Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Terkotanie na ciepłym w Audi A4 B5 1.8T


P1RAT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu mam problem z terkotaniem.. Auto na zimnym silniku pracuje dobrze bez odgłosów.. Po rozgrzaniu gdy temperatura ma 70 i potem 90 stopni zaczyna strasznie głośno terkotać.. Raz terkotanie jest strasznie głośne a raz terkocze ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś drugą osobą która rzuciła tą tezę więc sprawdzę. Niby wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów ostatnio i było okej wszystko z pokrywą zero śladu tarcia ale sprawdzę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to nie zauważysz, dopiero jak coś ewidentnie puszcza.

Wszystko wskazuje na napinacz. Też kiedyś przerabiałem ten temat, silnik chodził wtedy jak dizel :sick3:

Nie wiem jak w AWT, ale niektóre 1,8T miały ten napinacz elektroniczny, a to niestety wiąże się z wyższym kosztem samego napinacza :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te napinacze nie są nic warte. Padają jak muchy. Jedne po 3 dniach drugie po roku. Oszuści z allegro sprzedają to jako ori a to zwkyła chińszczyzna. Syf totalny i szkoda roboty. Tylko aso. Bez wtyczki 600-700zł a z wtyczką 1500-1700.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie same tyrkotanie tylko o wiele ciszej i na zimnym silniku jak tylko delikatnie zrobi sie cieplejszy silnik to zaraz cichnie. ale nie wydaje mi sie by to był napinacz w poprzedniej audi jak napinacz padł to wogóle inne odgłosy były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może coś luźne jest itp. Muszę do mechanika pojechać i wstawić a przy okazji wycinam kata może coś się w nim urwało albo coś luźne jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może coś luźne jest itp. Muszę do mechanika pojechać i wstawić a przy okazji wycinam kata może coś się w nim urwało albo coś luźne jest.

przy okazji wywalenia kata, zainwestuj w dobrą plecionkę. Ok, może Twoja obecna jest w dobrym stanie, ale przy okazji warto ją wymienić.

BTW nie kupujcie takich tematów na allegro. Pamiętajcie, że chytry traci dwa razy. Mamy na forum ludzi takich jak TOM77, czy dzik, którzy sprzedają pewne części, służą zawsze poradą i dają na to paragon, fakturę i oczywiście gwarancję :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, w swoim 1.8T mam podobnie 230 tys km.
Po kupnie (pół roku temu) zmieniłem olej na motul xcess 5w40 i po 2 miesiacach od zmiany odezwało się coś na górze silnika. Jak by "tyrkotanie". 
Zaczyna tyrkotać tylko na mocno rozgrzanym silniku, na biegu jałowym. Jak dodam gazu, to już powyżej 950rpm cichnie. Zdejmę nogę z gazu po 5 sekundach zaczyna tyrkotać. Wersje mechaników są różne. Napinacz albo ciśnienie oleju. Na forach piszą, że napinacz powinien cały czas tyrkotać.
Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? Mechanicy mówią, że raczej nie da się sprawdzić napinacza, tylko wymiana stwierdzi czy był popsuty. Jednak to nie tania sprawa dlatego się trochę bujam z wymianą. Kilku mechaników zalecało zalanie półsyntetyka, że ucichnie.
Proszę o podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wersje mechaników są różne. Napinacz albo ciśnienie oleju" Czegoś tu nie rozumiem. Do jakich Ty druciarzy jeździsz? Byłeś u kilku i nikt od ręki Ci ciśnienia nie zmierzył? Przecież to podstawa. Domysły snują a nie wezmą manometra i nie zmierza. W ogóle nie wiem czemu bez zmierzenia ciśnienia pytasz o coś. Zmierz je. Jeśli będzie prawidłowe to wtedy się pomyśli. Na razie ten dźwięk jest nie za ciekawy. Nie moja sprawa ale gdybym ja usłyszał taki dźwięk z silnika to bym go już nie odpalał a na pewno nie jeździł tym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objechałem kilku mechaników, nawet padały propozycje zalania doktora;) a co do napinacza, gdzie najlepiej kupić, jeżeli się okaże, że to tego wina? W SEACIE 350 łańcuch i 2100 napinacz :o

Edytowane przez matiziolek21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz wersje z wtyczką? Jeśli nie to koszt ok 700zł a jeśli tak to bodaj 1700 w aso. Tak czy siak czeka Cię duży wydatek. Używek się nie kupuje. Sprawdź wpierw ciśnienie oleju. A debilowi który poleca dolanie i zepsucie silnika moto doktorem wylej te gówno do ryja. Banda druciarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem też na ciepłym tylko i wyłacznie terkota wymieniłem napinacz i co ??? Otóż nic... Jak terkotało tak terkota a 650 zł poszło w błoto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie napinacz na zimnym dobrze słychać.tu efekt odwrotny. U kumpla napinacz trochę inaczej chodził

Nie chce pier**lic głupot ale to nie wałek rozrządu tak ci wali?

Edytowane przez hunter91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia we wtorek oddaje mechanika samochód bo akurat mają okienko. Zajmują się głównie silnikami i mechaniką orqaz planowaniem głowic itp... Mam nadzieję,że coś mi poradzi bo szlak mnie trafi z tym hałasem na zewnątrz. Komp wywala błąd,że kat zapchany ale to raczej nie od tego by było.. Co do wałka to nie mam pojęcia. Rozbierałem napinacz i wałek niby ładny był.. Występuje to tylko na Ciepłym po przejechaniu około 5-10 km. Na zimnym cisza aż miło.. Ciekawi mnie fakt czy zalanie motula 5w40 zamiast mobila 1 10w40 coś pomoże. Choć gość powiedział by nie wymieniać bo jakby coś robili w silniku to i tak będę musiał wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...