Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Indeks prędkości 205/55/16 91V czy 91W (Dunlop Bluresponse)???


piotrek83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jako, że musze zakupić nowe gumy do mojej A4 (B7 1.9TDI, sedan) mam pytanko odnośnie indeksu prędkości.

Na stronie Dunlopa (bo właśnie Dunlop Bluresponse mnie interesuje) przy wyborze opon po marce auta wyskakuje tylko i wyłącznie 205/55/16 91W. Czy aby konieczny jest, aż tak wysoki indeks? Jak to wygląda w specyfikacji Audi? Jaka różnica między tymi dwoma oponkami będzie (oczywiście oprócz V-MAX)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta z wyzszym indeksem prędkości ma inna budowę ścianki opony, jest bardziej twarda. Ogólne minimalne różnice występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

indeks to inaczej granica bezpieczeństwa i tym się róznią, minimalnie w budowie samej gumy ,od H wzwyż mozesz smiało zakładać i wyzszy tym lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

indeks to inaczej granica bezpieczeństwa i tym się róznią, minimalnie w budowie samej gumy ,od H wzwyż mozesz smiało zakładać i wyzszy tym lepszy

Na Fuldach z indeksem H właśnie jeżdżę i opony bieżnika mają jeszcze sporo, a wyząbkowały niemiłosiernie, a gdzieś właśnie wyczytałem, że przyczyną może być właśnie za niski index prędkości niedopasowany do masy, momentu obrotowego samochodu. Dlatego też chciałem zapytać jak to jest w rzeczywistości, bo coś musi być na rzeczy skoro wszyscy producenci opon w ich konfiguratorach uczepili się właśnie indeksu W w tym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz indeks nośności w tych Fuldach? pytam, bo to raczej ten indeks dopasowuje się do masy pojazdu, ja mam zimówki 15" T i nigdy mi się nic nie wyząbkowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nośność 91.

Poniżej tekst, który znalazłem na forum mondeo i pochodzi ponoć z oficjalnej strony GoodYear:

"Ząbkowanie opon i jego wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji opon

Opony, których bieżnik jest poząbkowany, często są reklamowane przez użytkowników ze względu na emitowany hałas.

Ponieważ przyczyną nierównomiernego zużycia opon nie jest ich wada fabryczna, ale warunki eksploatacji, brak jest technicznych podstaw do uznania takiej reklamacji.

Użytkownicy opon często nie zdają sobie sprawy, iż wybierając pozornie tańsze opony o niewłaściwym (niższym) indeksie prędkości, sami przyczyniają się do znacznego zwiększenia efektu ząbkowania opon. Należy pamiętać, iż producenci samochodów dobierają opony, biorąc pod uwagę wszystkie parametry i osiągi pojazdu (m.in. masę pojazdu, moment obrotowy oraz hamujący, itd.).

Opony powinny posiadać indeksy prędkości (powinno się mówić „indeksy homologacji”) przewidziane przez producenta pojazdu. Nie ma tutaj znaczenia prędkość maksymalna pojazdu, z jaką samochód może się poruszać (często jest ona ograniczona w sposób elektroniczny).

Opony o zaniżonych indeksach będą pracować nierównomiernie i odkształcać się w niewłaściwy sposób. Ich powierzchnia styku z podłożem nie będzie jednorodna, a co za tym idzie ich bieżnik będzie bardziej podatny na ząbkowanie."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...