Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawność świec żarowych a ich kontrolka


darkle

Rekomendowane odpowiedzi

To moja pierwsza zima z AWXem z 2002r w którym nie ma jeszcze kontrolki Check Engine ponieważ występuje ona w młodszych rocznikach B6. Dlatego mam pytanko, czy w przypadku niesprawności którejś ze świec albo przekaźnika powinna coś sygnalizować kontrolka świec żarowych?

Błędów na VAG żadnych nie ma, silnik pali od strzała ale przy temp -2 do +10* kontrolka świec gaśnie po jakiejś 1-2 sek i często puści lekki, szarawy dymek przy odpalaniu zimnego silnika przy czym lekko zatelepie. Trwa to jakąś sekundę i jest później ok.

Czy gdyby coś działo się ze świecami to nie powinna się świecić czy mrugać ich kontrolka? Czy da się jakoś zdiagnozować świeczki vagiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie były walnięte trzy świeczki i check sie nie zapalał a kontrolka świec działala normalnie. Najłatwiej je sprawdzić zwykłym czujnikiem prądowym podpiętym do plusa akku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moja pierwsza zima z AWXem z 2002r w którym nie ma jeszcze kontrolki Check Engine ponieważ występuje ona w młodszych rocznikach B6. Dlatego mam pytanko, czy w przypadku niesprawności którejś ze świec albo przekaźnika powinna coś sygnalizować kontrolka świec żarowych?

Błędów na VAG żadnych nie ma, silnik pali od strzała ale przy temp -2 do +10* kontrolka świec gaśnie po jakiejś 1-2 sek i często puści lekki, szarawy dymek przy odpalaniu zimnego silnika przy czym lekko zatelepie. Trwa to jakąś sekundę i jest później ok.

Czy gdyby coś działo się ze świecami to nie powinna się świecić czy mrugać ich kontrolka? Czy da się jakoś zdiagnozować świeczki vagiem?

W B6 nie ogarniesz Vagiem świec żarowych, i nie wywali żadnego błędu na desce w postaci sygnalizacji kontrolką, Najłatwiej zmierzyć za pomocą zwykłego multimetru rezystancję każdej ze świec oraz czy dochodzi napięcie do każdej ale to już było opisane gdzieś, poza tym pomiar rezystancji nie daje 100% pewności, że jest dobra albo nie najlepiej wyjąć je i sprawdzić ale to już bardziej opłaca się wówczas wymienić na nowe...

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-problemy-zimnym-silnikiem-mroz-obsluga-momenty-dokrecania-swiec-zarowych-215760/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...