Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z pracą silnika na gazie


szadziorek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie silnika. Na benzynie chodzi bez zarzutu, ale na gazie są problemy. Silnik co chwilę traci moc, na biegu jałowym obroty skaczą od 400 do 1000 obr/min. Myślałem, że to po prostu instalacja wymaga regulacji, ale na wszelki wypadek podpiąłem vaga, oto efekt:

KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 14.06.2014 Godzina 18:42:07 8D0907557 1,8l R4/5VT MOTR HS D05

16505Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16989Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

16515Sonda lambda niskie napięcie (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17978Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Czy to oznacza, że padła cała elektryka silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego nie sprawdziłem, jutro obadam.

Dodam, że poprzedni silnik na tej instalacji (dopóki się nie rozsypał) chodził bez większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne bledy pokazaly sie po przekladce. skasuj posmigaj troche i zobacz jakie bledy wrocily na benie. jak cos wroci to niech naprawiaja mechaniory co zmieniali wszystko mowiac ze nie bylo tego przed wymiana. podstawa dzialania poprawnie instalacji gazowej jest wzorowa praca na benie. napewno bedziesz musial podjechac do gazownika zeby wyregulowal gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy skasowałem, po przejechaniu 30 km na benzynie wyskoczyły te same błędy, ale o jeden mniej:

KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 15.06.2014 Godzina 13:35:15 8D0907557 1,8l R4/5VT MOTR HS D05

16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Wygląda na to, że muszę szukać sterownika na podmianę.

Edit:

Co do gazu, to ewidentnie muszę wyregulować, po krótkiej zabawie przy regulacji wtrysków (wiem, wiem, nie powinienem tego sam robić), silnik na gazie pracuje tak jak powinien, znikł spadek mocy, obroty na biegu jałowym są takie jak powinny i nie skaczą jak z ADHD :decayed:.

Natomiast dalej nie mam pojęcia skąd te błędy się biorą. Ma ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...