k4mi1 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) Z racji tego, iż w moim A4 z 95 roku nie ma 3 stopu postanowiłem go dokupić i zainstalować. Dzisiaj włożyłem na miejsce fabryczne używany oryginał a przewody dolutowałem do lewej lampy stop (brak u mnie fabrycznej wtyczki). Wszystko ze stopem działa jak należy tyle że teraz cały czas świeci się na Fisie "Brems licht" czyli komunikat do świateł stop i pytanie brzmi co zrobić żeby tego komunikatu nie było?? Edytowane 15 Lutego 2015 przez k4mi1
POWER-KRIS Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Moduł kontrolny świateł ma za zadanie kontrolować stan żarówek światła stop, świateł pozycyjnych i świateł mijania. Dokładnie, to porównuje on pobór prądu strony lewej i prawej oświetlenia. Jeżeli w momencie pracy żarówek przepali się któraś z nich, to moduł zaraz wysyła informację do licznika o przepalonej żarówce. Linie kontrolne między zegarami i modułem są dwie. Jedna to tylko światła stop, a druga to pozostałe oświetlenie. Więc jeżeli, przepali się żarówka stopu, to informacja brems licht lub Stop (w zależności od ustawionego języka w liczniku) nie powinna zgasnąć dopóki nie wyrówna się poboru prądu po obu stronach samochodu, czyli nie wymienimy żarówki. Pozostała kontrola oświetlenia aktywna jest tylko przy załączonych światłach. Jeżeli przepali się np tylnia żarówka świateł pozycyjnych, to po wyłączeniu świateł błąd na wyświetlaczu powinie zniknąć. Coś w ten deseń, ale obciazyles jedna stronę dodatkowa lampa i zonk. Chyba że w b5 tak nie jest, a nie wiem. Jeszcze przekaźnik stopu mógł yebnac lub przy pedale.
k4mi1 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 No właśnie domyślałem się że tak jest tylko pytanie brzmi jak rozwiązać problem aby to działało jak fabrycznie?
POWER-KRIS Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) Moje kombinacje są zawsze po najprostszej linii.Podzielić lampę stopu na dwa obwody i podłączyć do obu lamp. Lub obciążyć drugą dodatkowa żarówka. Ewentualne spróbować ja zasilić przez mostek prostowniczy czyli diody. Gdzieś coś ze po naciśnięciu pedału powinna zgasnac to ok. Najpewniejsza opcja to z lampy zasilić jakiś przekaźnik.A nim lampę biorąc plus z akumulatora lub podświetlenia bagażnika. Ewentualnie zmienić w 3stopie żarówki na diody Led. Sporo rozwiązań i kilka experymentow. Ale da się.[emoji12] + z mijania to twój ze stopu, przetwornica to twoja 3 lampa stop . Edytowane 16 Lutego 2015 przez POWER-KRIS
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się