Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy po nagrzaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Zauważyłem że dopóki silnik nie nagrzeje się do około 90 stopni to fajnie ciągnie i gdy go wysoko kręce to przy zmianie biegu szybko wskazówka obrotomierza opada.Gdy już sie nagrzeje tzn. po przejechaniu około 6km już tak szybko nie wkręca sie na obroty i przy zmianie biegów obroty duzo wolniej spadają.Audi posiada LPG ale nawet jak na gaz sie przełaczy przy temp. około 30 stopni to tez jeszcze fajnie jedzie.

Błędy które powtazaja sie:

16514-sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)

17700-termostad-przerwa obwód przerwany

17698-czujnik temperatury silnika-sygnał za mały

To co juz zrobiłem:

-czyszczona przepustnica, przepływomierz, odma

Opublikowano

Musisz ogarnąć więc temperaturę wody. Czujnik i termostat. Najpierw czujnik temp. Są dwa czujniki. Jeden jest zielony, czteropinowy i znajduje się dokładnie pod rurą dolotową powietrza, między filtrem powietrza silnika a przepustnicą. Drugi czujnik temperatury jest szary, dwupinowy. Gdzie on jest? Najlepiej ściągnąć osłonę silnika i podejść pod chłodnicę. Jest tam trójnik od wody, w którym znajduje się się owy czujnik wody. Oba czujniki są na zapince. Żaden problem z ich wymianą. Nie trzeba spuszczać wody.

Ja zmieniałem oba.

Co do termostatu, to Cię nie wesprę, bo nie wiem w czym może być problem z nim.

Dobrze by było abyś sprawdził w/w błędy wersją angielską, a nie polską. Wersja ang. ma dokładniejszą rozpiskę danego błędu. Termostat ogólnie może być zamknięty i się nie otwiera lub w drugą stronę. Sprawdzenie działania termostatu można by sprawdzić, uruchamiają zimny silnik i sprawdzając dwa grube węże wody. Jeden z nich (nie wiem czy dolny czy górny) będzie zimny a drugi będzie się rozgrzewał. Jak woda w tym gorętszym wężu osiągnie wystarczająco wysoką temp., to termostat powinien się otwierać wprowadzając tą gorącą wodę na termostat zapewniając schładzanie wody. Piszesz jednak, że po krótkim czasie temp. masz 90st., więc termostat powinien pracować prawidłowo.

Od temp. wody mierzonej na dwóch czujnikach (zielony na bloku silnika, szary na dole chłodnicy) zależy spalanie samochodu, moc, czyli czas wtrysku i zapłonu, kąt położenia zapłonu.

---------- Post dopisany at 13:59 ---------- Poprzedni post napisany at 13:52 ----------

Jak silnik ma niewłaściwą temp. pracy, czyli skład mieszanki paliwo PB-powietrze, paliwo LPG-powietrze, to spalona mieszanka na wylocie ma inny skład, nieprawidłowy - co analizuje z kolei sonda lambda, pierwsza, przed katalizatorem. Jej zadaniem jest odnotowanie tego nieprawidłowego spalania, przekazanie informacji do ECU samochodu, a ECU z kolei ma naprawić to spalanie, ten skład. Sprzężenie zwrotne. Czyli jak w zasilaczu. Jak chcesz mieć 12V na wyjściu, bez względu na obciążenie prądowe, to zasilacz mierząc prąd wyjściowy i spadek napięcia, dobiera odpowiednio inne parametry pracy. W Twoim przypadku może brakować prawidłowej temp., która jest wymagana do prawidłowego spalania mieszanki.

Opublikowano

Damian czujniki brałeś z ASO, jaka cena?

Opublikowano

Tak z ASO. Za szary, dwupinowy zapłaciłem coś 140zł. Za zielony, czteropinowy chyba 99zł. Nie ma tu co próbować podkładać zamienników (bo tańszy o 50zł), bo padnie po miesiącu, lub jego wewnętrzy termistor będzie miał inną charakterystykę pracy, tzn. jego rezystancja nie będzie się zmieniała pod wpływem temp. tak jak rezystancja czujnik ori. Wówczas znowu kupisz czujnik, kolejny i znowu będziesz dupkował i podmieniał. Tylko ORI.

Ja miałem problem z czujnikiem temp. tym na dole. Naszukałem się go ze dwa miesiące zanim go znalazłem.

U mnie było:

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small

P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17698 Czujnik temperatury silnika - sygnał za mały

nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY

Miałem przy tym ...ujową mieszankę i błędy. Po jego wymianie wszystko się naprawiło.

