Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 b7 TFSI ciśnienie oleju i gruchotanie silnika


Misza777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam audi 2,0 Tfsi b7 niedawno zaświeciło sie ciśnienie oleju i silnik zaczoł gruchać po zgaszeniu i włączeniu było wszystko ok, jeżdziłem tak miesiąc pojawił sie taki sam problem, ciśnienie oleju i silnik gruchocze, gdy zapaliłem przez chile gruchotało i przestawało, dałem samochód do mechanika i u niego było wszystko ok tylko śieci sie teraz chek engine i mechanik mówił że komputer pokazuje coś na rozrządzie , olej sie nie śweci silnik pracuje idealnie, miałem zalany olej ligly moly ale połroku temu rozwalilem miske olejową i wlali mi w serwisie castrola niewiem czy to ma jakiś związek, jak go kupiłem zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju ale bez gruchotania wymieniliśmy czujnik i było ok, niewiem co robić mechanik mówi że to może pompa sie zaciera i żeby zacząć od tego....Pomóżcie:embarrassed:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatek manometr i sprawdzenie cisnienia oleju na zimnym i goracym silniku

jak bedzie za niskie trzeba sciagac miche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak gruchotało to możliwe że napinacz i koło zębate pompy olejowej, koniecznie napisz jak zrobisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu mnie to nie dziwi :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam audi 2,0 Tfsi b7 niedawno zaświeciło sie ciśnienie oleju i silnik zaczoł gruchać po zgaszeniu i włączeniu było wszystko ok, jeżdziłem tak miesiąc pojawił sie taki sam problem, ciśnienie oleju i silnik gruchocze, gdy zapaliłem przez chile gruchotało i przestawało, dałem samochód do mechanika i u niego było wszystko ok tylko śieci sie teraz chek engine i mechanik mówił że komputer pokazuje coś na rozrządzie , olej sie nie śweci silnik pracuje idealnie, miałem zalany olej ligly moly ale połroku temu rozwalilem miske olejową i wlali mi w serwisie castrola niewiem czy to ma jakiś związek, jak go kupiłem zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju ale bez gruchotania wymieniliśmy czujnik i było ok, niewiem co robić mechanik mówi że to może pompa sie zaciera i żeby zacząć od tego....Pomóżcie:embarrassed:

te gruchotanie występowało na biegu jałowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem nowy na forum, więc po pierwsze się witam, a po drugie potrzebuję pomocy.

Auto: A4 B7 2.0 TFSI 200KM quattro, 2006r. sedan, automatyczna skrzynia, sprowadzony z USA.

Jestem trzecim właścicielem w Polsce.

Miałem zdarzenie samochodem, podczas jazdy urwał mi się przedni lewy dolny wachacz. Ponieważ było zimno po zdarzeniu (do czasu przyjechania lawety) silnik cały czas pracował, aby chodziła klimatyzacja. Pracował normalnie. Jak przyjechała laweta, oczywiście nie dało się wjechać, ale wciągnęliśmy tyłem przy pracującym silniku. Było ok. Po zawiezieniu auta do mechanika, zostały wymienione wachacze. Auto odpalone i chodzi jak sieczkarnia. Po przejechaniu 20m włączyła się kontrolka "OIL PREASURE" (ciśnienie oleju). Czyli ciśnienie za niskie. OK, więc...

Wymieniona została szklanka (popychacz), bo była już strasznie wyrobiona. Nie pomogło. Wymieniony napinacz łańcucha. Nie pomogło. Mechanik jest w trakcie rozbierania miski olejowej i straszy mnie, że mogła się panewka obrócić i trzeba będzie nowy silnik.

Czy nasuwa się Wam co można jeszcze sprawdzić? Czytałem w temacie o "klekocie silnika", że można wymienić jakieś ringi w mechanizmie zmiennych faz rozrządu. Czy jak ze szklanki, czy też popychacza, jak zwał tak zwał, urwał się kawałek metalu to coś mógł uszkodzić? Jak tak to co? A może inne pomysły na zapalanie się kontrolki niskiego ciśnienia oleju?

Wcześniej wymienione zostały hydroregulatory (czy jakoś tak, w silniku 4 na cylinder). Podkładka pod klawiaturą. Oleju brał, bo co 1000km dolewałem, bo się kontrolka zaświecała.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

PS. Jak ktoś doprowadzi do naprawienia samochodu ma u mnie bardzo dobrą flaszkę.


Miska zdjęta. Pompa leżała na spodzie, łańcuszek porwany, pompa stoi, zębatek prawie brak.
Poszukuję pompy oleju z zębatkami, napinaczem i łańcuszkiem.
Pompa: 06B103535F
Napinacz: 06B115130A.

Silnik o kodzie BPG. Edytowane przez kerajek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, ze nie idzie jej kupić.. Poczytaj tematy niżej tam tez ktoś szukał.

