Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak rozpoznać sprężyne góra dół


kozak21.12

Rekomendowane odpowiedzi

dokładnie, bo w tym kielichu gumowym jak popatrzysz to będzie Ci ciaśniej pasować w zależności jak ją odwrócisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo ludzi nie wie że ma doczynienia ze sprężyną progresywną której zasada działania jest zupełnie inna od zwykłej sprężyny śrubowej o symetrycznych zwojach..

Różnicę widać już na pierwszy rzut oka. Sprężyna progresywna jest zazwyczaj nierówna. Zwęża się na końcach a ilość zwojów na centymetr długości jest różny na jej dole, w centrum, jak i na górze. To waśnie dzięki temu zróżnicowaniu może ona w zakresie ruchów do kilku centymetrów delikatnie wybierać nierówności, a po przekroczeniu pewnej granicy nagle się utwardzić.

luźniejsze zwoje u góry amortyzatora dbaja o poczatkowe ugięcie i komfotr jeśli to początkowe ugięcie zostanie przekroczone to zaczyna działać dolna (twarda) część sprężyny czyli komfort spada i wzrasta sztywność pracy zawieszenia....

jesli progresywna zostanie zało0żona ciasnymi zwojami go góry amortyzatora cały sens pracy zostanie zaburzony i prowadzenie się pogorszy bo przy delikatnych ugięciech przy małej prędkości będzie pracowała twada część i będzie twardo a przy większych prędkościach i pracy zawieszenia część roli przejma zwoje dolne

starałęm się wszystko jasno napisać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak 1be w zupełności starczy

jak coś to mam przednie 1be w ładnym stanie jak cos PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...