Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

A4 2.8 quattro Tiptronic - Nierówne przyspieszanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Zauważyłem dzisiaj jedną ciekawą rzecz:

Kiedy jadę na 5 i chce zacząć wyprzedzać, dodaję gazu i wtedy skrzynia zrzuca na bieg 4 powiedzmy na 2700 obr/min i wtedy..... auto zamiast od razu przyspieszać spada obrotami na 2500 obr/min i dopiero zaczyna przyspieszać!

Po redukcji zamiast od razu ciągnąć, obroty spadają o ok. 200 i dopiero zaczynają rosnać wraz z prędkością. Trwa to oko 1-2 sek. W tym czasie auto jest właśnie takie zamulone strasznie.

Ot ciekawostka. Tak jakby spadło ciśnienie z konwertera.

 

Witam!

 

Kupiłem drugą skrzynię i jestem po wymianie sterownika hydraulicznego ... niestety nie zmieniło się nic! Auto po raz kolejny dostało nowy olej (stary był czysty, bez upiłków itp) Nie ma żadnej różnicy po tej wymianie, także nie wiem czy nie zostałem z 2 dobrymi skrzyniami ZF 5HP19 ECB. Zaczynam się zastanawiać, że to chyba jednak nie jest skrzynia. Auto w skrzyni nie wykazuje błędów, natomiast w końcu pojawiły się błędy w silniku:

17544 P1136 - regulacja długookresowa paliwa, bieg jałowy, rzad cylindrów 1, mieszanka za uboga,

17536 P1128 - regulacja długookresowa paliwa, ogólny zakres obrotów/obciążenia, rzad cylindrów 1, mieszanka za uboga,

17538 P1130 - regulacja długookresowa paliwa, ogólny zakres obrotów/obciążenia, rzad cylindrów 2, mieszanka za uboga,

Domyślam się, że jest coś nie tak z układem paliwowo-powietrznym.

Przepływke wymieniłem, przepustnica była czyszczona i adaptowana parę razy, sondy zmieniały wartości od 0-1 V.

Ktoś przerabiał temat tych błędów i wie gdzie szukać? Może ten brak mocy jest związany z tym i przez to są te falowania i spadki mocy?

 

Jest to możliwe, że blędy te wyskoczyły przez gaz. Podczas ustawiania mapy gazowej, zeszliśmy z mnożnikiem tak nisko, że autem zaczęło telepać...wtedy pewnie zapisało te błędy. Usunąłem je, na razie nie wyskoczyły ponownie. Zastanawia mnie nadal jednak czemu audi jest slabsze, kiedyś mechanik zwrócił uwagę na pracę sondy lambda, że coś jest nie tak. Wczoraj zrobiłem pomiar i w bloku 033 wyglądało to nastepująco:
0025.00%
0000.09V
0016,40%
0000.20V
Rozumiem, że to wartości sonda lambda z 1 rzędu (u góry) i z 2 rzędów cylindrów (niżej) ? nawet jak te wartości się zmieniały to ta wyżej zawsze była praktycznie 2x większa... nie wiem jak to rozumieć? Ktoś umie to zinterpretować. Pomiar na postoju.

 

http://www.directupload.net/file/d/4120/zwmquhdm_jpg.htm

 

Witam,

Problem tkwił w sterowniku silnika. Miał poprzepalane styki w środku w niektórych sekcjach. Sterownik naprawiony, mechanik kazał mi wymienić dodatkowo cewkę. Efekt 187 KM zmierzone na hamowni, 9 sek do 100 km i fajne elastyczne auto. Jakby ktoś miał problem ze sterownikiem, chętnie dam namiary na człowieka, który ogarnie to w parę godzin.

 

Dodatkowo powodem falowań, wyższego spalania, braku mocy na niższych obrotach był REDUKTOR GAZU.  Był nieszczelny przy wyjściu do podciśnienia w kolektor ssący, przez co auto jadąc na gazie dostawało gaz do wtryskiwaczy i zostawało zalewane dodatkowo gazem prosto w kolektor. Na benzynie niestety też podciśnienie "wysysało" dodatkowo gaz z parownika i dawało go w kolektor. Auto jak było rozgrzane, dość ciężko odpalało, przez to że gaz znajdował się w kolektorze.

W tej chwili samochód jest po wymianie parownika i wszystko działa jak należy! Zero wcześniejszych objawów. Jest dynamiczny i fajnie ciągnie z dołu.

Nie wiem jeszcze jak ze spalaniem będzie, ale gazownik mówił, że przez 100 km jazdy auto potrafi sobie nawet do 2 L gazu zassać dodatkowo, do tego problemy z mieszanką i ciągne zmieniająca się mapa gazowa.

Także, jeżeli macie auto w gazie i coś zaczyna się dziać, lepiej na początku przed wymianami przepływek, konwerterów itp. sprawdzić dobrze stan instalacji. Niestety takie uszkodzenie nie jest łatwe do wykrycia, bo na kompie wszystkie parametry wychodzą dobrze. Najlepszy test to szklanka wody do której wkładamy wężyk podciśnienia z parownika.

Dzięki Koledzy za zainteresowanie tematem i pomoc merytoryczną. Wiele się dzięki temu nauczyłem!

Edytowane przez BambikSb

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...