Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontorlka olejenia i błędy VAG


setho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po odpaleniu samochodu i po wkręceniu auta na jakieś 3 tyś. obrotów zapala mi się ( i nie gaśnie ) lampka ciśnienia oleju i 3 razy piszczy ( jak odpalę auto i stoi na wolnych to nie świeci się). Wymieniłem czujnik na nowy, nowy olej i filtr lecz to nic nie dało. Sprawdziłem VAGiem i tak przedstawiają się błędy:

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01     -------------------------------------------------------
  Controller: 8D0 907 557 B  
  Component:  1,6L R4/2V MOTR HS D08
  Coding: 04001
  Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
           P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
           15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
Readiness: N/A

Address 03     -------------------------------------------------------
  Controller: 4D0 907 379 D  
  Component: ABS BOSCH 5        7402
  Coding: 0265108005  
  Shop #: BB 37402
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17     -------------------------------------------------------
  Controller: 8D0 919 033 C  
  Component: B5_KOMBIINSTRUMENT  D03
  Coding: 00142
  Shop #: WSC 06319
No fault code found.

Address 25     -------------------------------------------------------
  Controller: 4A0 953 234    
  Component: IMMO AUZ9Z0S3314446 D76
  Coding: 00000
  Shop #: WSC 00000
No fault code found.

End   -------------------------------------------------------

Co one oznaczją ? Czy to ma cos wspólnego z kontrolką oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mają nic wspólnego z olejem. Blokada imo i niedopasowana mieszanka. Czym prędzej zmierz ciśnienie oleju na porządnie rozgrzanym silniku żebyś za chwilę nie płakał że silnik się zatarł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co oznacza niedopasowana mieszanka ? Jak usunąć ten błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym błędzie na forum było sporo. Wpisz w szukajkę. Przyczyn jest wiele. Niektórzy nigdy nie rozwiązali problemu a silnik chodził dobrze. Między innymi ja miałem taki problem w poprzednim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tym przypadku jest tylko jeden czujnik oleju ? Bo odłączyłem go całkiem i kontrolka dalej się zapala jak poprzednio ;|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byś chciał, żeby odłączenie czujnika powodowało że nagle kontrolka niknie? Jaki to miałoby sens? Urwałbyś kabel i nie wiedział że już dawno jeździsz na przykład bez oleju. Czujnik działa na zasadzie sprzęgania chyba do masy po osiągnięciu danego ciśnienia. Jeśli warunek nie zostanie spełniony - nie osiągnie minimalnego ciśnienia, czujnik będzie zepsuty, kabel urwany to włączy się kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak mi się wydaje ew. komputer dałby sygnał ze jest brak odpowiedzi z czujnika. Skoro czujnik bez kabli dalej działa to po co te kable ? Gdzie tu sens ? Podejrzewam że czujnik działa na zasadzie: jest ciśnienie=nacisk na czujnik=połączone styki w czujniku= wszystko OK. Słabe ciśnienie=styki nie połączone= pojawienie się kontrolki że coś nie gra. W tym przypadku czy czujnik jest podłączony czy też nie kontrolka zachowuje się tak samo. Silnik pracuje równo, bez żadnych spadków mocy szarpań czy czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że czujnik działa na zasadzie: jest ciśnienie=nacisk na czujnik=połączone styki w czujniku= wszystko OK. Słabe ciśnienie=styki nie połączone= pojawienie się kontrolki że coś nie gra.

To samo ci napisałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik dziala na zwarcie do masy po osiagnieciu cisnienia danego. Czym predzej sprawdzaj cisnienie oleju. Nawet na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc kupiłem nowy czujnik. Stary czujnik działa na zasadzie(sprawdzone na diodzie): Silnik wyłączony dioda nie świeci, odpale silnik dioda świeci. Nowy czujnik działa odwrotnie cały czas świecąc a po odpaleniu silnika gaśnie. A teraz ciekawostka: Niezależnie czy czujnik jest podlączony czy odłączony kontrolka na desce rozdzielczej zapala się tak samo. Czy możliwe jest że to coś ze sterownikiem pod który jest podpięta ta kontorlka oleju ?

Edit:
Taka ciekawostka
Byłem ponownie w sklepie i sprawdziliśmy czujniki. Ten co był u mnie zamontowany od początku po sprawdzeniu na aku poprzez diodę ledwo się rzaży a po wepchnięciu kulki świeci mocno. Nowy sklepowy czujnik świeci bardzo mocno a po wepchnięciu kulki świeci ledwo ledwo.Sprzedawca poszukał innych czujników do A4 i znalazł czujnik, który działa tak samo jak ten co był w moim Audi ( czyli że ledwo się rzaży).


Problem rozwiązany. Wina leżała po stronie czujnika. Zakupiony w sklepie nowy działał odwrotnie niż stary.

Edytowane przez setho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...