Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje na kierownicy, trzepanie na alternatorze i piszczenie wspomagania [B6, AVF]


tekilus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś rano dojeżdzając po 20 km do pracy na parkingu pod firmą poczułem mocne drganie kierownicy, piszczący pasek od wspomagania i duże wibracje widoczne przy alternatorze. Płyn od wspomagania jest. Przy postoju skręcając (choćby delikatnie) jest bardzo wielkie drganie kierownicy co oczywiście się przenosi z kół. Raz już tak miałem ale przejechałem kawałek i mineło. czy ktoś spotkał się z podobnym problemem. jak będę miał możliwość to nagram filmik.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja miałem takie objawy to rolka na alternatorze była do wymiany bo się przestała kręcić i pasek się ślizgał po rolce.

Sprawdź srubokretem na wyłączonym silniku czy uda ci się ruszyć wiatrak w alternatorze (powinien się w jedna stronę kręcić), jak się nie będzie kręcił to rolka do wymiany.

Edytowane przez shakal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej sprawdz sprzegielko na alternatorze bo przy zerwaniu paska osprzętu może go wkrecic w pasek rozrządu a wtedy wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej sprawdz sprzegielko na alternatorze bo przy zerwaniu paska osprzętu może go wkrecic w pasek rozrządu a wtedy wiadomo.

A to sprzęgiełko nie znajduje się czasem w rolce? :mysli: Jeśli tak to właśnie tak jak napisałem wyżej, można sprawdzić jego sprawność :wink:

Edytowane przez shakal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że napinacz paska klinowego jest do zrobienia. Tylko teraz pytanie się pojawia bo siedziałem i próbowałem wymyślić jak ją zdemontować ale nic. Czy ktoś wie jak zdemontować taki napinacz? http://www.okazje.info.pl/okazja/motoryzacja/ruville-napinacz-paska-wieloklinowego-audi-a4-1-9-tdi-avb-bke-avf-55776.html http://www.auditimes.pl/topic/1252-wymiana-paska-wielorowkowego/ . Czy wystarczy go przekręcić czy trzeba coś zwolnić, Czy muszę demontować przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej sprawdz sprzegielko na alternatorze bo przy zerwaniu paska osprzętu może go wkrecic w pasek rozrządu a wtedy wiadomo.

A to sprzęgiełko nie znajduje się czasem w rolce? :mysli: Jeśli tak to właśnie tak jak napisałem wyżej, można sprawdzić jego sprawność :wink:
Dokładnie tak jak napisałes, można jeszcze sprawidzicy w ten sposób że jedna osoba gasi silnik a druga obserwuje wirnik, powinien się jeszcze 1-3 sekund kręcić po zgaszeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę też chciał wymienić tą rolkę na alternatorze, tylko pytanie czy w niej już się znajduje to sprzęgiełko czy to jest gdzieś głębiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę też chciał wymienić tą rolkę na alternatorze, tylko pytanie czy w niej już się znajduje to sprzęgiełko czy to jest gdzieś głębiej?

To sprzęgło znajduje się w rolce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Postanowiłem sam wymienić ten napinacz, od razu sprzęgiełko na alternatorze, rolkę prowadzącą i oczywiście pasek. Sama robota jest banalnie prosta, Napięcie napinacza aby zdjęć lub narazie zsunąć pasek, demontaż dwóch śrub alternatora, wszystkie kable zaczynając od odłączenia akumulatora. Po wyjęciu alternatora jesteśmy w stanie dostać się do śruby rolki napinającej. no i to też łatwo odkręcić. Problem się pojawia przy wyjęciu tego napinacza. Mi za nic nie chciał się zmieścić. No i się zaczęło demontowanie przodu. Najlepiej postawić auto na lewarku i zdjąć koła, odkręcić z obu stron śrubki mocujące nadkole, nie wszystkie tylko te przy zderzaku. Odkręcić śrubki trzymające osłonę dolną ze zderzakiem. Później proponuję reflektory i będziecie mieć dostęp do 3 nakrętek trzymających zderzak z blachą, Jeżeli ktoś ma ksenon to konieczne jest najpierw zdemontowanie reflektorów, gdyż pod lewym jest pompka ze zbiorniczkiem. Ja trzymałem się instrukcji z Sam Naprawiam i uje***em krócieć wychodzący z pompki. Nieważne. Później śruby w kratce z reflektorem przeciwmgielnym - 2 sztuki i w kratce środkowej - 1 sztuka. Pora przystąpić wysuwania zderzaka. Powinno iść w miarę gładko, jak nie idzie, szukajcie dalej śrub. No i później pas przedni, po dwie śruby przy reflektorach i 3 duże śruby przy amortyzatorze z lewej i z prawej strony, odchylacie lekko i jest dostęp do wszystkiego.

Ogólnie robota prosta tylko trzeba być przygotowanym do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


pod firmą poczułem mocne drganie kierownicy, piszczący pasek od wspomagania i duże wibracje widoczne przy alternatorze.

mam chyba podobny problem. Normalnie przy skręcaniu nic nie czuć podczas jazdy, jednak przy parkowaniu (najbardziej odczułem ostatnio w galerii handlowej, gdzie wylana jest równa posadzka) coś szarpie na skręcie kołami/kierą, jakoś trzeszczy itp.

Wibracji przy alternatorze nie zaobserwowałem, bo to tylko podczas ruchu auta się dzieje.


Postanowiłem sam wymienić ten napinacz, od razu sprzęgiełko na alternatorze, rolkę prowadzącą i oczywiście pasek.

I pomogła ta wymiana części? Chodzi przy skręcie płynnie, nie szarpie? Nie mogę się doczytać rezultatu w Twoim poście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...