^Krzysiek Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Witam. Mam dwa problemy. 1) Zauważyłem na bloku silnika, że mam mokro od oleju przy podstawie filtra. Myślałem, że może to leci właśnie z pod podstawy. Jednak po głębszemu przyjrzeniu się zauważyłem, że jest mokra cała rurka od jej spodu (to chyba odma? zdjęcie nr 06, na schemacie z Etki oznaczone nr 2) wychodząca z jakiegoś plastiku przykręconego do bloku silnika (zdjęcie 04 i 05, na schemacie nr 1). Najwyraźniej którędyś z tej rurki wycieka olej, kapie na ten plastik (zdjęcie 05), a tamtędy spływa w okolice podstawy filtra. Zauważyłem też, że ta rurka w dalszej swojej części (tj. na schemacie element nr 5 i kawałek rurki za nią) też jest spocona, w nagarze z oleju. Powycierałem to na ile mogłem i dałem radę. Wymieniłem też olej (był zalany 10W40, wlałem 5W40 robiąc wcześniej płukankę). Póki co nie zauważyłem, żeby leciało na bieżąco albo żeby się sączyło. Niemniej jednak pewnie będę musiał to powymieniać. Zatem mam prośbę o pomoc w diagnozie tego i naprawie: 1) Czy ta rurka to właśnie odma? Pękają same z siebie czy z jakiegoś powodu? A może to problem na łączeniu (na schemacie elementy 2, 5 i 8)? 2) W jaki sposób zdemontować kolektor ssący? Kwestia odkręcenia kilku śrub, czy trzeba bawić się w spuszczanie płynu? Czy są pod nim jakieś uszczelki które trzeba po demontażu wymienić? Problem drugi: Po zdjęciu przewodu od przepustnicy do intercoolera zauważyłem, że w wężu jest trochę oleju, ale nie była to duża ilość. Tak samo przepustnica nie jest jakoś specjalnie zaolejona. Szok przeżyłem kiedy wszedłem pod auto i zauważyłem, że wąż idący od turbiny do kanału od intercoolera jest cały zarzygany olejem. Co może być tego przyczyną? Wąż wyczyściłem, po zmianie oleju jak wyżej, nie zauważyłem żadnego ponownego wycieku. Jeszcze.. Wszystkie zdjęcia pod adresem: https://drive.google.com/folderview?id=0B2jtGCM2aDIQfjVhYWdVZ19LN2FRU0lITXEybjg3eGJrbi1Zel9kZVBGVG9XUk9RQzRza1E&usp=sharing Przepraszam za chaos w poście, ale mam nadzieję że jest jako tako czytelny. Pozdrawiam!
NoWay Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) Numer 2 to odma, ostatnio wymieniałem, syzyfowa to praca bo kolektor przeszkadza, wężyki i ogólnie cięzki dostęp, ręce podrapiesz ale można zrobić bez zrzucania kolektora, przynajmniej mi się udało. Odma jest plastikowa i tam troche olejem pluje i z wiekiem tworzywo sztuczne degraduje. Za odmę płaciłem 70 zł. Ten trójnik z numerem 5 to powiedzieli, że tylko w orginale bedzie i drogi to biznez jak na kawałek gumy, chyba z 80 zł ale rzadko to pęka, raczej odma. Jak tak patrze na zdjęcie numer 6 to może cieknie z podstawy mocowania odmy do bloku (1)... Musisz wszystko poczyścić i złożyć, ewentualnie wymienić oring (numer1). Co do oleju na węzu od turbo to nie wiem. Nie cieknie gdzieś koło tego króća/metalowej rurki która doprowadza olej do turbiny ? Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez NoWay
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się