Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Syczenie przy podszybiu oraz wewnątrz samochodu


MurzynDDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!



Mam problem w audiczce a dokładniej przy odpaleniu silnika po jakichś 20-30 sekundach zaczyna syczeć coś przy kierownicy oraz przy podszybiu z zewnątrz od strony kierowcy, jakby powietrze uciekało. Przy skręcaniu kierownicą syczenie ustaje. Z początku myślałem, że to płyn wspomagania lecz nic nie pomogło wymieniłem i problem nadal ten sam.



Byłem u mechaników w moim mieście i oto co zdiagnozowali:



Pierwszy mechanik nawet nie wziął auta do szczegółowych oględzin i stwierdził, że jest do wymiany lub regeneracji maglownica.



Drugi stwierdził, że wspomaganie działa w porządku i nie ma co przejmować się tym syczeniem.



Trzeci stwierdził, że należy wymienić pompę bo nie podaje ciśnienia.



Czwarty (najbardziej taki wiarygodny) uznał, że to nie jest na pierwszy rzut oka maglownica, być może pompa i mówił, że nie chce mydlić oczu, mam przyprowadzić auto po nowym roku a dokładnie po 9 grudnia (bo mają urlop) i na spokojnie zobaczy co poszło.



Wczoraj poświęciłem trochę czasu i przysłuchiwałem się gdzie najgłośniej słychać to syczenie no i wydaje mi się, że najbardziej słychać z zewnątrz tam gdzie jest serwo hamulcowe, no i na upartego poszukałem jeszcze kolejnego serwisu i znalazłem. Mechanik popatrzył powiedziałem jemu co i jak i stwierdził, że to może być serwo i miał je zmienić, lecz po 3h dostałem telefon, że niby rozebrał wszystko i to nie serwo lecz przy maglownicy coś syczy i mówił, żebym się tym nie przejmował bo maglownica jest sucha, nie ma luzów i wspomaganie dobrze chodzi. Więc jak nie chce słyszeć tego okropnego syczenia to może mi wymienić maglownice (500 zł magiel + 200 robocizna).



I co ja mam teraz myśleć? Każdy mówi inaczej, wydaje mi się, że magiel może być sprawny, skoro normalnie wspomaganie chodzi można kręcić palcem oraz nie ma nigdzie wycieków bo nie ubywa ze zbiorniczka olej wspomagania.



Na YouTube wrzuciłem filmik (musicie się przysłuchać dobrze), zobaczcie jak to syczy może mi coś poradzicie? Zostało mi poczekać do 9 i pojechać do tego mechanika najbardziej wiarygodnego.



Filmik:





O to się rozchodzi, że nie chcę naciągać się na koszty bo jeśli zmienię magiel a przyczyną usterki będzie pompa lub coś innego? Kasa pójdzie w błoto a mechanik nie zrobi mi za free kolejnego podzespołu.



Pozdrawiam i czekam na wasze odpowiedzi!



Pozdrawiam!


Edytowane przez MurzynDDZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij na początek pasek z pompy wspomagania i zobacz czy dalej będzie syczeć jeśli tak to zostaje maglownica choć nbie spotkałem się z takim przypadkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to ci pompa siada już na 1 nasłuch słychać ją jak syczy ...wystarczy że kręcisz kierą to już masz dowód na to że to jest to ... Maglownica na bank nie moim zdaniem to jest pompa ... pozdro ...

Jak zrobisz daj cyne zobaczymy co było faktyczną przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij na początek pasek z pompy wspomagania i zobacz czy dalej będzie syczeć jeśli tak to zostaje maglownica choć nbie spotkałem się z takim przypadkiem

Czyli muszę zdjąć cały pasek klinowy?

Kolego to ci pompa siada już na 1 nasłuch słychać ją jak syczy ...wystarczy że kręcisz kierą to już masz dowód na to że to jest to ... Maglownica na bank nie moim zdaniem to jest pompa ... pozdro ...

Jak zrobisz daj cyne zobaczymy co było faktyczną przyczyną

Mam nadzieję, że to będzie pompa. Ale dziwne, że wspomaganie normalnie chodzi bez zarzutu... I syczenie ustępuje po skręceniu kierą.

Edytowane przez MurzynDDZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdejmij pasek ja mam na przyszły rok magiel do roboty mam delikatny luz ale żadnego syczenia nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdejmij pasek ja mam na przyszły rok magiel do roboty mam delikatny luz ale żadnego syczenia nie ma

Czyli na zdjętym pasku normalnie mogę odpalić silnik? Jak go w ogóle zdjąć bo nigdy tego nie robiłem w sumie.

Ale czy to w ogóle będzie miało sens? Bo skoro pompa nie będzie działać no to w sumie magiel nie będzie zasilany przez pompę to raczej jakby pompa była w porządku a magiel nieszczelny to i tak nie będzie syczeć bo nie będzie miał ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź odłącz na dobry początek pompe vacum tzn ściąg wężyk i czymś zaślep ją. Mi to nie wygląda na pompe wspomagania bo syczenie ewidentnie słychać z okolic podszybia. Dziwne jest to ze ustępuje przy kręceniu kierą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...