Skocz do zawartości

k4mi1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O k4mi1

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A6 C6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    BPJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia k4mi1

0

Reputacja

  1. Jak powinny pracować te zaworki bo ostatnio musiałem podmienić postawę filtra bo się pociła i przy demontażu ukruszył się kawałek kołnierza... Kupiłem używaną z 2.0tfsi z a3 i zauważyłem że jak są 3 zawory to prawy chodził lekko, środkowy ciężej, a lewy dość twardy pod palcem. Czy to jest ok, a może wszystkie powinny pracować tak samo bo po przeczytaniu tego wątku już zgłupiałem ;P i nie wiem czy kombinować z nową podstawą.
  2. k4mi1

    Oil catch tank zamiast pcv

    Dzisiaj zajrzałem pod maskę i przeanalizowałem montaż PCV delete kit. Wnioski są takie że zaślepiając miejsce zaworu PCV i dojście do dolotu mamy odcięte dojście gorących par oleju bezpośrednio do kolektora dolotowego (przyczyna nagaru na zaworach i w kolektorze). Drugie ujście par oleju i ciśnienia znajduje po się stronie kolektora wydechowego pomiędzy przepływomierzem a wirnikiem turbiny (teraz już wiem skąd tam miałem parę kropel oleju jak to rozbierałem). W tej sytuacji gorące pary są przepuszczane przez turbo a następnie intercooler gdzie są chłodzone i pewnie będą się skraplać. Hmm pytanie teraz brzmi jak to się ma do dłuższego dystansu - czy nie ma wpływu na turbo (zwiększonego bo normalnie idą tam jakieś pary oleju). Czy jedyną konsekwencją jest nagromadzenie się skroplin oleju w okolicy intercoolera. Edit: Przeanalizowałem ten temat chyba lepiej zastosować zewnętrzny separator oleju ze zbiornikiem aby nie syfić w dolocie od samego turbo. Znalazłem fajny filmik jak goście montują taki z PCV delete kit (dostosowany po wierceniu i gwintowaniu - zaślepki z 3 króćcami są trudniej dostępne i dużo droższe...) : Doszedłem do wniosku że chyba kupię zaślepkę na aliexpress za ok. 70pln i ją dostosuję , oil catch tank też ok.70zł. Gotowe takie zestawy kosztują ok. 300$ więc myślę że warto się pobawić. Pytanie tylko jaki oil catch tank byłby najlepszy (pojemnościowo i wygodny użytkowo). Edit 2: Udało mi się znaleźć ciekawy gotowy zestaw z polski w cenie 389zł po wpisaniu w google "Oil Catch Tank 2.0 TFSI" no i nie powiem wydaje się to być ciekawa opcja ze względu na gotowość zestawu do montażu i braku oczekiwania na paczkę z ali...
  3. k4mi1

    Oil catch tank zamiast pcv

    Nie zauważyłeś żadnych wycieków, zwiększenia spalania oleju, czy jest różnica w pracy silnika (podczas jazdy lub na biegu jałowym - jak się zachowuje silnik po otwarciu korka wlewu oleju na biegu jałowym?). Czyli nadmiar ciśnienia idzie do turbo?
  4. k4mi1

    Oil catch tank zamiast pcv

    Przymierzam się do czyszczenia kolektora dolotowego i zaworów w swoim A6 C6 2.0tfsi i po przeczytaniu tego wątku zastanawiam się na wywaleniem zaworu PCV... Zastanawia mnie jednak jedna rzecz, której nie byłem wstanie jednoznacznie znaleźć w forach lub filmach, a mianowicie samo zaślepienie dla dolotu (same plusy - brak par oleju czyli syfu...). Ale skoro PCV naturalnie ma oddawać nadmiar ciśnienia do dolotu to gdzie się ono potem podziewa i z jakim skutkiem? Ktoś pisał o jakim innym zaworze... - prosiłbym o opisanie tego dokładniej. No i pytanie jakie mogą być konsekwencje po usunięciu ujścia ciśnienia do dolotu? Z tego co sprawdziłem w necie taki zestaw do zaślepienia kosztuje tyle co nowy zawór..., więc warto się nad tym zastanowić szczególnie jak jest do wymiany.
  5. k4mi1

    Jaka instalacja do 2.0 TFSI

    Od 1.5 roku posiadam założoną instalację IV generacji dostosowaną do silnika z wtryskiem bezpośrednim (ciągły dotrysk benzyny na poziomie 10-20% zależnie od obciążenia i obr. silnika - sterownik ROMANO). Działa bardzo dobrze, jeżeli chodzi o spalanie to jest na poziomie od 8,5 (delikatna jazda w trasie) do 12 l LPG (jazda po wawie bez oszczędzania lub dynamiczna jazda w trasie) + 1-2 l PB. Nigdy nie spalił mi więcej niż 12l LPG , jak coś to rosło spalanie PB od dynamicznej jazdy (wysokie obroty), myślę że duża zasługa takich wyników to płynna jazda i skrzynia multitronic (super komfort ;P)
  6. Albo jeszcze inna opcja u mnie jest wszystko ok ale na postoju słychać lekkie pukanie przy ruszaniu kierą - przyczyną jest to że przekładnia kolumny idąca do magla dostawała w du.. bo ktoś kręcił kierą na zgaszonym motorze, a to robi swoje i są luzy na dyszlu od kiery...
  7. Ja proponuję wymianę oleju w skrzyni, ja dzisiaj wymieniłem i w samochodzie jest o wiele wiele ciszej... a jeszcze dobrze się to nie wysmarowało nawet nowym olejem. Nawet biegi wchodzą lżej i precyzyjniej . Do 1.8 potrzeba ok. 2,4l oleju 75W90 syntetic, jeżeli chodzi o klucze to do wlewu imbus 17, a spust gwiastka spline (12 zębów) o wymiarze 16 jak dobrze zapamiętałem.
  8. k4mi1

