Skocz do zawartości

NoWay

Pasjonat
  • Postów

    71
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O NoWay

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Kalinowice

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia NoWay

2

Reputacja

  1. Kanały 002+020 http://vaglog.com/log-002_020_749B1.html Kanał 118 (nie zauważyłem że sam się robi) http://vaglog.com/log-118_h29LExQ.html Ogólnie to jakoś mało ta przepływka pokazuje, jakieś 15 g/s za mało. Wydaje mi się, że jakoś słabo to moje 1.8T jedzie dlatego te logi i pytanie o nie. Może się już przyzwyczaiłem i czas na program ale nie wiem.
  2. Jutro zrobie jeszcze te kanaly 002, 020, 118. Logi na Pb. Z tym przepływomierzem też sie tak zastanawiałem. U innych jak zaglądałem na logi bylo troszkę więcej przy 6000 obr/min niz u mnie, powiedzmy niewiele więcej ale coś koło 130g/s. Kiedyś nawet podmienialem przeplywke tylko ze z AWT i chyba ona nie pasuje do mnie bo wartości były jeszcze niższe.
  3. Od uwalonego modułu zapłonu pokazywało mi missfire na dwoch cylindrach, nic więcej, a objawy takie jak Twoje.
  4. Co do tych wszystkich objawów nasuwa mi sie jedno rozwiązanie - moduł zapłonu, poprzez który ecu steruje cewkami. Znajduje sie na puszcze filtra powietrza. Objawy masz blizniaczo podobne do tego co miałem u siebie dwa lata temu, najlepiej podmienić na chwile sprawny i zobaczysz.
  5. Witam Ostatnio wymieniłem turbosprężarkę na nową bo moja stara piła olej szklankami, przy okazji wybiłem środek z katalizatora i pozbyłem się tłumika środkowego, ogarnąłem sobie szczelność dolotu i chciałbym się jeszcze upewnić czy z sondą, przepływomierzem i z doładowaniem jest wszystko w porządku. Logi do oceny: http://vaglog.com/log-003_115_033_Ig1atG.html Dodam, że po ogarnięciu szczelności korekcja długoterminowa wynosi 0% a co do pierwszej sondy to sporadycznie pojawia mi się błąd: 17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High P1113 - 35-10 - - - Intermittent Wtyczkę przeczyściłem, w kanale 30 w polu 1, kiedy bym nie zajrzał 111. Dodam, że sonda za katem martwa ale ona chyba nie ma wpływu na pracę silnika. Oceńcie koledzy czy samochód w miarę ogarnięty i można jechać na program, czy nie robić sobie wstydu i jeszcze się trochę przyłożyć ?
  6. Dla potomnosci napisze ze wymienilem cala skrzynie.
  7. 300 PLN ale był EU i to z takiego samego silnika jak mój, nawet nie musiałem wgrywać innego wsadu tylko dodałem swoje kluczyki
  8. Test dla tego wskaznika rzecz jasna nie dziala ale jakbymm jeszcze pokombinowal (wykorzystal sygnal testu dla wskaznika ladowania, ktory pociagnalbym kabelkiem) pewnie by sie udalo zrobic. Licznik kupilem okazyjnie od forumowicza. Co ciekawe na obudowie wybity jest 03 rok i z poczatku myslalem ze jest z c5 ale numery ma 8D0 i jest z a4.
  9. Powiem tak, wskaznik oleju dziala, nie jest superprecyzyjny ale z grubsza jest ok. Napisze poradnik i wstawie tutaj jak skoncze. Dodam, ze jest to praca nieskomplikowana, kazdy sam sobie poradzi, koszt to doslownie zlotowka bo tyle zaplacilem za potencjometry. Mój poradnik "Jak pozbyć się błędu Oil Sensor i ruszyć wskaźnik oleju w liczniku po drugim lifcie z zegarkiem cyfrowym": http://chomikuj.pl/wskwsk/Jak+pozby*c4*87+si*c4*99+b*c5*82*c4*99du+Oil+Sensor+i+ruszy*c4*87+wska*c5*banik+oleju+w+liczniku+po+drugim+lifcie+z+zegarkiem+cyfrowym,5050670206.pdf
