Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Teoria... a6 2.7bT vs a4 3.0tdi


sahipp

Rekomendowane odpowiedzi

c5 z tym silnikiem jedzie fajnie. mało ustępuje dla 4.2. co chodzi o naprawy to fakt pod maską mało miejsca, ale mi przez ponad 3 lata nie zdarzyło się nic co by wymagało wielkiej naprawy. mój mechanik (najbardziej doświadczony z tymi silnikami w moim mieście) twierdził, że mają sposób na wyjmowanie turbin bez wyjmowania silnika. jaki nie wiem. u mnie na szczęście tego nie trzeba było robić. najważniejsze to zwróć uwagę na to czy olej nie leci z pod pokryw zaworów. podobno częsta usterka tego silnika i ciężko to uszczelnić bo znowu się pojawia po jakimś czasie. szkoda, że nie szukałeś wcześniej, ja właśnie swoją sprzedałem poliftową z polskiego salonu z małym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C5 w automacie z 2.7 to straszny muł. Skrzynia zabija potencjał silnika.

Co do reszty to 3.0tdi będzie droższe w utrzymaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz u mnie była d*pa finansowa, a poza tym nie byłem pewien wtedy jeszcze.... Najpierw rozważyłem na wszelkie możliwości różne kombinacje i niestety pomimo tego że vag to klocki lego to zawsze mi jakiś klocek nie pasował ;-) Ostatnio również rozwiały mi się wątpliwości co do 3.0tdi, więc pozostał tylko jeden silnik.

Podejrzewam że szukanie też trochę czasu zajmie więc może w grudniu będę już posiadał jak dobrze pójdzie. Planuje zrobić osobisty wypad po auto do niemcowni, bez żadnych pośredników... Do tego do chodzi trudność że będę szukał polifta w manualu a to może być ciężkie. O tym że trudno ten silnik uszczelnić to czytałem. Nie wiem bo w końcu jestem teoretykiem i na benzynach to wogóle się nie znam ( całe życie klekot), ale chyba to że trochę leci olej to chyba nie jest jakaś tam poważna usterka?

Plan jest taki, że oprócz kasy na kupno auta chcę mieć ok 15tyś pakietu startowego i wywalić silnik i zobaczyć co i jak i od razu na wstępie porobić co jest do zrobienia ( doprowadzić technicznie do porządku, chip i dobre lpg) i dopiero wtedy odebrać auto i śmigać i dbać by było bez niespodzianek....

Jestem tylko jeszcze ciekaw jaki przebieg dla tej benzyny jest końcem żywota czy to będzie jak np w moim 1.9 jak dbasz tak długo jeździsz...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrz a ja uszczelniłem dwa lata temu i jakoś nic nie cieknie...

dużo jest dziwnych teorii o 2.7biT które są tworzone przez ludzi którzy nigdy nie mieli styczności z tym silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt dużo tych teorii z których nawet ja nie znając tego silnika się śmieje..... to chyba wynika z tego że mało jest osób, które mają pojęcie o mechanice a swoją wiedzę opierają na ogólnej jakiejś tam propagandzie powtarzanej przez różne masy.....

Nie wiem może to takie porównanie trochę z pupy ale mi się wydaję że 2.7bT w c5 to to będzie takie moje 1.9 w a4b5 z tą różnicą że gdy mi się skończą obroty 2.7bT będzie miało jeszcze mocną górę na obrotach dodatkowo tam gdzie mi się obroty już skończą... - pod względem jazdy oczywiście

Co do 2.7bT to mówię jedyne czego tak trochę się boję że w razie jakiejś pierodoły trzeba będzie wyciągać silnik.. No nie wiem życie zweryfikuje czy słusznie się boję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę cie nie porównuj 1.9 do 2.7. to dwie różne bajki.

mam 2.7 od 3 lat i nigdy silnika nie wyjmowałem a miałem już każdą część w rękach (oprócz turbin ale wirniki widziałem i dotykałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie ja nie porównuje 2.7 do 1.9 bezpośrednio , porównałem tylko konkretnie a4b5 które jest lekkie jak piórko z 19 po paru poprawkach (nie mam seryjnych 110ps tylko troszkę więcej, a waga auta 1280 kg) do ciężkiej a6c5 (1800kg a nawet i więcej w zależności od wyposażenia plus quattro) z 2.7 i to seryjnym więc w tym wypadku w warunkach miejskich można porównać bo wystarczy policzyć ile nm i ps przypada na kg masy auta.... bezpośredniego porównania mówię nie ma bo to śmieszne ale jeżeli jest taka różnica wagi w opakowaniu gdzie te silniki są to do pewnych prędkości można uważam...

---------- Post dopisany 05-06-2014 at 01:03 ---------- Poprzedni post napisany 27-05-2014 at 12:42 ----------

Trochę mnie nie było tu.... Panowie przejechałem się a6 2.7T 250ps tylko że w automacie.... Kurcze jestem zaniepokojony bo to jedzie jak moje obecne auto... Kurcze widać masa auta robi swoje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy aż taką różnice poczuje? zapytaj się whyme jak mu to jeździ choć pewnie tam będzie urywać.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...