Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duży kłąb czarnego dymu potem nic i dziwne zapalenie


mixo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem no narazie niestety nieszczęśliwym posiadaczem Audi a4 z 97r 1.9 TDI 110KM AFN. Zacznę od tego, że silnik jest delikatnie mokry po lewej stronie bloku i przy turbinie, na pewno wiem że trzeba zrobić w nim rozrząd i filtr paliwa, ale czy coś więcej... Chciałbym opisać niepokojące zjawisko które zastałem wczoraj, a także jedno które się powtarza. Może wypunktuje :)

1) Auto kiepsko pali muszę pokręcić parę razy np. 2-3 i dodać gazu żeby zaskoczył (dzieje się tak przy zimnym silniku), natomiast na ciepłym jest ok, chociaż wczoraj właśnie po zapaleniu na ciepłym wbił się na obroty hmm.. około 400 i zaczął naprawdę niepokojąco drgać i pracować, więc od razu go wyłączyłem.

2) Przy zakupie autko nie puszczało żadnego dymku, a po tygodniu użytkowania poprosiłem dziewczynę co by na luzie dała mu 4 tys. obrotów i puścił taki konkretny kłęb dymu czarny ale nie taki fest czarny, chociaż było ciemno no ale widać było konkretnie.

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki co mógłbym zrobić. I przepraszam jak coś źle napisałem, ale jeszcze nowy jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed zakupem byl wogóle vagowany ? czy kupiłeś kota w worku ?

1 co po zakupie : najlepiej nowy rozrząd ,filtry paliwa ,powietrza. O oleju nie pisze bo to norma.

2 co podlaczyć poda vaga sprawdzić błedy oraz bloki pomiarowe ,po wymianie rozrzadu do ustawienia kąt wtrysku oraz sprawdzić dawke paliwa.

3 własna inwencja twórcza - popatrzeć czy kable wszystkie sa ok oraz sprawdzic wszystkie bezpieczniki.

4 jak nie masz co robić z kasa podjedz do aso wybul kasiore to ci to naprawia i nic nie musisz robić.

ps : tak na dziendobry stawiam na padniete wtryski ale jak masz czas i kase porób to co pisałem wyżej a dopiero sie bedzie dalej działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trochu kota w worku, bo niestety zbytnio zaufałem człowiekowi (od znajomego). Kasy za bardzo nie mam z racji tego co właśnie muszę w nim jeszcze po robić, stąd tak pytam czy mam się przygotowywać na jakieś najgorsze, czy mieć nadzieje na coś lekkiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja na oszczednosc :

rozrzad wymieniany byl ? jak tak to kiedy ? wizualnie w jakim stanie jest pasek oraz rolki ? filtr powietrza zobacz i jak masz sprezarke to go przedmuchac ,albo kup nowy najtanszy jaki jest w sklepie. filtr paliwa mozesz z corsy zalozyc kosztuje ze 20zl jest taki sam jak z audi tyle ze mniejszy i kosztuje 3x mniej.

zalej troche beznyny do ON powiedzmy z 1litr za 20l ropy moze sie przeczyszcza troche wtryski bo moze sie zamuliły .to najtanszy srodek ,cos lepszego to skyydd kosztuje jakies 20zl za pol litra ,i tego z umiarem wlac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że wszedł na obroty, musiał dostać więcej ropy, lub OLEJU silnikowego. Sprawdź turbinę, bo mówiłeś że jest przy niej olej.Najlepiej zdejmij przewód przy intercoolerze i zobacz czy jest tam dużo leju (niewielka ilość może być). Czarny dym to za mało powietrza w stosunku do paliwa może naprawdę turbina pada. Zdejmij przewód gumowy łączący filtr powietrza z turbiną (po drodze jest gumowy przewód od odmy zobacz czy nie rzyga tam olejem) i obejrzyj wirnik czy nie ma dużych luzów (mogą być delikatne tylko na boki). Jak turbina ok to komputer i zrobić testa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...