem znajomego co posiada tego Tunerboxa jest to z Toledo II nie z Exeo ;). Nr ma ponoć taki: 3B0 919 895 czyli od oryginalnego od AUDI różni się tylko oznaczeniem modelu gdyż do A4 jest 8E0 919 895.

A może jest jakaś inna opcja poza TMC, aby zegary porozumiały się z licznikiem?? Jakiś emulator, bądź coś podobnego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, oryginalną wiązkę miałem, kable do wtyczki podłączałem wg schematu, więc powinno działać. Przydałoby się załatwić oryginalny tuner, ale troszku będzie ciężko, choć ten co mam pasuje nr do tego co podaje ETKA [ jego oznaczenie to: 8E0 919 895] więc powinien chyba pasować.

A dziś się dopytałem znajomego co posiada tego Tunerboxa jest to z Toledo II nie z Exeo ;). Nr ma ponoć taki: 3B0 919 895 czyli od oryginalnego od AUDI różni się tylko oznaczeniem modelu gdyż do A4 jest 8E0 919 895.

A może jest jakaś inna opcja poza TMC, aby zegary porozumiały się z licznikiem?? Jakiś emulator, bądź coś podobnego??

nie słyszałem o takowym emulatorze. Są owszem emulatory CAN ale to się stosowało w tych B5, w których nie ma can.

Obawiam się też, że ten tuner jednak nie dogada się z Audi. Volkswagen już tak ma, że z pozoru to samo nie jest w pełni wymienne między samochodami. Nie byłby to więc pierwszy przypadek kiedy jakieś elektroniczne ustrojstwo z VW czy Seata nie bangla w Audi chociaż ma numer prawie identyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm czyli raczej nie ma sensu pożyczać tunera z Toledo od znajomego.

Tylko czemu tuner który ma identyczny nr nie działa?? Czy może być on od innego modelu np A6 i dla tego nie chce współpracować czy może jest on uszkodzony i należy go zareklamować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm czyli raczej nie ma sensu pożyczać tunera z Toledo od znajomego.

Tylko czemu tuner który ma identyczny nr nie działa?? Czy może być on od innego modelu np A6 i dla tego nie chce współpracować czy może jest on uszkodzony i należy go zareklamować??

przepraszam, jakoś koślawo czytałem na samym początku i nie zrozumiałem do końca historii z tym tunerem. Rozumiem, że masz teraz właściwy od B6 ale coś nie działa i chcesz spróbować ten z Seata. Jeśli tak jest, to mając możliwość podłączenia takowego to w sumie nie szkodzi spróbować. Jeśli nie zadziała to i tak nie bedziemy wiedzieć czy to wina nieprawidłowego podłączenia czy może tuner nie pasi od Seata ale z drugiej strony jeśli zadziała to odpowiedź będzie prosta. Ja bym jednak zawiózł auto komuś kto zna te instalacje i wie co do czego. Nawet jeśli ten ktoś miałby potwierdzić, że połączyłeś dobrze, przynajmniej jedna sprawa mniej do rozkminiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione i sprawdzone, podłączenie dobre, a tuner od SEAT'a nie bangla... Cóż na razie problem nie rozwiązany, ale i tak dobrze że nie mam błędu na radiu bo to głównie on mnie denerwował :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie odświeżyć temat. Czy nie ruszyło się nic w tej materii ? Wykodowałem sprawdzanie tunera RDS-TMC bo go nie mam, niestety nie pokazuje też informacji z RNS-D na FISie.

Czy można to jakoś ogarnąć, czy konieczny jest RDS-TMC ?


W zegarach błąd 01406 - brak komunikacji z radiem. Ponawiam pytanie, czy z pominięciem tunera RDS-TMC można ogarnąć wyświetlanie komunikatów radia na FIS ?


Na prawdę nikt nic nie podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starym rns-d wersja non dx nie trzeba było tunera tam komunikacja szła po ena clock i data tu idzie przez tuner tmc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...