    Problem z odpaleniem 1,8 125km

    Inna opcja to skorodowana wtyczka pompy paliwa (z lat oring parcieje i pęka)
  9. k4mi1

    Drgania klimy

    Na jesień wymieniałem łożysko klimatyzacji i rolkę napinacza (plastikowy zamiennik) i wiadomo w zimie jej nie używałem (nie włącza się poniżej 2'C). Teraz gdy zaczęło się robić ciepło to zacząłem jej znowu używać, chłodzi ekstra lodem po kilku sekundach od włączenia. Jednak pojawił się pewien problem a mianowicie jak odpalę klimatyzację to na biegu jałowym czuć i słychać wyraźne drgania (po wyłączeniu nic), podczas nawet niewielkiego podniesienia obrotów drgania i dźwięk ustają. Dla mnie to brzmi niepokojąco, bo jak wiadomo coś jest nie tak a lepiej uniknąć ewentualnego uszkodzenia klimatyzatora lub innego elementu. Co może być przyczyną tego problemu? Wymieniona rolka (plastikowy zamiennik) czy może coś innego (zastanawiałem się nad założeniem oryginalnej z przeprasowanym łożyskiem)? Edit: Rozebrałem dzisiaj napinacz i okazało się, że zamiennik jest sprawny i nie w nim leży problem. Pomimo tego zmieniłem rolkę na oryginalną (tyle że z wyczyszczonym i przesmarowanym łożyskiem). Problem bez zmian nie ustąpił zatem wniosek jest taki, że przyczyną musi być coś w sprężarce (sprawdzałem łożysko koła pasowego - bez zastrzeżeń). I tutaj pytanie brzmi co może niedomagać w sprężarce powodując stulanie/terkotanie i drgania?? Są w środku jakieś łożyska lub może to być wina jakiegoś zaworu który się nie otwiera czy jak? Bo to terkotanie ustanie po podniesieniu obrotów na biegu jałowym już od 1100-1200. Sprawdziłem jeszcze dzisiaj błędy i są dwa na klimatroniku: 603 Siłow.klapy przestrzeni dol./odmraż.-V85 zablokowany lub brak napięcia 1274 Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71 zablokowany lub brak napięcia Wydaje mi się że są one chyba niezwiązanie z moim problemem. Proszę o pomoc i czekam na opinie :/
  10. k4mi1

    Dziwna Praca Silnika

    A czy zalanie go olejem syntetycznym przy przebiegu 267k nie będzie strzałem w kolano że silnik się rozszczelni w końcu ma 20 lat, chociaż wszystko wskazuje na oryginalny przebieg?
  11. k4mi1

    Dziwna Praca Silnika

    Podepnę się do tematu, a mianowicie u mnie czasami silnik też potrafi klekotać jak diesel - nie jest to w jakiś jednoznaczny sposób regularne. Mianowicie czasami jak go odpalę na zimnym silniku (nie zawsze, jak było trochę ma - to częściej abstrahując od oleju półsyntetycznego) jak dodaje się lekko gazu żeby chociaż trochę żeby się obroty podniosły (jak na ssanie) to od ręki ustaje. Jak się przejadę do zagrzania motoru to wszystko gites, jak zostawię go np na 10-15min idąc do sklepu to pomimo zagrzanego silnika też klekocze chyba że lekko podnieść obroty - dopiero po kolejnym przejechaniu się kawałka sprawa znowu znika. Tutaj się domyślam, iż przyczyną może być słabe smarowanie. Tylko czy czyszczenie czy wymiana pompy (u mnie olej po przejechaniu ponad 4k. nadal jest bardzo czysty ledwie ciemniejszy i widać bardzo malutko nagaru - sam się dziwię czystością). Jak myślicie?
  12. Sam kupiłem zestaw i będę go montował jak zrobi się cieplej - w Audi stosujemy sterowanie "-".
  13. No właśnie domyślałem się że tak jest tylko pytanie brzmi jak rozwiązać problem aby to działało jak fabrycznie?
  14. Z racji tego, iż w moim A4 z 95 roku nie ma 3 stopu postanowiłem go dokupić i zainstalować. Dzisiaj włożyłem na miejsce fabryczne używany oryginał a przewody dolutowałem do lewej lampy stop (brak u mnie fabrycznej wtyczki). Wszystko ze stopem działa jak należy tyle że teraz cały czas świeci się na Fisie "Brems licht" czyli komunikat do świateł stop i pytanie brzmi co zrobić żeby tego komunikatu nie było??
  15. U mojego brata w A4 B5 1,6 są tarcze 280mm pełne i tak aby włożyć u niego np tarcze 288m wentylowane potrzebne będą także zaciski i jarzma. A u mnie jest 288mm też pełne i jeżeli chciałbym założyć wentylowane potrzebne będą jarzma i zaciski czy tylko jarzma?? A i wymiana na wentyle będzie odczuwalna tylko przy rozgrzanych hamplach ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...