KaLolek Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem audi q5 z 2 litrowym turbodoładowanym silnikiem. Byłem nim zachwycony do momentu kiedy na desce rozdzielczej pojawił się komunikat o minimalnym stanie oleju. Dodam że samochód kupiłem w niemczech, był on 3 tyś. km. wcześniej serwisowany w audi wszystko to jest udokumentowane. Audi stwierdziło sporadyczne błędy czujnika poziomu oleju, więc kiedy ujrzałem komunikat o oleju pomyślałem że to właśnie czujnik, ale na wszelki wypadek zamówiłem bagnet poziomu oleju, który dwa dni później do mnie dotarł. Ku mojemu zdziwieniu na bagnecie sucho dolałem 1.5l oleju do stanu maksymalnego i teraz kontroluję go na bieżąco. Wychodzi na to że żłopie ok 1l na 500-600 km Sprawdzałem i czyściłem odmę i zero zmian. Swiece mokre i pokryte grubą warstwą ciemnego nalotu świadczą o tym że pali olej. Wiem że ten model z rocznika 2009 był obarczony tym problemem od począdku jego produkcji, ale to jest ponad wszelkie normy. Dodam że silnik chipowany jeszcze u pierwszego właściciela ma 202kW. 150 tys przebiegu to chyba zbyt mało na remont generalny ?
radko123 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Niestety ale prawdopodobnie bez remontu się nie obejdzie Przeczytaj poniższy artykuł http://www.spalacz.pl/olej-i-jego-spalanie-w-silniku-audi-20-tfsi
KaLolek Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem Ale jakich części użyć, bo z artykułu wynika że części audi są wadliwe i mają krótką żywotność
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się