Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawianie kata wtrysku czujnikiem zegarowym 1.9TDI AFN


alukard

Rekomendowane odpowiedzi

witam
zabieram się za ustawianie kąta wtrysku czujnikiem zegarowym tylko do końca nie wiem jak to prawidłowo wykonać.
może mi ktos opisać jak taka procedura wygląda pytajnik.gif

z tego co narazie udało mi się ustalić.
wkręcamy czujnik zegarowy do pompy wstepnie pod napięciem 2.5mm pytajnik.gif
obracac silnikiem w lewo az wskazówka przestanie się poruszać. (jak to rozumieć pytajnik.gif pompa ma 4 sekcje, 4 razy tłoczek wychodzi i sie chowie, więć po 1/4 obrotu tak pytajnik.gif )
ustawiamy tutaj czujnik na 0 przy napieciu 1mm ( czyli luzuje czujnik jak wskazówka juz przestanie sie obracac. wciskam go aż obróci sie dokładnie 1 mm, stanie na 0 i blokuje czujnik pytajnik.gif )
teraz kręce w prawo na znak na kole zamachowym i mam ustawić w tym punkcie 0.85 mm pytajnik.gif tylko jak skoro mam napiety juz czujnik 1mm mam wrócić o 0.25mm czy dodać do tego 1mm 0.85mm pytajnik.gif

bede wdzięczny za każdą pomoc
mam całkowicie rozregulowana pompe
i kat wtrysku i nastawnik, a majac juz pewny kąt wtrysku to tez jakos podepne czujnik zegarowy pod nastawnik i bedę nim przesuwal o jakies 0,2mm i mysle ze wkoncu odpali smutny.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys to robiłem w golfie 1.6D, kupe lat temu

ale z tą wskazówka że ma sie zatrzymac to krecisz wałem w przeciwna strone do pracy aż pokaże najwyższa wartość czujnik i wtedy go zerujesz nastepnie krecisz wałem w normalnym kierunku pracy silnika az do ustawienia znaku na kole zamachowym i odczytujesz wartosc na czujniku , nastepnie ruszając pompa ustawiasz wartosc jaką chcesz uzyskać na czujniku

chyba tak to było :decayed:

niewiem jak jest w tdi w zwyklym dieslu było 1mm+/- cos tam cos tam

Edytowane przez damian81Z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyzej pisze. Zakres wynosi 1mm +/- 0.02. Do zrobienia, tylko sie zastanawiam czy nie prosciej VAG'iem to zrobic niz sie grzebac tym czujnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobił bym to vagiem ale wogóle nie mogę odpalic samochodu ...

historia wyglada tak

kupilem silnik bo swoj zajechałem

nie mogłem go nijak odpalić, podmieniłem pompe z mojego samochodu, dalej nic. Podmieniłem wtryski, dalej nic.

na jednej pompie jakby odpalał na momencik i gasnął

ktoś ma jakis pomysl bo juz naprawde jestem bezsilny :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykrecilem swiece i naprawde długo krecilem na odkreconych przewodach do wtrysków.

silnik był z pompą wtryskami i złożonym rozrządem niby miało wszystko działac ...........

mam jeszcze silnik ASV

tylko czy jest sens przekladac do tego AFN-a znow pompe i wtryski

juz nie mam zielonego pojecia czeego sie chwycic ;/

Edytowane przez alukard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak odpowietrzałem mojego afna to kreciłem silnikiem chwile, odkrecałem srube od przelewu,wychodziło powietrze.zakrecałem srube,popuszczałem sruby na wtryskach, kreciłem chwile az paliwo zaczeło leciec,dokrecałem sruby.i odpalałem.przez pół godziny sie raz tak bawiłem az odpalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak do odpowietrzenia zeby dlugo krecic i silnik szybko pompował ....

bo juz chce byc pewny tego co robie ....


ja jak odpowietrzałem mojego afna to kreciłem silnikiem chwile, odkrecałem srube od przelewu,wychodziło powietrze.zakrecałem srube,popuszczałem sruby na wtryskach, kreciłem chwile az paliwo zaczeło leciec,dokrecałem sruby.i odpalałem.przez pół godziny sie raz tak bawiłem az odpalił.

ale coś ci łapał czy nic ??

bo mi kompletnie nic tylko kreci ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to poustawiaj wszystko na znakach. Potem VAG i odczyt kąta wtrysku w BS, oraz napiecie na RSW. Podpinales VAG'a? Paliwo leci z przewodów? Pompe na krótko mozesz podlaczyc i sprawdzić czy ciagnie paliwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to poustawiaj wszystko na znakach. Potem VAG i odczyt kąta wtrysku w BS, oraz napiecie na RSW. Podpinales VAG'a? Paliwo leci z przewodów? Pompe na krótko mozesz podlaczyc i sprawdzić czy ciagnie paliwo?

- jest ustawione wszystko na znaki

- podpinałem butelka zaraz obok pompy ładnie leciało

- mam odczytac kat wtrysku jak krece rozrusznikiem ??

- vag nie pluje zadnych bledow

- napięcie 0720

podczas krecenia rozrusznikiem (przeciez to chyba zaden miarodajny wynik jak silnik nie jest odpalony tylko krecenie rozrusznikiem ?? )

qwqw.png

Edytowane przez alukard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy paliwo leci z rurek jak poluzujesz na wtryskach? Tak myśle, ze mozesz jeszcze sprawdzic i podlaczyc na krótko z aku N109.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...