Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie podczas jazdy automatem


ravkan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie wiem o co chodzi ale przy dokladnie 25km/h czuc wyraznie szarpniecie a nawet mozna to nazwac kopnieciem podczas jazdy, reszta biegow zmienia sie plynnie. Olej w skrzyni byl wymieniany 10k km temu, silnik auta to 1.8 rocznik 2000 przebieg 178000

Czego to moze byc przyczyna? Slyszalem ze wymiana sterownika i samego oleju pomaga ale olej sam byl nie dawno wymieniany. Wiecj juz sam nie wiem.

Dzieki za wszelkie wskazowki

Edytowane przez ravkan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zawsze czy tylko przed rozgrzaniem oleju?czy kopnięcie występuje przy powolnej jeździe?czy przy ostrzejszym przyśpieszaniu też?bo moim zdaniem to lock up się zapina. u mnie też jest coś takiego i tylko wtedy gdy jadę jak emeryt, a jak mocniej wciskam pedał do 3tys to już nie ma i płynnie się zapina. masz tipa czy pancerniaka?dodam że ja podejrzewam że u mnie to przez stary olej bo po sprowadzeniu nie wymieniałem bo mechanik powiedział że ładny czysty itd, ale już mam wszystko oprócz filtra i na dniach będę wymieniał.

Edytowane przez robitl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zawsze czy tylko przed rozgrzaniem oleju?czy kopnięcie występuje przy powolnej jeździe?czy przy ostrzejszym przyśpieszaniu też?bo moim zdaniem to lock up się zapina. u mnie też jest coś takiego i tylko wtedy gdy jadę jak emeryt, a jak mocniej wciskam pedał do 3tys to już nie ma i płynnie się zapina. masz tipa czy pancerniaka?

dopiero po 10minutach jazdy na zimnym silniku problem powraca, tak kopniecie jest wyczuwalne tylko podczas normalnej/jak emeryt jazdy, ale gdy ostrzej przyspieszam od 0km/h wydaje sie jakby zmienialo plynniej. nie mam tiptronica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja jak do tej pory po prostu ostrzej przyśpieszam do 3. bo to jest w momencie zapinania 3 biegu prawda? i na chwilę obroty rosną o później troszeczkę spadają. jeśli tak to normalna sprawa moim zdaniem, bo lock up to takie jakby spięcie na stałe skrzyni i silnika. a nawet jakby się coś działo to za 2/3tys będziesz miał remont skrzyni na kolejne 250tysięcy.

Edytowane przez robitl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja jak do tej pory po prostu ostrzej przyśpieszam do 3. bo to jest w momencie zapinania 3 biegu prawda? i na chwilę obroty rosną o później troszeczkę spadają. jeśli tak to normalna sprawa moim zdaniem, bo lock up to takie jakby spięcie na stałe skrzyni i silnika.

no dokladnie tak jest jak napisales ale dwa miesiace temu tego nie bylo i wszystko zmienialo sie plynnie cos przez zime musialo sie zj***c. sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to razem poczekamy na eksperta od tipów. u mnie(no właściwie u mojej narzeczonej) to przechodzi po tym jak olej się nagrzeje czyli wnioskuję że po prostu jest stary i jak się rozgrzeje to staje się rzadszy=szybszy. ale że u ciebie po 10km to powraca to mnie dziwi. a olej sam zmieniałeś? sprawdź stan może jest za mało. ja dosłownie za 2/3 dni zajmę się swoim to powiem czy wymiana i ewentualna stabilizacja stanu pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzedni wlasciciel zmienial olej w skrzyni, jak sie w ogole sprawdza stan oleju w automacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba mieć interfejs do odczytania temperatury bo sprawdza się w określonym zakresie temperatur. tu jest o mojej skrzyni ale u ciebie procedura wygląda podobnie(coś nawet piszą na początku o pancerniaku)http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=76853. nie wierz poprzedniemu właścicielowi, lepiej zmienić olej niż pakować w naprawę bo stary olej męczy skrzynię, a może niewłaściwy olej. filtr 100zł bardzo dobrej firmy i olej 200zł. jakbyś był z lublina to bym ci to za kratę piwa zrobił:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w sumie racja, wymienilbym ten olej w ASO ale co jak ten problem powroci i zostane z nowym olejem w skrzyni bez paru stowek i z ta usterka. jest jakas inna mechaniczna czesc ktora sie zuzywa z ubiegiem lat i jest pomijana przy zmianie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konwerter tzn sprzęgło hydrokinetyczne. ale kolego nie te objawy. nie polecam wymieniać w aso bo robią to tak samo jak wszyscy inni a wołają 2 lub 3x drożej. na sam początek lepiej wymienić olej bo to jest najtańsze. sprawdzić możesz też czy skrzynia nie ma błędów. olej to nie duże pieniądze ale jeśli na upartego będziesz chciał to po naprawie możesz użyć tego już wymienionego, ale tego nikt nie poleca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra daj znac tutaj czy wymiana oleju w twoim pomogla, jesli tak to tez lece odrazu wymieniac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a macie tak w Tiptronicu, że przy delikatnej jeździe, jak dodajecie gaz to czasem jest jakby taka dziura (nie ciągnie) i trzeba wtedy mocniej wcisnąć gaz?

Chyba, że to moment na granicy zmiany biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...