Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące niestabilne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Założyłem instalację LPG do mojej A4, odbierając od gaziarzy gość mi powiedział, że za dużo powietrza ładuje do mieszanki i żebym sobie to sprawdził, pojeździłem kilka tygodni i zaczęły falować obroty od 900 do 2100 na biegu jałowym (tak jakby sam dodawał gazu).

Pojechałem do mechanika, okazało się, że nieszczelność w układzie dolotowym (brał lewe powietrze), pęknięta jakaś rurka, kupiłem oryginał w ASO wymienił mi, błędy zniknęły wszystko gra, ale jak pojeżdżę, rozgrzeję silnik to nadal te obroty nie są takie stabilne teraz wahają się od 900 – 1000. Gaziarz powiedział, że dopóki nie wyreguluję tych obrotów powinny być do 900obr/min. To nie ma sensu, żeby on regulował instalację i jeżdżę przez to na benzynie.

Proszę o pomoc co może być powodem tych niewielkich ale jednak wahań obrotów 900-1000/1100?

Czytałem, że może czyszczenie i adaptacja przepustnicy może pomóc, może lambda?

pzdr

Opublikowano

Jak byles kolego u mechanika to powinien on tez i ustawic i wyczyscic przepustnice...

najprosciej to kup kabelek zczytuj bledy na bierzaco i zrob logi

wtedy bedzie mozna cos powiedziec wiecej bo tak to wrozenie z fusow...

BTW dziwi mnie jedno bo dales do gazu i nie pisales ze przed gazem cos bylo nie tak... moze to gazowniki uszkodzily dolot powietrza przy montazu?

jezeli przed gazem tez falowaly to nie powinien gazownik zakladac instalacji do niesprawnego auta,

jezeli przed gazem nie falowaly to gazownik powinien usunac usterki ktore sam stworzyl podczac montazu...

dobry gazownik sam powinien wskazac co jest nie tak, a i przepustnice wyczyscic i zaadoptowac jak juz zdejmowal kolektor do montazu :facepalm:

ja bym nie odebral od gazownika auta i mu poprostu nie zaplacil...:wink:

Opublikowano
Jak byles kolego u mechanika to powinien on tez i ustawic i wyczyscic przepustnice...

najprosciej to kup kabelek zczytuj bledy na bierzaco i zrob logi

wtedy bedzie mozna cos powiedziec wiecej bo tak to wrozenie z fusow...

BTW dziwi mnie jedno bo dales do gazu i nie pisales ze przed gazem cos bylo nie tak... moze to gazowniki uszkodzily dolot powietrza przy montazu?

jezeli przed gazem tez falowaly to nie powinien gazownik zakladac instalacji do niesprawnego auta,

jezeli przed gazem nie falowaly to gazownik powinien usunac usterki ktore sam stworzyl podczac montazu...

dobry gazownik sam powinien wskazac co jest nie tak, a i przepustnice wyczyscic i zaadoptowac jak juz zdejmowal kolektor do montazu :facepalm:

ja bym nie odebral od gazownika auta i mu poprostu nie zaplacil...:wink:

Masz rację kolego, za bardzo ufny jestem i chyba za mało się znam a mechanicy wykorzystują to i odsyłają jeden do drugiego.

Fakt, że gazownik powinien był to zrobić tylko, ta rurka strzeliła już po odbiorze auta od gazownika, firma niby dobra pogadam jeszcze z nim.

Może jest tu ktoś z Rzeszowa kto może podać namiar na dobrego mechanika w okolicy.

Pewnie kupie ten kabelek tak jak radzisz tylko muszę poczytać o tym sczytywaniu logów itd. bo zielony póki co jestem...:kwasny:

Spróbuje z czyszczeniem tej przepustnicy skoro to podstawa może tego zabrakło w tej całej "naprawie".

pzdr

---------- Post dopisany 07-04-2014 at 09:11 ---------- Poprzedni post napisany 03-04-2014 at 09:50 ----------

Wczoraj na spocie dzięki życzliwości kolegi z klubu zostały zdiagnozowane takie błędy:

16891 - Idle control system RPM: Higher than expected, P0507-001 Upper limit Exceeded

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V !), P1297-001 Upper Limit exceeded

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean, P1136-001 Upper Limit Exceeded - MIL ON

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low, P602-002-Lower Limit Exceeded - Intermittent

Z tego co do tej pory wyczytałem to może być problem z:

przepustnicą, przepływomierzem, DV (co to jest?), nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a czujnikiem cisnienia doładowania lub któryś z zaworów.

Tylko od czego tu zacząć?

Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną tych błędów?

Przepustnica przeczyszczona - nie pomogło.

---------- Post dopisany 08-04-2014 at 21:56 ---------- Poprzedni post napisany 07-04-2014 at 09:11 ----------

Po wymianie pękniętej rurki nr 2 z rysunku, okazało się, że jeszcze do wymiany jest zawór nr 6. Obroty wróciły do normy.

Problem rozwiązany :thumbup1:

Rysunek w tym temacie bo nie wiem jak go wstawić :kwasny:

http://a4-klub.pl/1-8t-218/a4-b6-1-8t-zatkana-odma-wyciek-oleju-263323/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...