Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN spadek mocy na zagrzanym silniku


Tyrath

Rekomendowane odpowiedzi

Walczę z moim afnem, świadomie kupiłem z przeładowaniem turbiny. Miałem nadzieję, że przegonenie go na autostradzie pomoże... pomogło, jednak nadal jest drobniutki problem. Wg vaga turbo dmucha prawidłowo, jednak od czasu do czasu łapie notlaufa. Ogólnie na zagrzanym silniku samochód gorzej ciągnie, nie jest to jakaś przepaść bo nadal jestem w stanie sprawnie wyprzedzać, jednak jest spora różnica między mocą na zimnym i na ciepłym silniku.
Chciałbym teraz wyróżnić kilka punktów, które chcę sprawdzić/zrobić jak najszybciej, jeżeli macie coś co mogłem przeoczyć dopiszcie proszę, może przyda się potomnym, bo nadal ciężko znaleźć konkretne informacje na forum dotyczące takiego problemu.

A ogarnąć mam zamiar:

-wymiana przewodów podciśnienia zaworu N75
-test N75, czyli parametry na VAGu i jeżeli coś nie będzie grało to podpinam zawór pod wakuometr dla potwierdzenia diagnozy, jeżeli wakuometr potwierdzi wadę to spróbuję zregenerować zawór

-sprawdzenie filtra paliwa, bo w sumie go nie wymieniłem po zakupie, ale nie wiem czy zawalony filtr mógłby dawać takie oznaki (???)

-sprawdzenie geometrii turbiny i ewentualne jej wyczyszczenie

-sprawdzenie na VAGu czujnika temperatury wody, bywały przypadki, że w samochodzie został zastosowany nieodpowiedni czujnik, który na zegarach pokazywał 90 stopni, a w rzeczywistości silnik grzał się powyżej 130 stopni

-jeżeli nic nie pomoże to sprawdzę gruchę czy może się nie zatarła, albo nie strzeliła membrana, sprawdzę również czy turbo jest szczelne

Na tym moja okrojona wiedza o 1.9tdi się kończy, wiem, że jest tu mnóstwo tęgich głów, które na niejednym klekocie zęby połamały. Proszę o pomoc i podpowiedzi co mam jeszcze sprawdzić

P.S. Jutro będę robił logi dynamiczne i mam zamiar wrzucić je na forum z prośbą o analizę, czy 003, 004, 010, 011, 001, 008 wystarczą?

Edytowane przez Tyrath
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na geometrie turbiny, moze sie troche przycinac i nie chodzic tak plynnie jak powinna. Tez tak mialem. U mnie przeganianie nie pomagalo mimo ze ganialem auto kilkakrotnie. Wyczyszczenie pomoglo i jest duza roznica. Ale z samym czszczeniem mialem kilka przygod :D

Warto.sprawdzic tez przeplywke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka jest okej. Ciekawi mnie to, że na zimnym się zbiera dobrze. Może dziura w dolocie? Cholera jest mnóstwo podobnych problemów na forum i necie, ale mój mam wrażenie jest nie do rozwiązania :green:

W ogóle to dodawaniu gazu przy ok. 1500 obrotów towarzyszy jakby krótkie buczenie, dosłownie sekunda. Wydaje mi się, że to wina plecionki, może rezonuje, wygląda na oryginalną z pierwszego montażu, więc na bank jest wypalona w środku. Chociaż nie zdziwiłbym się gdyby to był kolejny element tej chorej układanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam problem tylko z 1.8t. turbine sprawdziłem dv i n75 wymieniłem i ciągle to samo. u mnie jest tak ze dobrze chodzi do puty do puki go nie zgasze i odczekam kilkanascie minut. Po odpaleniu pracuje płynnie tylko brakuje mu kilkadziesiąt koni i wyskakuje błąd n75 nawet na wolnych obrotach in nie mozna go skasowa. Zawór sprawdzałem nie jeden i u kolegi działa a u mnie błąd wyskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja radze jednak sprawdzic turbo. Wyjecie max godzina. Nie potrzeba zbyt wiele narzedzi. Jednak radze uzywac nasadek na te mosiezne czy jakies tam nakretki bo plaski i nawet oczkowy klucz obrabia je.jedynie dobrze dopasowana nasadka daje rade. A do zlozenia proponuje kupic zestaw z nowymi nakretkami i uszczelkami. Taki zestaw ze strzykawka do wstrzykniecia oleju do turbo i szpilkami kosztuje 35 z erlinga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wiedziałem, że mi się sprzęgło kończy, ale od wczoraj zaczęło się delikatnie ślizgać przy większym butowaniu, po sekundzie sprzęgło łapie. Czy jest taka opcja że sprzęgło ślizga się częściowo cały czas i obniża osiągi? Czy jest tu jakiś szpec, który na podstawie zależności obrotów do prędkości potrafi ocenić czy sprzęgło ślizga się nieustannie? Oczywiście na podstawie logów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno sie nie slizga nieustannie bo wychodzac z samochodu poczul bys jeden smrod a nawet by sie kopcilo. Sprzeglo bedzie mocno smierdziec nawet jak ci sie w trakcie jazdy slizgnie pare razy. Pierwsze obiawy slizgania bedziesz mial na wyzszych biegach np na 4 jedz na 1500 obr. Daj w podloge a jak wzrosna do okolo 2300-2500 i auto dostanie kopa to pewnie wtedy sie slizgnie

Mozesz miec tez problem z dociskiem, moze nie zalaczac sprzeglo z opoznieniem, albo przypowierzony uklad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...