Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 2.5 tdi AKE problem z korekcją wtrysku .


wapniak_1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj próbowałem i kombinowałem z korekcją wtrysku. Na late posiadam 5 na plusie trochę za dużo z tego co się orientowałem i czytałem. Znalazłem taki fajny temat w internecie Forum Audi A6 Klub Polska :: Zobacz temat - 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.. Ale niestety powstał problem po poluzowaniu 3 imbusów okazało się że to już koniec regulacji. I teraz pisze z taką sprawą mogli byście mi pomóc i wytłumaczyć jak teraz mogę dalej ustawić i wyregulować wtrysk. Auto ciężko pali jak długo postoi zwłaszcza po nocy i czym zimniej tym gorzej. Po ciężkim zapaleniu biała chmura dymu. Z góry dziękuję za pomoc. Jak by trzeba było jestem w stanie dodać zdjęcia jak to wygląda jak brak już możliwość regulacji. I filmik jak odpala. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to kąt masz bardzo wczesny jak masz 5 BTDC na late i tu raczej nie powinien słabo palić, wrecz odwrotnie. Obstawiam ze masz spalone świece zarowe. Sprawdzałeś je??? a czy log robiłeś wg zasad?

silnik rozgrzany powyżej 85 stopni C i wszystkie odbiorniki powyłączane (np klimatyzacja, oświetlenie wnętrza)

najlepiej wrzuc tu loga z BS (nastawów podstawowych) gr 004 i mysle ze wszyscy wspólnie to ustalmy co sie dzieje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece(zwykły miernik),szczelność układu paliwowego(pęcherzyki powietrza przed pompą),logi kąta(nagrzej auto i wrzuć max twojej regulacji[sprawdz dobrze,ja kiedyś się dość męczyłem i nie mogłem ruszyć a regulacja była]).Może kolejność nie ta ale wszystko i tak jednocześnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.jpg . Mam juz coś takiego i nie da rady a i tak chciał bym go ustawić. Dzisiaj mogę zrobić logo ale pokazuje mi przy 100.2 pracy na 5 ATDC. A dzisiaj zabiorę sie za swiece ale powinny byc ok ale powyciagam je wszystkie i dzisiaj posprawdzam. Pęcherzyków powietrza brak wiec sie nie zapowietrza.

---------- Post dopisany at 12:37 ---------- Poprzedni post napisany at 12:35 ----------

Wiec ja mam ATDC a nie BTDC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc masz bardzo późny kąt wtrysku.i to by sie zgadzało dlaczego nie masz już miejsca do jego przesunięcia. Audi zakłada ze kąt wtrysku zawiera sie od -4 do +10(tobie przy -5 brakło miejsca na fasolkach). Zeby go przyspieszyć w okolice -1 ATDC na LATE(temp silnika po 85 C) musisz lekko obracać kołem w kierunku ruchu wskazówek zegara wiec w prawo. tylko przesuwać po milimetrach bo pompy są bardzo czułe i zebyś nie przesadził. po każdym delikatnym przesunięciu loguj od nowa i tak do skutku az dojdziesz do zakresu -1 ATDC

zreszta wszystko masz w poradniku który podałeś. Napisał go "guru" Potrus który jako jeden z nielicznych zjadł zęby na silniku 2.5 tdi wiec jest to bardzo dobry przykład jak to ma byc ustawione!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://s12.postimg.org/s2q8kgqe1/image.jpg . Mam juz coś takiego i nie da rady a i tak chciał bym go ustawić. Dzisiaj mogę zrobić logo ale pokazuje mi przy 100.2 pracy na 5 ATDC. A dzisiaj zabiorę sie za swiece ale powinny byc ok ale powyciagam je wszystkie i dzisiaj posprawdzam. Pęcherzyków powietrza brak wiec sie nie zapowietrza.

---------- Post dopisany at 12:37 ---------- Poprzedni post napisany at 12:35 ----------

Wiec ja mam ATDC a nie BTDC

Co do wyjmowania świec raczej bym się wstrzymał(są delikatne,można je popsuć),sprawdz je zamontowane w aucie (miernikiem)w razie nie działającej wymień.Kąt ustaw później zobacz świece :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Az dziwne ale 6 na 6 spalonych. Dzisiaj z rana po całej nocy -5.5 samochód zapalił za 1 razem. Nowe swiece Ngk. Troszkę dłużej z ale elegancko i normalnie. Teraz jeszcze pasowało by ustawić elegancko kat. Myśle ze jeden zadek jak na pasku przedstawię powinno starczyć jak uważacie? Przestawiał ktoś z was juz na pasku kat ? Może jakieś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie przestawiaj na pasku bo nie ma takiej potrzeby. na "fasolkach" masz wystarczająco miejsca. przyspiesz go w kierunku wskazówek zegara po troszku w okolice 1atdc i ma grać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego chyba nie bardzo sie rozumiemy albo Ty nie czytasz ze zrozumieniem tego co Ci napisałem. Zeby przyspieszyć ką w okolice 1ATDC to musisz obracać kołem pompy w PRAWO. a z tego co widze na zdjęciu to akurat miejsce jest zeby obrócić pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W linku masz dokładnie opisane jak to zrobić.Przeczytaj z uwagą(pare razy)i ustawisz go jak potrzeba.Jeśli nie wiesz jak to zrobić to znajdź kogoś z forum(z Twojej okolicy co już to robił)lub do mechanika.

Co do pomysłu żeby przesunąć pasek o jeden ząbek,to powiem Ci tylko że jeśli nie zaczniesz robić przy tym silniku tak jak należy,będziesz następną osobą co będzie pisała że zj**...ne 2.5TDIV6.Druciarstwa(obchodzenia dziwnymi patentami) ten silnik nie wybacza:).

Jeszcze raz napiszę,przeczytaj z uwagą ten link co tu wrzuciłeś.Komp do auta,rączki pod maskę i do roboty. :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

czytałem sobie ten wątek i z ciekawości sprawdziłem u siebie. Wyszło, że mam 15 BTDC na Early i 0,4 ATDC na Late (poniżej zdjęcia wklejam). Zrobiłem też pełne logi, ale na razie tylko statyczne, więc tego póki co nie zamieszczam i tak bez zakładania nowego wątku zapytam tutaj czy to się kwalifikuje do regulacji? Wg tego, co przeczytałem w wątku podlinkowanym w pierwszym poście powinienem przestawić Late na 1, ale co z tym Early - tam jest ok?

early.jpg

late.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym co jest na "early" sie nie przejmuj. ważne jest to co na "Late". W twoim przypadku wszystko jest w normie. Jak już pisałem zakres kąta wtrysku zawiera sie w przedziale +10 do -4. U Ciebie Wartośc 0,4 jest wartoscią poprawną. Jeżeli Ci sie chce to możesz to dopieścic w okolice 1 atdc na "late" .

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...