Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sensor poziomu oleju - BRAK alarmu o niskim stanie oleju


kezcar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Ostatnio w trasie zapalila mi się kontrolka niskiego poziomu oleju -dolalem bo byl faktycznie niski poziom po kilku dniach zapalila mi sie kontrolka pomaranczowa oliwiarka sensor, wyskoczyl tez blad 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent, ktory kasowalem i powracal od razu. Sprawdzilem wiązke i wtyczke kolo sensora wygladala ok, vag temperature oleju pokazywal -100 wiec zdecydowalem na wymiane sensora poziomu oleju i temperatury. Po podlaczeniu nowego sensora błąd sensora zniknął od razu, a temperature otoczenia pokazal kilkanascie stopni. Po zalaniu oleju tyle zeby pokazal sie na bagnecie chcialem sprawdzic dzialanie sensora niskiego poziomu oleju, ktory nic nie zasygnalizowal nawet przejechalem kilka kilometrow na tym niskim stanie oleju i tez komputer nie zglasza niskiego poziomu. W vagu znalazlem w blokach pomiarowych wartosci 52mm i 36mm na zgaszonym silniku, po zapaleniu pierwsza wartosc spada do 30 mm, spada poziom w misce ponizej tych ustalonych 36 i mam brak komunikatu o niskim stanie oleju ;/

Czy jest mozliwosc dezaktywowania i aktywowania tej funkcji w komputerze auta? Czy moglo sie cos przestawic podczac odlaczania/ zamieniania tego sensora, ze teraz komputer nie pokazuje tego ostrzerzenia o niskim stanie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

informacja o niskim poziomie pojawia sie chyba po przejecheniu 100km z za niskim stanem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rozumiec ze tak zawansowany czujnik z ukladami scalonymi w srodku aktywuje sie raz na 100km i sprawdza poziom oleju ? Wie ktos gdzie mozna sprawdzic czy w komputerze mam zaznaczone zeby aktywowal sie czujnik po przekroczeniu minimum ustalonego? bo w vagu znalazlem jakies dwie wartosci w milimetrach w 17 Instrument -- MensBlocks 007 na zgaszonym bylo 52mm i 36mm a zapalony silnik 52mm spadlo ponizej tych 36mm wnioskuje ze te 36 mm to jakas wartosc minimalna poziomu oleju czy sie myle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik mierzy caly czas, o tym kiedy pojawi sie ostrzezenie decyduje licznik, tak jest zaprogramowany... chcialbys zeby na kazdym zakrecie jak masz olej min wyskakiwalo Ci ostrzezenie ? , licznik zbiera srednia wartosc oleju ze 100 km i co 100km uaktualnia dane ktore sa chyba w bloku 007 czy 008 juz nie pameitam, dokladnie to sa tam trzy wartosci, aktualny sam oleju uaktualniany co 100km, maksymalny stan oraz minialny stan od ostatniej inspekcji olejowej.

Jezeli stan oleju z grupy 008, ten ktory jest uaktualniany co 100km, bedzie mniejszy niz wartosc w bloku 007 - 36 mm to wyskoczy Ci komunikat... a ten 52 mm to jest aktualny stan mierzyony tak jakby na zywo... jak odpalasz silnik to on spada bo olej zaczyna byc zasysany do obiegu smarowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze budowa czujnika zapobiega falszowaniu wskazan podczas zakretu musialbys jezdzic w kolko kilka dobrych minut czujnik jest zalany olejem w srodku olej wydostaje sie przez maly otwor w dole czujnika bardzo wolno i nawet falowanie oleju w misce podczas jazdy nie falszuje pomiaru. Co to bylby za pomiar jak wskazania byly by raz max a raz prawie nic bo napewno w misce olej faluje strasznie podczas jazdy a pomiar online jest stabilmy i podawany co 1mm aktualizowany co sek i wtedy powinien allarm wyskoczyc od razu gdy wartosc bieżąca jest nizsza od minimalnej progowej ustalonej wczesniej bo przejechanie 100km bez oleju to raczej nie wykonalne gdy mechanik zapomni wlac olej po wymianie lub zapomni dokrecic korka spustowego przy zalozeniu ze czujnik cisnienia tez swiruje i pokazuje calyczas ok

napisalem ze spada poziom oleju zeby zaznaczyc ze czujnik dziala ale dzieki za wzmianke ze olej zasysany jest do ukladu smarowania dodam ze czasami zasysa az do ukladu wydechowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi ze jezzdzilem sporo z podpietym vagiem swego czasu i obserwowalem aktualne wartosci z czujnika i pare miesiecy rozgryzalem jak ten uklad dziala i juz wiem troszke co i jak... . i wartosci aktualne te ktore mowisz ze sie aktualizauja co do mm co jedna sek roznia sie one pare mm nawet podczas hamowania i przyspieszania :)

jest tak jak jest , nie kombinuj... chcesz chyba odkryc druga ameryke... :) licznik wywali Ci info po 100 km i kropka i chobys sie ... nie powiem co... to nie bedzie Ci licznik gwizdal ze masz malo oleju 1s po tym jak wartosci aktualna spadnie ponizej minimum... ... temat juz byl walkowany nawet bardzo duzo w temacie poboru oleju silnika 2.0gdzie ludziom wlasnie po 100km wywalalo info.

!!!!!! Zaznaczam po raz drugi, komunikat oil min jest brany z tego gdy wartosc z bloku 008 "actual oil level" spadnie ponizej 0 .... a "actual oil level" z bloku 008 aktualizowane jest co 100km !!!!

od tego ze mechanik zapomni nalac oleju jest kontrolka cisnienia oleju .... ktora dziala od razu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem ten temat caly odnosnie tego 2.0 to dla mnie szok jesli czujnik za 400zl poinformuje cie po 100km ze masz srednia odczytow oleju mniejsza niz zalecana wartosc napisze jeszcze raz przyklad ze mechanik nie dokreca korka spustowego olej kapie i z ciagu godziny go tracisz a komputer raczy cie poinformowac za 100km brawo inz AUDI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...