Opublikowano

Ja też mam ten błąd 17698 i myślę że na początek wymienię tylko ten dwu pinowy

Opublikowano

Jeszcze jedno co do spadku mocy.

Jak silnik jest zimny po odpaleniu, to i olej jest zimny, więc jest gęsty i ma odpowiednią lepkość dla tej temp. Taki stan powoduje, że olej za***iście doszczelnia wszystkie nieszczelności, czyli np. dziury między pierścieniami i gładzią cylindryczną.

Jak olej zacznie się nagrzewać, to zacznie robić się rzadki. Również jego lepkość się zmieni. Zmieni się więc dotychczasowa szczelność, np. na w/w pierścieniach.

Bada się dlatego ciśnienie sprężania na zimnych i rozgrzanym silniku, co daje w pewnym sensie całokształt pracy i mocy silnika.

Opublikowano

czyli uwazasz ze którys z tych czujników moze tez miec wpływ na bład z sonda lambda jak i moze z lekkim ubytkiem mocy po nagrzaniu.Dodam tez ze wyskakuje mi co jakis czas chek.Ciekawe ze na zimnym te obroty fajnie szybko spadaja po zmianie biegu.wczesniej jezdziłem na mobilu 10w40 ale ten oil min wyskakiwal nawet jak był olej.Teraz zalałem go Valvolinem 5w50 narazie ok.Termostad działa ok, ładnie trzyma temperature i szybko sie nagrzewa nie wiem dlaczego ten bład wyskakuje zwiazany z nim.

Opublikowano

Na termostacie jest również czujnik temperatury koloru niebieskiego. Dwustykowy. Nie wiem za co ten czujnik odpowiada. W każdym razie jest on jak pozostałe czujniki temp., kontrolowany przez ECU silnika. Jest kontrolowany bo jest wtyczka na nim. Widać wtyczkę i czujnik zaraz przy alternatorze jak się nie mylę, pod kolektorem ssącym. Czujnik ten jest zintegrowany z termostatem jak się nie mylę. Więc czujnika tego nie da się wymienić. Tylko cały termostat. Koszt termostatu w ASO (wymieniałem 1.5 roku temu), 470zł chyba lub coś w tej okolicy. Mechanik zgarną za jego wymianę kolejne 2stówy.

Co do OIL MIN, to przed momentem, podczas powrotu od rodziny, zapaliła się mi ta nieszczęsna kontrolka.

Podejrzewam dwie rzeczy. Typ oleju, który wlałem tydzień temu (Valvolin 10W40) - za gęsty; oraz niskie ciśnienie oleju, które tłoczy pompa. Nie ma innego wyjścia.

Gęstszy olej typu 10W40 leję ja i inni, żeby olej nie był zjadany przez silnik, czyli żeby doszczelnić pierścienie. Z kolei gęstszy olej wolniej porusza się w obiegu, pompa ma ciężej go pchać, więc się nagrzewa, zamiast schładzać. Jako, że w misie jest czujnik poziomu oleju, który mierzy temp. oleju i zamienia ją na poziom, to stąd wynika OIL MIN wg mnie.

Opublikowano

juz sam nie wiem co z tymi czujnikami chyba pojade do jakiegos znajomego mechanika, moze ma lepszego kompa i mi lepiej sprawdzi.a co do oil min to tez z tym walcze zobaczymy teraz jak przeszedłem z mobila 10w40 na vavoline 5w50 podobno ma lepsze parametry i ten czujnik poziomu oleju nie wyrzuca min oli kiedy chce tylko w tedy kiedy żeczywiscie nie ma go w misce.jak ten olej nie pomoze to wymieniam czujnik w misce.nie wiem czy niskie cisnienie oleju ma wpływ na oil min.Jak kupilem audi to wyskoczył odrazu komunikat o niskim cisnieniu oleju ale jak wymieniłem olej i filtr to juz wiecej sie nie zapalił.

Opublikowano

Czujnika nie kupuj. Ja kupiłem ori czujnik z ASO za 390zł. Nic to nie zmieniło. Dalej jest to samo.

