Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.9 TDI 110KM - szarpanie silnikiem na niskich obrotach


wooks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowy, zaczynam "swoją przygodę" z Vagiem. Mam A4 B5 1.9 TDI 110KM. Rok 1996. Mam kilka problemów z autem.

1. Silnikiem na wolnych obrotach szarpie, obroty skaczą. Dźwięk przypomina kilo gwoździ w betoniarce. Po dodaniu gazu jest już "lepiej" ale spadając obroty nie spadają przy końcu równomiernie tylko skokowo. Vagiem podniosłem minimalne obroty niemal na maksa, ale silnik dalej skacze.

Silnik wysypuje błąd:

00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Co może być tego przyczyną? Czy badając blok 003 egr powinien stać ciągle na 59,8% czy tak jak jest tam napisane ruszać od 4-84%? Bo u mnie stoi na tych 59% i wartość zmieni się dopiero gdy np dodam gazu. Dowód -> http://vaglog.pl/log_195402.html
2. Zegary oraz przyciski na desce nie mają podświetlenia. W zegarach świeci się tylko licznik przebiegu, na desce przycisk awaryjnych oraz po włączeniu jest kontrolka podgrzewanych szyb. Panel klimy również się świeci. Przyciski na drzwiach się świecą. Wszystkie światła zewnętrzne również się świecą (tablica rejestracyjna również) Bezpieczniki sprawdzałem i są ok. Gdzie szukać przyczyny? Nie sądzę aby nagle spaliły się wszystkie żarówki, to raczej niemożliwe.
Czy vagiem jakoś sprawdzić/wymusić podświetlenie? Błędów żadnych nie wykrywa.
3. Centralny zamek nie działa. Pompkę wyjmowałem, po podłączeniu w domu działa, pompuje. Jeszcze niedawno czasami central zadziałał. Dodam tylko że centralny nie ma pilota a tylko poprzez przekręcenie kluczyka (nigdzie nie znalazłem nawet informacji że wychodziły wersje bez pilota, ale cóż. Taką posiadam) Oświetlenie z podsufitki działa tylko po włączeniu ręcznym, po otwarciu drzwi ciemno. VAG z centralnym zamkiem nie chce się połączyć.
Z góry przepraszam jeśli nie ten dział, ale nie chciałem wszystkich 3 problemów rozkładać na 3 osobne wpisy więc dałem tutaj. Jeśli błąd to oczywiście poprawię.
Proszę o pomoc :)
Edytowane przez wooks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną błędu 575 jest zbyt duze cisnienie doładowania auto nie wpada w tryb awaryjny jak depniesz na trzecim biegu na 4 tys obrotów powodem może być zapieczone lopatki w turbo , zawor n75 zeby zdiagnozować trzeba zrobić komplet logów w dziale diagnostyka vag jest opisane co i jak.

Natomiast cos do licznika nie pamietam czy są tsm diody czy wymienne żarówki sprawdzales to ?

Nastepnie pompka centralnego j a k przekrecasz kluczyk słychać ze pompuje strona od kierowcy otwiera się z kluczyka ?

Jeszcze jedno przewody w drzwiach nie sa zalamane w tej harmonijce

Jeszcze powracając do szarpania i praca nie równa silnika powodem może być zabrudzony nastawnik w pompie wtryskowej po logach wyjdzie czy to ta przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, nie wiem gdzie można dokonać logów dynamicznych bo mocy tutaj trochę brakuje szczególnie z dołu więc zajmie mi to z 5km pewnie a gdzie znaleźć tyle pustego asfaltu :P ale postaram się zrobić.

Co do zegarów to czytałem że są to żaróweczki, myślałem żeby trochę po druciarsku jakoś na stałe podłączyć je do zasilania np z zapalniczki. Dało by radę?

Co do centrala. Nie nie pompuje. Wcześniej jak czasem się otworzył to było słychać pompowanie. Więc to raczej nie wina przewodów, chyba że elektryczny od zamka jakiś idzie.

Nastawnik w pompie, a czytałem coś o złym kącie wtrysku. VAG-COMem mogę to sprawdzić?

Co do trybu awaryjnego to wczesniej było tak że po przekroczeniu 3k obrotów odcinało mi moc wyskakiwała kontrolka i zostawała za mną biała chmura. Jeszcze wcześniej było tak że przy przyspieszeniu były skoki doładowania. Było czuć jak turbina się otwiera i zamyka co kilka sekund. Ale teraz na takie rzeczy nie mogę narzekać.

Czy może to być problem z wężykami podciśnienia?

Edytowane przez wooks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pompka nie pompuje trzeba zobaczyć czy dochodzi napięcie jeśli tak to jest do wymiany koszt od 140 zł wymieniałem parę dni temu co szarpania kąt wtrysku nie ma nic wspólnego albo nastawnik albo wtrysk sterujący dlatego pisałem że po logach wyjdzie nie ma spotów w twoim rejonie żeby Ci ktoś pomógł kąt wtrysku można sprawdzić w Bs gr 0 drugie pole ale to nie w tym problem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiej firmy masz licznik? bo były dwie firmy, w jednym jest większość diod a druga większość żaróweczek, wybij sobie z głowy jakieś druciarskie podłączanie żaróweczek, bo więcej ci z tym zejdzie niż z ogarnięciem przyczyny problemu

odkręć licznik, dwie śrubki, i po wpinaj wtyczki bo może któraś się wyczepiła, jak już go wyjmiesz możesz wszystkie żaróweczki po spr, z demobilu dokupisz sprawne

sterownik od centralnego masz w bagażniku w rogu za światłem od strony pasażera ze 20cm poniżej, tam też wtyczka lubi się odpiąć albo może cały sterownik pływać w wodzie, wysusz gąbkę i wszystko w koło najlepiej na noc odpal farelkę by wysuszyć

skoro auto słabo się odpycha i nie równo pracuje zrób komplet logów statycznych, basic setting i dynamiczne na 3 biegu od 1000obr do 2500obr skoro do 4000obr jest problem, po każdym logu gaś sinik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba użyć oczu, będzie pisać UK-NSI(podświetlenie led) albo VDO(żaróweczki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...