  10. Od kilku lat jestem 'obrazony' na elektrode bo pomocy nigdy nie moglem tam uzyskac itd, zreszta nieistotne. Pogadam jeszcze z kolega jak taki generator zrobić najprościej jego zdaniem ale wiem ze bedzie mnie namawial na programowanie mikroprocesorka ktory wykorzysta sygnal z czujnika w podstawie filtra oleju a ja powiedzmy wole tradycyjna elektronike :-) I mamy mikroprocka :-D Banan robiles cos takiego moze? Chyba bez mikroprocka sie nie obejdzie..
  11. Widzisz, to juz bardzo bogata wiedza. Trzeba teraz zaprojektowac generator pwm najprościej na nieśmiertelnym 555, ktorego czestotliwosc inpulsow i wsp wypelnienia sterowane beda rezystancja z termistora/ów, ktore mozna gdzies w oleju umiescic albo mozna wykorzystac termistor z podstawy filtra oleju. Jako elektronik jakas szanse widze zeby choc z grubsza temperatura sie zgadzala ale jako realnie patrzacy czlowiek powiem ze szkoda zachodu i lepiejj juz kupic ori czujnik, wywiercic dziure w misce, nagwintowac otwory, uszczelnic i przykrecic no ale sprobuje powojowac elektroniką. Tym bardziej ze koszt takiego generatora pwm nie przekroczy pewnie 10 zl a za czujnik hella trzeba bulic..
  12. Znalazłem u siebie luźno wiszącą wtyczkę trzypinową od czujnika temperatury i poziomu oleju, ktoś kiedyś zmieniał miskę i tertaz mam taką bez czujnika. Wyczytałem, że czujnik generuje sygnał PWM to zrobiłem ten emulator na timerku 555 i okej, błędu OIL SENSOR nie ma ale wskazań temperatury tez nie... Ale się tak zastanawiam i może ktoś mnie nakieruje. Mianowicie wraz ze wzrostem temperatury oleju na pewno rośnie jakaś rezystancja w oryginalnym czujniku i w związku z tym impuls PWM jest dłuższy, ewentualnie zmienia sie jego częstotliwość. Ja uzależniłbym takie wartości rezystancji w np. dopkupionym i dołożonym gdzieś przy silniku przeze mnie termistorze w timerze 555 i odpowiadałoby to za czas trwania impulsu w tym emulatorku. Może wskazania udałoby się dopasować choć z grubsza. Tylko mam prośbe jakby ktoś kto ma taki czujnik oryginalny zmierzyłby wartości rezystancji na zimnym i w pełni rozgrzanym silniku. Prawdopodobnie trzeba mierzyc między środkowym pinem czujnika (brązowym) i skrajnym (niebieskawy kolor).
  13. W podstawie filtra mam jakies dwa czujniki, jeden ma podlaczona wtyczke z dwoma pinami a drugi jest z takim pojedynczym lebkiem na wsuwke i tu nic nie jest podpiete. Jutro jeszcze powalcze z tym..
  14. O widzicie, dziala mi juz wszystko normalnie, w międzyczasie zaczelo. Ale.. mam problem z wyswietlaniem bledu oil sensor. Dodam, ze wymienialem licznik z pol-fis (1999) na full-fis. No i nie dziala mi wskaznik temperatury oleju. Gdzie szukac czujnika temperatury (z tego co pamietam w misce go chyba nie widzialem ale nie jestem pewny, jutro bede grzebal). On ma byc gdzies w okolicy korka oleju czu gdzies wyzej? Moj silnik to ANB a na misce mam wybite 98 mimo ze auto ma rok produkcji z konca 99. Dlatego zastanawiam sie czy moze dlatego nie ma tam tego czujnika. Cos doradzicie jak uruchomic ten wskaznik? Czytalem troche tematu ale tego jest tak duzo ze ciezko o konkrety.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...