Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tryb awaryjn tiptronic avant b7 3.0


dawidlp19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj jak wracałem do domu podświetliły mi sie wszystkie biegi na czerwon dojechałem do domu wyłaczyłem silni odczekałem chwile to samo zadnych zmian, biegi normalnie wchodza na pozycji D i S normalnie rusza jedzie jedynie jak przełącze na przeżucanie biegów recznie to nic się nie dzieje nic nie szarpie w skrzyni na wstecznym tez ok jest, odeczekałem do nastepnego dnia ale cały czas sa podswietlone. Ktoś ma jakąś radę? Bo ja już sikam w gacie że to coś poważnego może być.


Pozdro i czekam na odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wczoraj jak wracałem do domu podświetliły mi sie wszystkie biegi na czerwon dojechałem do domu wyłaczyłem silni odczekałem chwile to samo zadnych zmian, biegi normalnie wchodza na pozycji D i S normalnie rusza jedzie jedynie jak przełącze na przeżucanie biegów recznie to nic się nie dzieje nic nie szarpie w skrzyni na wstecznym tez ok jest, odeczekałem do nastepnego dnia ale cały czas sa podswietlone. Ktoś ma jakąś radę? Bo ja już sikam w gacie że to coś poważnego może być.

Pozdro i czekam na odpowiedź

Diagnostyka VAG powie prawdę.

Ja miałem podwyższone zużycie paliwa a na zjazdach nie spadało ono do 0

Ja jestem po regeneracji konwertera który nie spinał sprzęgła co powodowało m.in. podwyższone zużycie paliwa.

Był bład w sterowniku skrzyni:

17125 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred

P0741 - 003 - Mechanical Failure

Był problem z sprzęgłem konwertera

u mnie nie było objawów FISowych ale masz pewno 6ciobiegówkę.

Najpierw wymieniłem olej + filtr ale to nie pomogło (olej 27złLitr (6litrów) filtry w okolicach 60-100)

Ale olej był bardzo brudny z kawałków gumy z uszczelnienia sprzęgła oraz okładzin.

Pojeździłem trochę ale zapadła decyzja o naprawie usterki.

Zdecydowałem się na regeneracje w midparts bo dają 3lata gwarancji. (polecam artykuł o regeneracji konwerterów w tego tygodniowym motorze)

Poleciało uszczelnienie co spowodowało nie pełnie dociskanie sprzęgła i po czasie spalenie okładzin.

Koszty:

1150 mechanik z simeringiem 1L oleju brakło 8L oraz płynem chłodniczym i wymianą tylnich klocków przy okazji

800 konwerter z uszczelką i filtrem

8*27 olej

30 za wysyłkę konwertera.

100zł wymiana plecionki w wydechu - przy okazji (znaczy żal nie zrobić).

Razem około 2300zł

P.S. W twoim przypadku koszty mogę być wyższe bo masz pewno TIP-a 6 biegowego. 6HPXX ja naprawiałem 5HP19FLC. W sumie koszta podobne do wymiany dwumasu w innych przekładniach.

GG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli chodzi o mnie tak mam 6-biegową skrzynie biegów, podjechałem dzisiaj do kolegi podpiął pod komputer i wyskoczył błąd numer 18161 przełącznik tiptronic gdzieś zajrzałem że chodzi o jakiś magnes który potrafi się rozwalić koło wajchy gdzie jest ten + i -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...