Piszesz, że zapaliła Ci się kontrolka "ciśnienia oleju" (ciśnienia oleju nie poziomu oleju). Hm. Zmieniłeś olej i na razie spokój. Hm. Więc dotychczasowy olej był może zasyfiony lub masz zasyfionego smoka lub pompa nie dawał rady tego szlamu już pompować. Więc ciśnienie tego szlamu było poniżej normy. Wymieniłeś olej na 5W/....Czyli rekomendowany przez audi. Jest olej ten odpowiednio rzadki, więc pompa normalnie powinna z nim pracować, więc i normalne podawać ciśnienie. Chyba, że jak pisałem wyżej, zawalony smok dotychczasowym starym(mi) olejem(mi). No i filtr oleju, który jest jednym z kluczowych elementów, bo jest on na obiegu oleju. Wystarczyłoby, żeby filtr oleju był przypchany i wszystko siada. Wówczas pompa nie miałaby co tłoczyć do góry, bo olej przez filtr nie mógłby spływać na dół do miski.

Opublikowano

kupowałem auto juz z tą kontrolką (cisnienie oleju) tak myslałem ze własnie smok zapchany ale miałem zapas mobila 10w40 dokupiłem filtr i zmieniłem kontrolka od reki zgasła.tak jezdziłem na tym mobilu ale mi wyskakiwało oil min. zrobiłem płukanke zalałem 5w50 valvoline filtr mana i zobaczymy??to masz racje wstrzymam sie z tym czujnikem narazie

---------- Post dopisany 26-03-2014 at 18:51 ---------- Poprzedni post napisany 23-03-2014 at 22:11 ----------

Witam.byłem u znajomego mechanika i stwierdził ze autko działa w trybie awaryjnym.spowodowanoe jest to błedami jakie wyskakują.na poczatek wymieniam czujnik temp. ten 4-pinowy jak nie pomoze to niestety sonda chyba do wymiany.

Opublikowano

najpierw prztestuj sondy nim bedziesz je wymienial bo nie sa tanie

Opublikowano

tak sprawdze tylko moj vag nie moze.musze sobie jakis lepszy zalatwic zebym mogl we wszystkie opcje wejsc.na forum gdzies tam kiedys bylo jak to sie sprawdza?

---------- Post dopisany at 18:46 ---------- Poprzedni post napisany at 12:38 ----------

usprawniłem swojego vaga i przetestowalem sondy.tak jak myslałem pierwsza sonda uszkodzona (B1-S2 not ok).wymieniłem tez czujnik temp. oczywiscie oryginał i juz nie wywala błedu 17700-termostad-przerwa obwód przerwany, 17698-czujnik temperatury silnika-sygnał za mały.teraz trzeba kupic sonde i wymienić dzwoniłem i koszt to 350zł z BOSCHA.ciekawe czy z wtyką czy trzeba bedzie lutowac kabelki (sztuk 5).Zamówie jutro to sie zobaczy?

Opublikowano

jak boscha i dedykowane do tego silnika to powinny być z wtyczką

Opublikowano

mam nadzieje.

---------- Post dopisany 29-03-2014 at 20:05 ---------- Poprzedni post napisany 27-03-2014 at 20:01 ----------

wymieniłem juz sonde.przejechałem tylko 20km i nie ma błedu zadnego narazie.martwi mnie tylko to ze na vagu nie chce mi przeprowadzic testu sondy.wydaje mi sie ze lepiej przyspiesza ale ciezko mi to powiedziec bo mam jescze a6 c5 2,8 no i zawsze w tej a4 to mi brakuje po pedałem.

---------- Post dopisany 05-04-2014 at 08:05 ---------- Poprzedni post napisany 29-03-2014 at 20:05 ----------

autko chodzi dobrze przejechałem z 400km tylko ze wczoraj mi checka wywaliło podpiołem i bład znany wszystkim 16804-system katalizatora ponizej progu wydajnosci strona 1.nie wiem czy jezdzic tak czy założyc emulator na 2 sonde, a moze trzeba gaz wyregulowac?

Opublikowano

No dobrze, a nie macie wrażenia, że faktycznie na zimnym silniku (ssanie i te sprawy) jest mocniejszy? U mnie też mam trochę takie wrażenie, ale na FISie spalanie chwilowe to 24-40l? Dodam, że z żadnymi błędami nie mam do czynienia- wydaje mi się to rzeczą normalną, ale jestem ciekawy jak to wygląda u Was.

Opublikowano

rzeczywiscie tez wydaje mi sie ze na zimym lepiej jedzie a napewno szybciej schodzi z obrotówjak sie go podkreci .

Opublikowano

Może lepiej ciągnąć na zimnym bo olej jest jeszcze nie rozgrzany, więc jest gęsty i doszczelnia. Jak silnik się rozgrzeje, olej się rozluźni (stanie się rzadki), to zmniejsza się szczelność więc i spadek mocy może być zauważalny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...