Jump to content
IGNORED

Rozerwanie paska wieloklinowego


Recommended Posts

Posted

Wlasnie mialem kolejną awarię w swoim samochodzie :)

Urwal sie pasek wieloklinowy. Nie dziala ladowanie, wspomaganie kierownicy i

jest wysoka temperatura cieczy chlodzacej. Na szczescie sytuacja przydazyla sie blisko domu. Czy ktos mial podobna sytuacje? Ile moze kosztowac wymiana i nowy pasek ?

Pozdrowienia!

Guest Kaziu_Wichura
Posted

nowy pasek to coś około 40-50 zł, powinieneś też wymienić napinacz to około 170-200 zł (wymieniałem niedawno ale nie pamiętam dokładnie). Co do robocizny to ci nie powiem bo robił mi to znajomy. W warsztacie myślę, że około 100 zł.

Przy okazji sprawdź stan reszty rolek na tym pasku (np. mógł się zerwać przez kijową rolkę na alternatorze), bo po co kilka razy rozbierać cały przód skoro można raz a dobrze za jednym zamachem.

Posted

warto zernkąć dlaczego się urwał, może napinacz jest w złym stanie ? (koszt około 300zł),

albo koło pasowe przy alternatorze... (niecałe 100zł).

Sam pasek to chyba 100zł

Była z miesiąc temu (może dwa) dyskusja na ten temat, właśnie w ADR

[ Dodano: 11-01-2007, 21:40 ]

oo.. widzę, że Kaziu mnie ubiegł. Ten napinacz taką cene ma ? To nie jest tak źle.. Myślałem, że drozej.

Guest Kaziu_Wichura
Posted

no nie jest źle ale tanio też nie jest. Spodziewałem się niższej. Dodam, że to nie cena oryginału z ASO

Posted

Hmm, w InterCarsie widzę ceny tego napinacza i jest tak :

FEBI : 272 zł

Rolka napinacza paska klinowego :

SKF : 211 zł

EVR : 112 zł

Pasek faktycznie kosztuje około 50 zł

Posted

Tzn on sie nie urwal tylko rozdwoil. Wczesniej mialem takiego ch***go mechanika, ktory to zakladal. Mysle, ze wsadzil jakies gowno, bo nawet nie ma nazwy firmy. LOL

(w maju wymienialem kompletny rozrzad i paski)

Posted

Sprawdź najpierw te kółka/rolki/napinacze sam. Jeśli są nowe to powinieneś "na oko" to stwierdzić, potem zobacz na fakturze (czy cokolwiek masz) czy się zgadza.

Wiesz jak jest. Mógł Cie skroić, a założyć stare bambetle... Napisy na pasku moga sie wytrzec na przyklad ze starosci.

U mnie jest nowy rozrzad (rok) i stary wielorowkowy. Na tym wielorowkowym nie ma co czytac, a na tym nowym wszystko jest wyrazne.

Guest Kaziu_Wichura
Posted
Hmm, w InterCarsie widzę ceny tego napinacza i jest tak :

FEBI : 272 zł

Rolka napinacza paska klinowego :

SKF : 211 zł

EVR : 112 zł

Pasek faktycznie kosztuje około 50 zł

no to tak jak mniej więcej napisałem

Tzn on sie nie urwal tylko rozdwoil. Wczesniej mialem takiego ch***go mechanika, ktory to zakladal. Mysle, ze wsadzil jakies gowno, bo nawet nie ma nazwy firmy. LOL

można gdybać: albo pasek kijowy (ku temu bym się bardziej skłaniał) albo mechanik spierniczył robotą (chociaż tam filozofii nie ma - może ci używany pasek wsadził :) ?)

Posted
może ci używany pasek wsadził

no zobacz ! I znowu trafiliśmy ;) Te same pomysły... hyhyhy

Guest Kaziu_Wichura
Posted
Sprawdź najpierw te kółka/rolki/napinacze sam. Jeśli są nowe to powinieneś "na oko" to stwierdzić, potem zobacz na fakturze (czy cokolwiek masz) czy się zgadza.

Wiesz jak jest. Mógł Cie skroić, a założyć stare bambetle... Napisy na pasku moga sie wytrzec na przyklad ze starosci.

widzę, że mamy podobny tok myślenia ;)

Jak popatrzych od przodu z góry na silnik to między nim a chłodnicą widać ten napinacz. Jeśli jest nowy to na tle reszty będzie się rzucał w oczy.

Mój był wymianiany dwa miesiące temu a jeszcze się błyszczy

[ Dodano: 11-01-2007, 21:59 ]

napinacz.jpg

nie mam innego zdjęcia ale widać fragment napinacza.

Posted

pare dni temu wymienialem ten napinacz- 150 pln firmy LuK, pasek - 38 pln Gates. Paska nie musialem bo byl w niby dobrym stanie ale .... ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...