Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zimny strasznie kopci, przy 3k muł, nie ciągnie.


karaluch8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam tego typu problem że mój silniczek 1.9 tdi coraz gorzej to z nim. Problem jest tego typu, że ostatnio z rana tak zaczął kopcić że jakby stał w garażu to niebiesko by było. Dym koloru niebieskiego, dzieje się to jak jest zimny, później problem ustaje. Problem jest również w mocy, nie ciągnie, no po prostu nie ciągnie, 4 bieg, 1,5k obrotów, gaz do podłogi a on się ledwo zbiera... Rozrząd był wymieniany nie dawno, olej systematycznie zmieniany. Na stówkę mam do czyszczenia EGR, i pewnie dolot również, ściągałem wczoraj wąż od EGR i wkładałem palce, maź jakaś, smoła, ogólnie lipa. Jednak chciałbym posprawdzać takie rzeczy jak turbinę, przepływomierz itd. Kiedyś był problem, wrzucało się 3 bieg, gaz do podłogi, szarpanie itd. silnik wchodził w tryb awaryjny. Przegoniło się ją porządnie i do tej pory tak jeździ, raczej nie wchodzi w tryb awaryjny. Samochodem jeździ również mój ojciec, który ma lekką nogę, przez tak strzelając, 3 lata jeździł max 2-2,5 tysiąca obrotów. Strasznie rzadko ją kręcił, praktycznie wcale, no i się zapchała. Kiedyś wracał z trasy to zapiekła się turbina i max 60km/h... Popsikali mu tam tu i uwdzie i jeździ. Zdarza się że jak się zakręci ją w trasie do 4k to przez jakiś czas odzyskuje część mocy, ale później znów muł. Więc zwracam się do osób, które są z okolic Jawora, Wrocław, Legnica, Złotoryja itd, jeśli ktoś ma VAG'a, i umie zrobić i odczytać logi z turbiny, przepływomierza, co by tak sprawdzić, na co się trzeba szykować, czy by mogła coś poradzić. Proszę pisać pod tematem, czy znalazła by się taka osoba która ma taką wiedzę, ja na pewno się odezwę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niebieski dym, to chyba powoli pierścionki na tłokach... ale to jak przy starcie, to na razie ujdzie.

turbina do czyszczenia, ale może najpierw spróbować pojeździć po autobahnie nie raz 4k, ale przelecieć dłuższą trasę na 150 + miejscowe buty w podłoge do 180 km/h :)

niech się odmuli najpierw po dziadku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niebieski dym, to chyba powoli pierścionki na tłokach... ale to jak przy starcie, to na razie ujdzie.

turbina do czyszczenia, ale może najpierw spróbować pojeździć po autobahnie nie raz 4k, ale przelecieć dłuższą trasę na 150 + miejscowe buty w podłoge do 180 km/h :)

niech się odmuli najpierw po dziadku :)

Pierścionki przy 340 tysiącach? Nie sądzę by był kręcony, aleee, wszystko jest możliwe...

edit; I chciałbym dodać że gdy tak kopci, to obroty też nie stoją w miejscu, tylko tak drżą do góry, na dół.

Edytowane przez karaluch8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niebieski kolor to palony olej więc może puszczają pierścienie albo uszczelniacze zaworowe. ale to jak tylko chwile to spoko.

to może też być zasyfiony egr i z sadzą może być deko oleju - i mamy kolorek.

wyczyść egr, przepal silnik i wtedy zobaczysz co i jak dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niebieski kolor to palony olej więc może puszczają pierścienie albo uszczelniacze zaworowe. ale to jak tylko chwile to spoko.

to może też być zasyfiony egr i z sadzą może być deko oleju - i mamy kolorek.

wyczyść egr, przepal silnik i wtedy zobaczysz co i jak dalej

Nie no, bo na prawdę, ściągałem przewód od EGR, włożyłem palce a tam taka smoła że masakra... Oleista taka. EGR wyczyszczę, dolot również?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocław moge ci pomóc z logami jak chcesz odezwij się na pw Stablowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocław moge ci pomóc z logami jak chcesz odezwij się na pw Stablowice

Wykonujesz logi i potrafisz z nich postawić diagnozę? Na dniach odstawiam auto do warsztatu, zobaczę co powiedzą. Na start powiem że do wyczyszczenia EGR, zobaczymy czy to zrobią i jak. Jeśli słabo to zrobią, czyli silnik dalej będzie bez mocy, będzie odcinał turbinę i kopcił, to na pewno się odezwę. Dzięki :)

W audiczcce zostało wyczyszczone EGR, turbina, zostały sprawdzone wtryki, pompa, rozrząd i parę innych pierdół. W zakładzie gdy sprawdzali wtryski i pompę, pytali się czy audi nie kręcona, bo przy 340 tysiącach wtryski jak nowe wyglądały :P Teraz ciągnie jak szatan. Z rana również nie dymi, więc jest git ;) Dzięki wszystkim za pomoc ;)

Edytowane przez karaluch8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak nie chcesz mieć więcej problemów z turbo to moja rada pozbyć się katalizatora zostaw puszkę to tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...