Mario1991 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 (edytowane) Witam bylem ostatnio u miechanika poniewaz zaswiecila mi sie kontrolka check engine i po podpieciu komputera pokazalo nastepujace bledy wiec prosze o analize bo mi to nic nie mowi... Pozdrawiam Pacjent : A4 B7 2.7 TDI 180 PS z DPF-EM P242A - Obwód czujnika temperatury spalin blok 1 czujnik 3 - czy w diesle maja sonde lambda? mechanik mowi ze to moze byc sonda lambda,natomiast 2 mowi ze w tym modelu chyba nie ma sondy lambda(jezeli jest to gdzie sie ona znajduje?)... P1018 - Zawór sterujacy dlugoscia kolektora dolotowego (blok2) / nie osiagnieto dolnego limitu - ? P1573 - Lewy elektrozawór poduszki zawieszenia silnika, przerwa w obwodzie... Czy to moze być lewa poduszka silnika? Dodam że wydaje mi sie ze zwiekszylo mi sie zuzycie paliwa i diesel lub olej prawie ze cieknie mi wydechem,cale wydechy mam mokre i czarne(komputer nie pokazywal niskiego stanu oleju wiec chyba diesel?)- czy to moze miec zwiazek z sonda lambda jezeli taka wystepuje w moim aucie Pozdro dla znawców Edytowane 27 Stycznia 2015 przez Mario1991
alfar Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 P1573 - na ten błąd na razie nie patrz, jak masz nierówną pracę silnika, to jak zatelepie silnikiem, to poduszka nie daje rady wytłumić drgania i wali błędem, miałem to jak wypadały mi zapłony, a poduszka była dobra P242A - tu może być to samo, jeżeli to sonda na wylocie, to w przypadku zbyt bogatej mieszanki masz takie dziwne błędy, u mnie waliło błędem, że katalizator do wymiany, za niska wydajność. Wg mnie zajmij się najpierw tym - P1018, tu wygląda, że albo klapa kolektora nie chodzi poprawnie lub czujnik potencjometryczny masz uwalony. Grzebałeś coś przy dolocie ? ściągałeś go ? Jeżeli tak to możesz mieć źle założony. Masz w tym silniku zmienny układ dolotu ? w sensie, że w zależności od ułożenia klapek w dolocie, masz dłuższy dolot lub krótszy ? Niech ktoś zaznajomiony z silnikiem odpowie. Jeżeli odpowiedź brzmi tak, to tam bym szukał przyczyny.
Mario1991 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2015 Sciągałem tylko i czyscilem przepustnice... ale check engine świecił mi się przed zdjeciem.. dla tego zdjelem przepustnice bo zauwazylem ze jest zabrudzona.....( w 1 pukncie na niej jest wypustek z wglebieniem i tam jest smar...) przez pierwsze pare minut po odpaleniu silnikakomp pokazuje mi ze auto pali 15-40 nigdy tak nie mialem....... a potem i tak duzo wiecej pali... przy bardzo spokojnej jezdzie 10litrow gdzie zawsze mialem spalanie 6 ... mam zalozone nowe koncowki wydechów i sa cale zapieprzone Nie wiem czy mam zmienny układ dolotu .... Wg mnie zajmij się najpierw tym - P1018, tu wygląda, że albo klapa kolektora nie chodzi poprawnie lub czujnik potencjometryczny masz uwalony. Grzebałeś coś przy dolocie ? ściągałeś go ? Jeżeli tak to możesz mieć źle założony. Masz w tym silniku zmienny układ dolotu ? w sensie, że w zależności od ułożenia klapek w dolocie, masz dłuższy dolot lub krótszy ? Niech ktoś zaznajomiony z silnikiem odpowie. Jeżeli odpowiedź brzmi tak, to tam bym szukał przyczyny.
alfar Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 jak sciągałes przepustnice to pasuje zrobić adaptację https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=vcds%20adaptacja%20przepustnicy
Mario1991 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2015 Prubowalem zrobić(mam skaner VAG 5053 ITS ) ale wyskakuje informacja ze funkcja nieobslugiwana... czy przepustnica nie adaptuje się sama w tym modelu? jak sciągałes przepustnice to pasuje zrobić adaptację
szogun0 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Jaka adaptacja przepustnicy? To się w benzynie robi.
Mario1991 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Podłączałem znowu skaner i postanowilem usunac bledy i ten blad darady usunac :(Zawór sterujacy dlugoscia kolektora dolotowego (blok2) / nie osiagnieto dolnego limitu) lecz powraca po jakims czasie natomiast blad P242A Exhaust gas temperature sensor 3 circuit bank 1 jest nie do skasowania... czyli mam rozumiec ze sonda lambda do wymiany? gdzie ona moze sie znajdowac bo zagladalem pod auto i nic nie widze....(nie mam kanalu wiec slaby dostep)
alfar Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Jaka adaptacja przepustnicy? To się w benzynie robi. Ups, pominąłem opis TDI Przepraszam, moje niedopatrzenie.
Mario1991 Opublikowano 2 Lutego 2015 Autor Opublikowano 2 Lutego 2015 Byłem u mechanika i jezeli chodzi o pierwszy błąd czyli : P242A - Obwód czujnika temperatury spalin blok 1 czujnik 3 to przyczyną był przerwany(mechanik mowi ze przegryziony przez przez jakas lasice czy cos przewod)przewód czujnika temperatury spalin który znajduje sie na układzie wydechowym.... po tym zostaly usuniete wszystkie bledy i jak na razie jest ok.... pojerzdzę trochę i zobaczymy czy to było tylko to.... jezeli cos sie zmieni to napisze o tym..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się