Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze skrzynią biegów Tiptronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam pewien problem ze skrzynią biegów Multitronic. Skrzynia siedzi w Audi A4 B6 1.8 T BEX bez Q.

Objawy pojawiły sie jakis tydzień temu.

A mianowicie:

Przy delikatnym przyspieszaniu obroty faluja i jest do wyczuwalne tylko do 2 tysięcy,

następny objaw to szarpanie ( ślizganie ) tak samo objaw widoczny tylko do 2 tysiecy, dodam ze przy dynamicznym dodaniu gazu w ogóle nie występuje tak samo jak zacznę zmieniać biegi manetkami lub ręcznie wybierakiem,

oraz pojawiło się delikatne wycie prawdopodobnie skrzyni od 80km/h - 100km/h potem ustaje.

Dodam ze przy wrzucaniu i zrzucaniu biegów są one praktycznie nie wyczuwalne chodzi płynnie.

Przebieg prawie 280 tysi.

Pomoże ktoś z diagnozą , nie lubie gdy w Audi występują mi jakieś usterki.

Pozdrawiam

Edytowane przez Butless
Opublikowano

Witam, mam pewien problem ze skrzynią biegów Tiptronic. Skrzynia siedzi w Audi A4 B6 1.8 T BEX bez Q.

zmieniałeś skrzynie? jak masz bez Q to z fabryki wyjechała ze skrzynią multitronic.

sprawdzałeś poziom oleju? kiedy wymieniałeś?

Opublikowano

Auto sprowadzone ze Szwajcarii w grudniu 2014 roku. Oznaczenia silnika BEX 140kw / 190 PS. Skrzynie na pewno mam tiptronic bo jest S i jak wezmę na manualne przełączanie biegów to jest 6 a multi podobno były aby 5 biegów.

Własnie do skrzyni jeszcze nie zaglądałem jak z poziomem itd.

Opublikowano

kolego masz skrzynie multi. obojętnie co ci powiedział handlarz albo co wyczytałeś. w b6/7 jest jedna zasada napęd Q=tip, a ośka=multi. nie da rady żeby było inaczej i każdy kto się na tym chodź trochę zna przyzna mi racje. multi w późniejszym okresie też miało 6 biegów. przykro mi kolego że cię musiałem zasmucić. dodam tylko że lepiej pogadaj z chłopakami ze swojej okolicy można ktoś ogarnia przekładki skrzyń to sobie manualną wstawisz bo multi się nie opłaca robić.

Opublikowano

kolego masz skrzynie multi. obojętnie co ci powiedział handlarz albo co wyczytałeś. w b6/7 jest jedna zasada napęd Q=tip, a ośka=multi. nie da rady żeby było inaczej i każdy kto się na tym chodź trochę zna przyzna mi racje. multi w późniejszym okresie też miało 6 biegów. przykro mi kolego że cię musiałem zasmucić. dodam tylko że lepiej pogadaj z chłopakami ze swojej okolicy można ktoś ogarnia przekładki skrzyń to sobie manualną wstawisz bo multi się nie opłaca robić.

Może i masz racje. Lecz ja proszę o diagnoze problemu :)

btw. polubiłem automaty

Opublikowano (edytowane)

automaty są spoko, ale tip to ich król :banan: tak jak napisałem na początku, diagnozę zacznij od podpięcia pod komputer i sprawdzenia poziomu oleju. jak nie ma błędów i poziom oleju ok, to zastanowiłbym się kiedy był wymieniany razem z filtrem. bo lepiej na próbę olej i filtr wymienić niż z miejsca skrzynię zrzucać :wink:

zapomniałem dodać że u mnie w tipie też poszarpywało przy zmianie jak jechałem jak emeryt a jak mocniej gaz wciskałem to było ok. po wymianie oleju razem z filtrem wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez robitl
Opublikowano

Właśnie nie można nawiązać komunikacji ze skrzynia. Ale to jest dziwne bo gdy manetkami zmieniam biegi to nic takiego nie ma.

A gdy się to wszystko zaczęło dziać podpiąłem pod kompa to wywaliło problem z cewka na pierwszym garze. Więc wymieniłem cewkę na NGK błędu nie ma lecz to nie ustało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...