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do Nosb-a .miał taki silnik po pożarze komory silnika. pompa na bank sie uchowała. (może jeszcze ma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam audi 2,0 Tfsi b7 niedawno zaświeciło sie ciśnienie oleju i silnik zaczoł gruchać po zgaszeniu i włączeniu było wszystko ok, jeżdziłem tak miesiąc pojawił sie taki sam problem, ciśnienie oleju i silnik gruchocze, gdy zapaliłem przez chile gruchotało i przestawało, dałem samochód do mechanika i u niego było wszystko ok tylko śieci sie teraz chek engine i mechanik mówił że komputer pokazuje coś na rozrządzie , olej sie nie śweci silnik pracuje idealnie, miałem zalany olej ligly moly ale połroku temu rozwalilem miske olejową i wlali mi w serwisie castrola niewiem czy to ma jakiś związek, jak go kupiłem zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju ale bez gruchotania wymieniliśmy czujnik i było ok, niewiem co robić mechanik mówi że to może pompa sie zaciera i żeby zacząć od tego....Pomóżcie:embarrassed:

te gruchotanie występowało na biegu jałowym ?

Witam, Pod¬acze sie do tematu. Mam w pewnym sensie podobna sytuacje, a mianowicie:

- Auto przy odpaleniu nie pokazuje zadnych bledow, nic nie dzwoni, trzeszczy, gruchocze, silnik pracuje plynnie

- gdy odjade autem i przejade kilkaset metrow i np zachamuje na skrzyzowaniu czasami (nie zawsze, zdarza sie to czasami bez jakiegos konkretnego schematu) zapala sie kontrolka "oil pressure"

- po "przegazowaniu" badz ruszeniu ze swiatel gdy obroty dojda do poziomu ok 1500-2000 komunikat "oil pressure" znika i praktycznie zawsze sie juz w danym dniu nie pojawia.

W aucie bylo zrobione:

- kilkakrotnie sprawdzenie cisnienia oleju manometrem i poprzez komputer (stwierdzono cisnienie na minimum lub nieco ponizej minimum

- wymiana czujnika cisnienia oleju

- wymiana oleju (castrol 5w30)

- zdjeta miska olejowa i sprawdzenie smoka (wszystko czyste)

Problem nadal sie pojawia dodatkowo zdazyla sie tez sytuacja ze pojawil sie komunikat:

- za wolne obroty

- zbyt uboga mieszanka

Na jednym z forow widzialem ze pisano o zaworze cisnienia oleju - o jego uszkodzeniu co moze objawiac sie takimi problemami (mowie o oil pressure).

Czy ktos z Was mial podobne problemy i znalazl rozwiazanie ?

Dzieki za jakakolwiek podpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audigrafit, jak szukasz to na ebay jest pompa, 300F.

http://www.ebay.co.uk/itm/2-0-TFSI-Oil-Pump-Balance-Shaft-VAG-GROUP-BWJ-06B103535F-VW-AUDI-SEAT-SKODA-/171769996392?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item27fe4a2468

Samo kółko to koszt 160 F, można kupić z łańcuchem. Ktoś to robi, dają gwarancję 12 miesięcy (nie wiem na jakiej zasadzie miałoby się to sprawdzać w razie awarii)

http://www.ebay.co.uk/itm/331530899873?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Napinacz, ślizg kupisz u dielera, koszt koło 150 zł na polskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem pompę na eBay, przyszła ze Stanów. Obecnie zrobione, wymieniony także napinacz przy pompie i przy łańcuchu. Jeździ :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to się dzieje, jak się zalewa gówno, albo nie wymienia oleju... :facepalm:

A mojej to juz uszczelka na filtrze nie trzyma i olej wali tam też, tragedia... Kółko od wałka balansująceg (to grube, ze sprężynką w środku) pękło na pół, sprężynka się wysypała... wszystko w misce.

Krawędzie ślizgów szlag trafił. Smok zaje...ny na maksa.

Także mam nadzieję, że po wymianie gratów góra będzie cała :grin:


Zawsze można zrobić tą pompę jak starą w 1.8T czy tak jak się przerabia w dieslach. I problem z głowy i taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo kiedyś zaświecala się kontrolka ciśnienia oleju przy dużych obrotach. Ale po zgaszeniau auta wszystko wracało do normy. Teraz jadąc spokojnie się zaświecila i po chwili auto zaczęło głośniej chodzić (rumotac). Zgasiłem ale po ponownym uruchomieniu świeci dalej. Co robić i co może być???? Miskę zdjąć i zobaczyć pompę i smok???? Czy może to być też turbina??

Edytowane przez motogrzech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozna zamiast orginalnej pompy ktorej koszt wynosi 5tys zl wlozyc inna ja taka mam i cena bardzo dobra( okolo 30% nowej) a wykonuje to np

ctr tuning zabrze

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moje pytanie brzmi , iczy silnik 2.0 TFSI posiada tylko jeden czujnik cisnienia oleju czy 2 , ponieważ padla mi pompa , została wymieniona razem z panewkami , , po zmierzeniu manometrem ciśnieenie jest dobre , czujnik został rowniez wymieniony , lecz po rozgrzaniu silnika dalej wyskakuje oil pressure ,czy moze pod okmpa trzeba pdlaczyc i usunac ten blad ,zeby juz nie wyskakiwal , prosze oo odpowiedz , olej zostal zmieniony na Moptul 5w40 pozdrawiam

dodam,ze był mierzony i na ciepłym i na zimnym , przed wymiana pompy na cieplym poakzywal 0

Edytowane przez Rozpoznany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...