Kub83a Posted April 12, 2015 Share Posted April 12, 2015 Witam Dzisiaj po raz pierwszy po odpaleniu zimnego silnika dziwnie przez kilka dołownie sekund zaczął pracować (moze 3/4 sek.) ale zaraz po tym było wszytsko w porządku, równie odbroty itd. Do tego dziwnie dość intesywnie zadymił. WTF ? Zdazyło mi sie to po raz pierwszy. Kolejne uruchmienia silnika były jak najbrdziej ok. bez "dziwnej" pracy oraz bez dymku. Czy może ktoś wskazac gdzie szukac przyczyny takiego incydentu ? W moim rozumowaniu domniemam ze może mieć to związek z zaciętym EGR-em lub z klapą gasząca. Podczas gaszenia auta cos mocno "rzuca" silnikiem. Takie mam przynajmniej wrazenie. Także chciałbym w pierwszej kolejności przczyścić EGR, wymienić węzyki podciśnień. Pytanie: czy jest możliowść przeczyszczenia kalpy gaszącej ? Dzieki za sugestie i rady pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
daros Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Powodów może być wiele począwszy od trefnego paliwa, mocno zabrudzonego filtra paliwa z wodą w środku kończywszy na niesprawnych wtryskach. W pierwszej kolejności zrobił bym logi silnika, a następnie chwytał się mechaniki (kosztów). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kub83a Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 -filtr paliwa wymieniony dzień przed tym zdarzeniem także odpada (MANN) -mówisz o logach statycznych i dynamicznych silnika czyli: Grupy: 001, 002, 004. Typ: Statyczne Grupy: 003, 008, 011. Typ: Dynamiczne Grupy: 003, 008, 011. Typ: Dynamiczne Grupy: 013, 018, 023. Typ: Statyczne dzisiaj z rana nie miałem tego rodzaju problemu, odpalił na "tyk" bez zająknięcia i dymu z wydechu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now